eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajak byście rozgałęzili czytnik RFID aby wykrywać nim od 4 do 30 szt tagów? › Re: jak by?cie rozga??zili czytnik RFID aby wykrywaae nim od 4 do 30 szt tagów?
    From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jak by?cie rozga??zili czytnik RFID aby wykrywaae nim od 4 do 30 szt
    tagów?
    Date: Mon, 14 Sep 2015 11:19:55 +0200

    Am 14.09.2015 um 10:10 schrieb adamschodowy:
    > Jest sobie pewna zagadka logiczna - polega na poukładaniu na półeczkach kostek z
    literkami w odpowiednie wyrazy, na każdej półeczce mieści się jeden wyraz tzn od 4 do
    9 liter.
    > Regalik na to ma 4 półlki, jedna ok 10cm nad drugą, kostki mają po ok 7cm
    wysokości.
    > Marzy mi się aby wykrywac poprawnośc ułożenia wszystkich wyrazów z zastosowaniem
    tagów RFID 125kHz (do takich znalazłem najłatwiej dostępne tagi małych gabarytów) -
    wklejam taką kapsułkę lub krążek w tył kostki a zaraz za półcentymetrową tylną
    ścianką wklejam antenkę w postaci cewki fi30 lub fi50. No ale daje to w sumie ok 20
    par transponder-antena, czyli tzrzeba gdzieś to porozgałęziać, pomultipleksować.
    > Gdyby to były jakies inne sygnały tobym się nie obawiał ale tu trza przełączać
    sygnał antebowy 125kHz, z odczytanime całej maciorki pośpiechu nie ma, powiedzmy że
    tych 25 liter po poprawnym ułożeniu powinno być wykryte już po 3-5 sekundach, imo
    jest to realne, ale relizacja jak? 4066 np?

    Akurat mam na stole urządzenie do monitorowania zachowania socjalnego
    myszy i szczurów. Składa się toto z klatki (dużej, ma mniej więcej
    1000x1000). W podłodze klatki są zamontowane 32 czujniki RFID. Dla
    uproszczenia urządzenia, są one podłączone przez RS232 każdy do
    Raspberry PI, które to melduje położenie każdego zwierzaka do hosta.
    Aha, Raspi jest wyposażony w 32 porty RS232. Płytka z portami własnej
    konstrukcji. Dla zmniejszenia błędów, można sterować antenami czujników
    (on/off).

    Waldek