eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingiterowanie po kwadracie › Re: iterowanie po kwadracie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
    ed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: iterowanie po kwadracie
    Date: Mon, 02 Apr 2012 16:37:55 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 35
    Message-ID: <jlcdk6$l66$1@node2.news.atman.pl>
    References: <jl4tcg$jo0$1@inews.gazeta.pl> <jl56od$hos$1@inews.gazeta.pl>
    <p...@n...chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: 144-mi3-6.acn.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1333377478 21702 85.222.69.144 (2 Apr 2012 14:37:58 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 2 Apr 2012 14:37:58 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:11.0) Gecko/20120327
    Thunderbird/11.0.1
    In-Reply-To: <p...@n...chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:196550
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-04-02 14:51, Adam Wysocki pisze:
    > M.M.<m...@g...pl> wrote:
    >
    >> Kolejne punkty leza na prostych, wiec punkt nastepny uzyskuje
    >> sie przez dodanie dx i dy do punktu poprzedniego. Ze
    >> wzorow na obrot trzeb wyliczyc start_x i start_y a
    >> potem odpowiednio dodawac dx i dy.
    >
    > Może to kumulować błąd, jeżeli dx i dy są w jakiś sposób przybliżone
    > (np. float). Lepiej nie dodawać tylko mnożyć.
    >
    > Przykład tego o czym mówię:
    >
    > #include<stdio.h>
    >
    > int main()

    > Ostatnia linijka outputu:
    >
    > i=100000 i*factor=111000.0014 f=110948.9922 diff=-51.0092
    >
    > Kalkulator mówi, że 100000 * 1.11 to 111000 i mniej więcej tyle wyszło
    > z mnożenia, a z dodawania 0.05% mniej.

    Z tym, że raczej chcemy używać intów jako stałego przecinka
    (potem przesunięcie bitów o kilka i od razu do indeksu
    tblicy, bez kosztownego float->int)
    Wtedy dodawanie i mnożenie daje dokładnie ten sam wynik.

    No, chyba, że to GPU:)

    pzdr
    bartekltg


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 06.04.12 16:31
  • 08.04.12 07:13 darek

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: