  • 41. Data: 2012-04-03 14:00:29
    Temat: Re: jak nazywaj? się te testy
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    news:jlejal$9bq$1@inews.gazeta.pl...

    > No, moze nie calkiem. Teraza trwoni, ale zgodnie z przetargiem
    Obowiązki przetargów były jak dobrze pamiętam wprowadzone sporo wcześniej
    przed wejściem do ue zanim jeszcze wogóle wiadomo było że wejdziemy. Gdzieś
    koniec lat 90' to było

    > Z tym ze wiesz - sprzedawac zaczelismy od 1990 roku.
    > Pod haslem ze panstwowe beda zle zarzadzane ... i chyba byly.
    > I tak prawde mowiac to nasza gospodarka odzyla najbardziej po 2004.
    To ile ty lat żyjesz? Ja uważam że wcześniej przed 2004 rokiem bywały
    lepsze okresy dla naszej gospodarki, choćby lata 1998-2000.

    > Z cukrowniami nie jestem calkiem pewny, bo tu faktycznie - z jednej strony
    > mielismy ich kolo setki a zostalo 20, z drugiej - produkcja spadla
    > stosunkowo nieznacznie, z trzeciej - w Unii nadprodukcja cukru, z
    > czwartej - poprzedni rok troche zmienil punkt widzenia.

    A to dlaczego cukier skoczył z 1,60 do 3,80?

    > Ale na to tez pracowalismy sumiennie od 40 lat. Unia tu niewiele zmienia.

    Chyba żartujesz. Polski dług PRLowski to około 32mld dolarów. Niemal cały
    ten dług został umorzony przez klub paryski w latach 90'

    > Przy czym ... jestesmy w takim glupim okresie ze wydaje mi sie iz na
    > potrzebne _inwestycje_ jak najbardziej powinnismy pozyczac.

    Jest takie powiedzenie. Jak się nie ma miedzi to się na dupie siedzi.
    Pożyczanie pieniędzy wcześniej czy później kończy się poważnym uzależnieniem
    od wierzycieli. Im mocniejszy wierzyciel tym gorzej.

    > http://www.lotos.pl/handlowy/ceny_paliw/historia
    > Akcyza na benzyne 95 2004-01-01 1.514,00 , 2012-04-03 1.565,00
    >
    > Nie, akcyza nie wzrosla z powodu wejscia do Unii. Natomiast na ceny paliw
    > nie poradzisz ... a o kursie zlotowki gdybysmy nie weszli, to mozemy
    > pospekulowac.

    Zobacz na wykres cen gazu ziemnego. Od 2000 roku sukcesywnie cena tego
    surowca spada i w chwili obecnej jest najniższa.
    Zobacz teraz na wykres kursu dolara. W 2000roku trzeba było płacić za dolara
    chyba ponad 5 zł a teraz?

    > A czy mi sie wydaje czy takze troche zniesiono ? Bo Unia zasadzniczo
    > popiera wolny rynek i wewnatrzunijna konkurencje.
    Każdy z kim rozmawiałem mówi że to fikcja, tak jak fikcją jest zakładanie
    firmy w jednym okienku.
    Koncesje są może znoszone ale w ich miejsce powstają inne mechanizmy nie
    pozwalające na jakieś działania a efekt jest taki że wymagają więcej zachodu
    i... oczywiście więcej kasy.

    > Wczesniej tez nie brakowalo pomyslowych Dobromirow w urzedach.
    > Unia kazala dowody osobiste wymieniac ? Z PJ tez okazalo sie roznie - niby
    > to musielismy wymienic na obowiazujace w Unii, a potem sie okazalo ze Unia
    > dopiero chce wprowadzic obowiazujacy wzor. I protestowalismy. Zreszta
    > jakby ten rzad rozlozyl wymiane na dluzej i mniej obowiazkowo, to by i
    > protestow nie bylo. DR nawiasem mowiac sie wczesniej tez pare razy
    > zmienialy, tylko niewiele i nikt tragedii nie robi.

    Na początku lat 90' na parkingu stało 10 aut i o kazdej porze miałem do
    wyboru kilka miejsc do zaparkowania. Obecnie już nawet chodniki i trawniki
    służą jako parking. To świadczy o tym ile więcej kasy trafia do budżetu.
    Umowy PCC sprzedaż/kupno. Opłaty rejestracyjne, badania. Przecież przy
    rosnącej ilości aut to powinno tanieć a jest wręcz odwrotnie. A podatek
    drogowy? Włączono do ceny benzyny to też zwiększony przychód budżetu .
    Pojedyncze osoby-właściciele pojazdów nie zauważają tego ale jak pomyślisz
    ile to więcej kasy to zrozumiesz że gdzieś te pieniądze wtapia.

