    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jak sie dowiedziec co siedzi w srodku
    Date: Thu, 19 Aug 2010 17:32:11 +0000 (UTC)

    Pan Bronek (bryx) Tatukl napisał:

    > ;(
    >
    > Co znaczy dokladnie OTP? Dla mnie to Hasło jednorazowe One Time Password.

    Tu akurat "Programming", nie "Password". Poza tym wszystko się zgadza.

    Kiedyś robiono procesory w "technologii OTP" -- tańsze, w plastiku,
    do wykorzystania w seryjnej produkcji. A równolegle takie same układy
    w "technologii EPROM" -- w obudowie ceramicznej z kwarcowym okienkiem
    do kasowania ultrafioletem, przeznaczone do prac projektowych, dużo
    droższe. Później jak technologia staniała, to bywało, że ten sam chip
    EPROM zamykany był w plastik. Programowało się to jak EPROM, ale
    skasować się już nie dało. Teoretycnie się nie dało, bo sprytni
    i oszczędni deweloperzy kasowali to rentgenem w zaprzyjaźnionej
    przychodni.

    Tak było kiedyś, jak jest dzisiaj, tego nie wiem (trzeba by spytać
    najwybitniejszego technologa elektronowego, który wszystko tymi rencamy).
    Ale nadzieja jakaś jest.

    --
    Jarek