    From: Jarek Kamiński <j...@v...eu.org>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: ipv6: tunnel sit do 192.88.99.1 i załatwianie PI
    Date: Sun, 28 Oct 2012 21:11:59 +0000 (UTC)

    Dnia 26.10.2012 Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>
    napisał/a:
    > Po mału przymierzam się do wdrożenia u siebie w serwerowni ipv6, nie chcę zostać w
    lesie jak się za raz
    > pojawią klienci ipv6 only.
    > Ponieważ nie znam jeszcze procedur i opłat zacząłem od klasy 2002:: aby posprawdzać
    sobie usługi,
    > poprzerabiać aplikacje i bazy danych itd. i na tym na razie skupić.

    Żeby się pobawić faktycznie wygodne, bo 0 formalności. Ale produkcyjnie
    (lub nawet półprodukcyjnie) tunel od normalnego brokera może być lepszy.
    6to4 lata nie do końca wiadomo którędy i czasem coś może nie działać,
    a wtedy nawet zdebugować trudno. Chociaż osobiście większych problemów
    z nim nie miałem. Warto tylko sprawdzić, czy Twój lokalny 192.88.99.1
    jest gdzieś w pobliżu, a nie na przykład w Szwajcarii.

    > Postawiłem sobie na routerze (debian+quagga) tunnel z mojego IP do 192.88.99.1,
    podniosłem jedno IP6 no
    > i zaczęło sobie to bzykać w 2 strony. Pytanie czy taki tunnel umie mi zapewnić z
    tego routera routing do
    > całej sieci, czy muszę to zrobić z każdego serwera? (i co z windowsowymi w tym
    układzie?). Może jednak
    > się da podnieść tunel na 1 hoście routerze tzn:

    Umie. Tunel nie tyle do 192.88.99.1, co do 0.0.0.0, default route przez
    192.88.99.1. Na Debianie coś w stylu:
    #v+
    iface tun6to4 inet6 v4tunnel
    address 2002:xxx
    netmask 16
    endpoint any
    local twój.ad.res.ip
    gateway ::192.88.99.1
    ttl 64
    #v-
    w /etc/network/interfaces. Z endpoint 192.88.99.1 zamiast any
    spodziewałbym się problemu z dostępem do innych klientów 6to4.

    > - podnisę sobie na końcu tunelu i na bond0 2002:xx:xx::1,
    > - route dla 2002:xx:xx:: skieruję na bond0,
    > - defaulta ipv6 skieruję na tunel

    Dokładnie. 2002:coś/16 przez tunel, default przez ::192.88.99.1
    i 2002:coś/(48+) na bond0.

    > i wtedy na pozostałych hostach wprost podniosę na interfejsach ot 2002:xx:xx::2,
    2002:xx:xx::3 z gateway
    > na 2002:xx:xx::1 pójdzie tak?

    Tak.

    http://6to4.nro.net/