    > Sprawdz taryfikatory. Unia ani nie wymaga wysokich mandatow, ani ich nie
    > podnieslismy w 2004.
    > Jesli cos to pretensje do Kaczynskiego - zachcialo sie CBA i policjanci
    > sie boja, ale lekarze tez :-)

    No nie rozbrajaj mnie. Uważasz że placenie do kieszeni policjantów ma na to
    wpływ? A to ci policjanci odpalali dolę komendantowi a ten wpłacał do
    budżetu?

    > Natomiast Unia gdzies tam o bezpieczenstwo dba, i troche jej przeszkadza
    > taki kraj gdzie jezdza jak wariaci i do FR sie doklada :-(

    Nie karami lecz porządnym nauczaniem wychować można.

    > Ale to troche odwrotnie - skoro unia doplaca do wszystkiego, to co sie
    > dziwisz ze do kazdej nowej inwestycji wladze sie staraja o doplate ? No i
    > potem tablice ze wszedzie placila UE :-)

    I tu się zdziwisz. Mam bardzo dobre "wtyki" i wiem jak to się odpywa. W
    skrócie wygląda to tak że Warszawa nakazuje gminom realizację określonych
    inwestycji. Gminy mają budżet ograniczony do tego co dostają z lokalnych
    podatków (np. z nieruchomości)
    Niestety ale byle inwestycja jest tak koszmarnei droga że o ile
    dofinansowanie z UE jest to na wkład własny gmina zmuszona jest zapożyczyć
    się. Więc jak widzisz nadal nie są to te pieniądze z tych które wyliczyłem
    lecz kolejne które trzeba pożyczyć a następnie oddawać z odsetkami.

    > Tak czy inaczej - zrownowazony budzet do tego podstawa, a nam ciagle
    > jednak brakuje, choc 2008 rok zapowiadal sie dobrze.

    Dobrze to się zapowiadał rok przed przewrotem bandy czworga albo któryś z
    lat 1998-2000

    > Czesi ?

    Aaaa wyskoczyłem. Słoweńcy. W głowie miałem coś podobnego do Słowacji i
    wyskoczyłem z Czechami.

    > Ten szok cenowy byl przeanalizowany na wszystkie sposoby. Inaczej bylo w
    > Niemczech, inaczej na Slowacji.

    Ale w każdym z tyk krajów wszyscy narzekają. Rozmawiam częstio z Niemcami i
    tęsknią za marką.

    Marek

  • 42. Data: 2012-04-03 14:04:28
    Temat: Re: jak nazywają się te testy
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Obawiam się, że nie jest też wymogiem unijnym aby faktura była złożona na
    > pół aby było widać, że przyszła pocztą zwykłą a nie elektroniczną :)
    > Podobno już teraz można drukować sobie fakturę otrzymaną od klienta ale
    > pewnie trzeba mieć od niego podpisane własnoręcznie upoważnienie w dodatku
    > pewnie ważne rok.

    A to dziwne, bo ja faktury za telefony komórkowe, gaz, prąd wode i co tame
    jeszcze, włącznie z fakturami od kontrahentów otrzymywałem często
    nienaruszone w kopercie A4. Czy w razie kontroli byłyby uznane za
    nielegalne?

    Marek

  • 43. Data: 2012-04-03 14:15:39
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-03 14:04, 4CX250 pisze:
> [...]
    > tame jeszcze, włącznie z fakturami od kontrahentów otrzymywałem często
    > nienaruszone w kopercie A4. Czy w razie kontroli byłyby uznane za

    To był żarcik ale wynikający z praktyki stosowanej przez firmy, które
    nie chciały mieć problemów z US. Brak zgięcia na pół dawał inspektorom
    podstawy do podejrzeń, że faktura była drukowana u odbiorcy. Doradcy
    radzili zginać po wydrukowaniu do czasu aż zostanie zajęte oficjalne,
    sensowne stanowisko w kwestii drukowania faktury otrzymanej emailem.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 44. Data: 2012-04-03 15:52:51
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    J.F wrote:
    (ciap)
    > Ale ile problemow sie uproscilo biznesom w zwiazku z celnikami i
    > granicami ...

