  • 1. Data: 2010-08-18 19:50:01
    Temat: jak sie dowiedziec co siedzi w srodku
    Od: "Bronek (bryx) Tatukl" <b...@k...com>

    Mam pytanie troszke ogolne. Jak dowiedziec sie co siedzi w srodku np.
    http://allegro.pl/item1178587910_3_5_odtwarzacz_8gb_
    avi_rmvb_mp4_mp3_mp.html
    i czy jest szansa by zmienic oprogramowanie?
    jest jakas srona nazwa zdjecia czy jakis sposob by sie tego dowiedziec?

  • 2. Data: 2010-08-18 20:55:06
    Temat: Re: jak sie dowiedziec co siedzi w srodku
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    "Bronek (bryx) Tatukl" <b...@k...com> wrote:

    > Mam pytanie troszke ogolne. Jak dowiedziec sie co siedzi w srodku np.
    > http://allegro.pl/item1178587910_3_5_odtwarzacz_8gb_
    avi_rmvb_mp4_mp3_mp.html
    > i czy jest szansa by zmienic oprogramowanie?

    Otworzyć, zobaczyć jaki scalak tam siedzi (najczęściej jest jeden ASIC który
    realizuje prawie wszystko), wpisać w Google.

    Wpisać model urządzenia w Google.

    --
    gof

  • 3. Data: 2010-08-19 06:29:57
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Widze, ze koniecznie chcesz wykorzystac gotowe urzadzenie z lcd do czegos
    innego. Wez smartfon np. na Windows Mobile, Symbian, Android i napisz
    program na a dostaniesz co chcesz i telefon.

    PC

  • 4. Data: 2010-08-19 10:32:32
    Od: "Bronek (bryx) Tatukl" <b...@k...com>

    PC wrote:

    > Widze, ze koniecznie chcesz wykorzystac gotowe urzadzenie z lcd do czegos
    > innego. Wez smartfon np. na Windows Mobile, Symbian, Android i napisz
    > program na a dostaniesz co chcesz i telefon.

    Cena nowego urzadzenia na poziomie 20-50zł
    Cos co jest produkowane, cos co ma wyswietlacz min. 3 przyciski i uda sie
    napisac na tym AES lub BF , mozesz cos zaproponowac?

  • 5. Data: 2010-08-19 11:13:14
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    > Cena nowego urzadzenia na poziomie 20-50zł

    Ta cena powoduje, że krąg poszukiwać zacieśnia się do urządzeń produkowanych
    masowo. Takie rzeczy raczej nie są programowane bo to byłby najdłuższy z
    etapów ich produkcji. Tan soft jest w dedykowanym scalaku albo nawet samej
    strukturze.

    PC

  • 6. Data: 2010-08-19 11:48:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Aug 2010 13:13:14 +0200, PC wrote:
> [...]
    >etapów ich produkcji. Tan soft jest w dedykowanym scalaku albo nawet samej

    Takie rzeczy sie oplacaja powyzej pewnej ilosci, gdy stac cie na
    zamowienie indywidualnych masek. Podejrzewam ze jakies 100 tys.

    W przeciwnym wypadku stawiasz kilka stanowisk do programowania i sie
    czasem nie przejmujesz.

    A procesorek AX203 - pamiec programu OTP. Znaczy sie do programowania.
    Ale tylko raz.

    J.

  • 7. Data: 2010-08-19 16:25:12
    Od: "Bronek (bryx) Tatukl" <b...@k...com>

    PC wrote:

> [...]
    > produkowanych masowo. Takie rzeczy raczej nie są programowane bo to byłby
    > najdłuższy z etapów ich produkcji. Tan soft jest w dedykowanym scalaku

    Juz podawalem przyklad ramek, ktore maja wymienny firmware. Gdyby nie to, ze
    sa dostene w Amazonie i eBay to bym dalej nie szukał. pytam tych, ktorzy cos
    wiedzą i chca pomoc. Zwykłej polskiej nimozności mam pod dostatkiem dookoła
    siebie. Ale przyjmuję to jako sugestie, że nie będzie łatwo.

  • 8. Data: 2010-08-19 16:28:24
    Od: "Bronek (bryx) Tatukl" <b...@k...com>

    J. F. wrote:

> [...]
    > czasem nie przejmujesz.
    >
    > A procesorek AX203 - pamiec programu OTP. Znaczy sie do programowania.

    ;(

    Co znaczy dokladnie OTP? Dla mnie to Hasło jednorazowe One Time Password.

    Szkoda, ze nie ma jakiejs jednej metody na dowiedzenie sie. Inaczej bede
    bladzil we mgle i liczył na dobre serce kogoś kto hakuje jakieś mp5 playery
    czy jakies drobiazgi.
    Jesli uda Wam sie cos takiego znaleźć proszę dajcie znac na grupę.

  • 9. Data: 2010-08-19 17:32:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Bronek (bryx) Tatukl napisał:

    > ;(
    >
    > Co znaczy dokladnie OTP? Dla mnie to Hasło jednorazowe One Time Password.

    Tu akurat "Programming", nie "Password". Poza tym wszystko się zgadza.

    Kiedyś robiono procesory w "technologii OTP" -- tańsze, w plastiku,
    do wykorzystania w seryjnej produkcji. A równolegle takie same układy
    w "technologii EPROM" -- w obudowie ceramicznej z kwarcowym okienkiem
    do kasowania ultrafioletem, przeznaczone do prac projektowych, dużo
    droższe. Później jak technologia staniała, to bywało, że ten sam chip
    EPROM zamykany był w plastik. Programowało się to jak EPROM, ale
    skasować się już nie dało. Teoretycnie się nie dało, bo sprytni
    i oszczędni deweloperzy kasowali to rentgenem w zaprzyjaźnionej
    przychodni.

    Tak było kiedyś, jak jest dzisiaj, tego nie wiem (trzeba by spytać
    najwybitniejszego technologa elektronowego, który wszystko tymi rencamy).
    Ale nadzieja jakaś jest.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2010-08-19 17:59:33
    Od: "Bronek (bryx) Tatukl" <b...@k...com>

    Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    >
    > Tak było kiedyś, jak jest dzisiaj, tego nie wiem (trzeba by spytać
    > najwybitniejszego technologa elektronowego, który wszystko tymi rencamy).

    A co tu jest napisane?
    Nie widze tego OTP. Moze jednak jest nadzieja, ze da sie zmienic firmware na
    swoj?