    From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    Subject: Re: internet w Chinach
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: 04 Jan 2019 19:54:55 GMT

    On Fri, 04 Jan 2019 20:30:57 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > IPsec na własnym pececie zakłada się w kwadrans. Mam, korzystam.

    Skąd pewność że żółci bracia przepuszczają ESP? Do tego dochodzi aspekt
    formalno-prawny - OP powinien upewnić się, czy aby to co zamierza nie
    jest karalne... już nie przez takie niedomówienia ludzie trafiali do
    zimnej celi na kilka lat. Próby obchodzenia jedynie słusznego firewalla
    to potencjalnie jedno wykroczenia, a korzystanie z technologii
    szyfrującej drugie. Przypomina mi się zdarzenia sprzed kilkunastu lat,
    kiedy to otrzymałem telefon od klienta w Somalii, który "odkrył" że
    skonfigurowałem mu łączność IPSec między dwoma placówkami - Pan był w
    wielkiej panice i kazał NATYCHMIAST pousuwać to wszystko bo za takie
    rzeczy może trafić do więzienia. Nie wiem ile w tym prawdy, ale tego
    przerażenia w głosie nie zapomnę.

    Mateusz