    Taa, bez unii nie udało by się znieśc ceł, bądź uprościć taryfy celnej,
    no nie do przeskoczenia po prostu.
    Dopiero jak kazali!
    Za durni jesteśmy widać żeby własnego "Cara" mieć, musi być obcy.

    --
    Włodek

  • 45. Data: 2012-04-03 15:58:55
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-03 15:52, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
> [...]
    > no nie do przeskoczenia po prostu.
    > Dopiero jak kazali!
    > Za durni jesteśmy widać żeby własnego "Cara" mieć, musi być obcy.

    Nie dało się. UE powstała jako unia celna właśnie po to żeby wspólnie
    ustalać cła na towary wwożone spoza tego obszaru. Nadal jest to jedno z
    głównych zadań UE. Pojedyncze państwo nie mające jakichś bardzo ważnych
    surowców nie ma możliwości dogadać się na sprawiedliwych i korzystnych
    dla siebie warunkach z grupą kilkunastu państw prowadzących jednolitą
    politykę celną.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 46. Data: 2012-04-03 16:44:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" napisał w wiadomości
    J.F wrote:

    >Taa, bez unii nie udało by się znieśc ceł, bądź uprościć taryfy
    >celnej,
    >no nie do przeskoczenia po prostu. Dopiero jak kazali!

    Zniesc w kraju to moze i by sie dalo, ale jak zmusic sasiednia unie
    zeby tez dla nas zniosla?

    No i jak sie chcesz opodatkowac importy i rozliczac zwolnienia
    eksportowe, jesli nie masz papierow z granic ?

    J.

  • 47. Data: 2012-04-03 17:09:07
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 03.04.2012 16:44, J.F pisze:

    > Zniesc w kraju to moze i by sie dalo, ale jak zmusic sasiednia unie zeby
    > tez dla nas zniosla?

    Ale czemu zaraz zmusić, Korea podpisała FTA z UE. Dało się?

    Większy problem był z politykami, którzy uparcie twierdzili, że bez
    zaporowych ceł nic się nie będzie opłacało.

    > No i jak sie chcesz opodatkowac importy i rozliczac zwolnienia
    > eksportowe, jesli nie masz papierow z granic ?

    No tak, te 500k urzędników musi mieć co robić.

  • 48. Data: 2012-04-03 17:23:57
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    ludzie, ja tylko pytałem JAK TE TESTY SIĘ NAZYWAJĄ?

  • 49. Data: 2012-04-03 17:47:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbych" napisał w

    >Ale czemu zaraz zmusić, Korea podpisała FTA z UE. Dało się?

    Ale ile musiala wczesniej w Unii zainwestowac :-)
    I dopiero w 2007. A tu nasi sasiedzi pewnie by przedluzali negocjacje.

    Uuuu ... no to ciekaw jestem co dalej z naszymi "fabrykami"
    telewizorow.

    >Większy problem był z politykami, którzy uparcie twierdzili, że bez
    >zaporowych ceł nic się nie będzie opłacało.

    Zaporowe cla to mielismy tylko na samochody uzywane.
    No i moze jeszcze na jakies drobiazgi ..

    >No tak, te 500k urzędników musi mieć co robić.

    No ale jak chcesz inaczej zrobic zeby nie wjechal z Niemiec tir z
    koszulkami, ktore sie potem rozejda po bazarach i fiskus z tego grosza
    nie zobaczy.
    Albo z wodka czy papierosami :-)

    Zwolnic urzednikow i niech sprzedaja na bazarach ? :-)

    J.

  • 50. Data: 2012-04-03 18:56:11
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 03.04.2012 17:47, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Zaporowe cla to mielismy tylko na samochody uzywane.
    > No i moze jeszcze na jakies drobiazgi ..

    Na produkty rolne też.

    > No ale jak chcesz inaczej zrobic zeby nie wjechal z Niemiec tir z
    > koszulkami, ktore sie potem rozejda po bazarach i fiskus z tego grosza
    > nie zobaczy.

    A jak jest teraz? Kontroluje ktoś tiry na granicy? Może czasem wyrywkowo
    lotne patrole straży granicznej.

    > Albo z wodka czy papierosami :-)
    >
    > Zwolnic urzednikow i niech sprzedaja na bazarach ? :-)

    Mogą też kopać rowy, zamiatać ulice.