  • 91. Data: 2019-12-18 01:26:34
    Temat: Re: jak widać pieszych w deszczu nocą
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-12-15 11:43, Uncle Pete wrote:

    > Jeżeli mój wzrok jest wyjątkowy, to teraz będzie się bał po ciemku
    > jeździć wśród ślepców.
    >
    > Chociaż czekaj... Pieszego na filmiku widać od dziewiątej sekundy, kiedy
    > wszedł na przejście. I kierowca z naprzeciwka nie miał problemów z jego
    > zobaczeniem.

    Wszak g**** z tego wynika, ze nie miał. Po prostu z tamtej strony
    wyglądało to zupełnie inaczej - miał inne tło, oświetlenie strony
    człowieka - cokolwiek. Nawet dobrze widoczny element ubioru.

    A może nagrywający miał dobrze ustawione światła a ten z przeciwka walił
    po gałach? Może i sam dzięki temu lepiej widział ale inni wręcz przeciwnie.

    Włącz myślenie a wyłącz ćwoczenie!

    --
    mk4

  • 92. Data: 2019-12-18 03:14:52
    Od: andal <a...@a...org>

    On Tue, 17 Dec 2019 20:09:52 +0100, J.F. wrote:

    > -gdzie nauczyciele i rodzice ... czy nie powinien chlopak przejsc
    > jednego pasa i sie pokazac wyrazniej ... z bezpiecznego miejsca.
    > choc jak zaczna sobie w w d* wjezdzac, to bezpiecznie nie bedzie

    zeby w d* wjechac to naprawde potrzeba duzych umiejetnosci

    no i oczywiscie dobre hamulce

  • 93. Data: 2019-12-18 03:39:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 17 Dec 2019 23:29:33 +0100, Shrek napisał(a):

    > Sprytne...

    U nas tez spadalo

    > Prawie dwa razy więcej ofiar to nie jest źle?

    Ja licze, ze tylko poltora raza wiecej :-)

    Poza tym jak widac u nich to bylo po 15 latach spadkow ...

    J.

  • 94. Data: 2019-12-18 06:37:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.12.2019 o 03:39, J.F. pisze:

    > U nas tez spadalo.

    Akurat chyba najpierw wzrosło. Ale tak jak już napisałem - sprytne;)

    > Ja licze, ze tylko poltora raza wiecej :-)

    Zależy z której strony patrzyć:)

    > Poza tym jak widac u nich to bylo po 15 latach spadkow ...

    Co było?

    --
    Shrek

  • 95. Data: 2019-12-18 09:05:15
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-12-17 o 17:19, Shrek pisze:

    > Jak pierdolniesz pieszego? To o pierwszeństwie pieszego na przejścu.
    > Poważnie nie wiedziałeś?

    Chodziło mi o to, co do tego pod względem _prawnym_ ma zatrzymujący się
    samochód z przeciwka. Jak się walnie pieszego, który już przeszedł
    prawie całą jezdnię, to ten stojący samochód niewiele chyba zmienia.

    W takich sytuacjach (noc, deszcz) zawsze trzeba mocno zwolnić, bo uwno
    widać, gdy samochód z przeciwka oślepia, zwłaszcza jak ma światła
    ustawione "po polsku" w niebo.

    Pozdrawiam

  • 96. Data: 2019-12-18 09:43:09
    Od: "BaX" <n...@g...com>

    > I krowy przestaną mleka dawać i kury się nieść i kurwy dawać dupy i
    > komórki zasienk straco. Tako mówi apokalipsa trola baxa:P

    Sam jestś trol w dodatku moczony w błocie, zobacz sobie np. ul. Podhalańska
    Jastrzębie-Zdrój, ~1km drogi 8 czy 9 przejść, dwa przystanki, po jednej
    stronie blokowisko po drugiej same 'markety' + targowisko miejskie + dworzec
    KM.
    Tu targowisko działa cały rok, 6 dni w tygodniu, teraz w okresie
    przedświątecznym ludzie idą praktycznie ciągiem w jedną i drugą stronę,
    przejścia są bez sygnalizacji, te które mają sygnalizację w okolicy dworca i
    targowiska z racji skrzyżowania /jedno/ omijają i idą 50m dalej gdzie jej
    nie ma na przejściu.

    Miejscówka nr dwa, Cieszyn ul. Stawowa/Katowicka rondo z przejściami bez
    sygnalizacji, obok targowisko miejskie właściwie to dwa, galeria, dworzec
    PKP i PKS + KM, ilość przejść ciężka nawet do policzenia w okolicy, cały
    ruch 'do i z miasta' idzie przez ten rejon. Przy takim ruchu pieszych w dni
    targowe środa/sobota miasto stanie.

    To samo Ustroń, Wisła i praktycznie wszędzie ten sam problem bo najprościej
    było 'podnieść bezpieczeństwo' malując kilka pasów na jezdni + dwa znaki. O
    sygnalizacji nikt nie myślał. Ustroń i Wisła to cały sezon turyści, piesi z
    pierwszeńśtwem na pasach sparaliżują te miasta jak i wiele wiele innych
    gdzie nikt nie myślał tylko bazgrał farbą po drogach.

    Ile podobnych miejsc jest w każdym małym mieście z dużym ruchem
    turystycznym?

  • 97. Data: 2019-12-18 10:05:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nawet nie wiadomo po co sąd, do biegłego jak do notariusza i po sprawie.

    -----

  • 99. Data: 2019-12-18 10:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Jeszcze raz - w _każdym_ kraju statystyki się poprawiły. _Każdym_
    > jednym. Naprawdę myślisz, że jesteśmy wyjątkowi na skalę globalną?
    >
    > Najpierw Niemcy - ale mają mało przejść!
    > To może Austria, przejść od zajebania - za bardzo niemieccy!
    > To może Czechy, spece od browarów - za kulturalni!
    > To może Litwini, drogowi barbarzyńscy - drabina!

    Chciałbym zebys miał racje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 98. Data: 2019-12-18 10:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No - profilaktycznie zwolnic w ogole i przed przejsciami bardziej
    > :-P

    Jakbym zwolnił bardziej to bym stanał.
    Ze wzgledu na przyzwyczajenia dotyczace wozenia niestabilnego towaru,
    zakrety wykonuje powiedziałbym wrecz slamazarnie :)

    > Oj ... byly przypadki, ze dwa rowerzysta zderzyl sie z pieszym czy
    > drugim rowerzysta, przypadkowo zlamana reka ... i czyn zagrozony
    > kara do lat 5 ...
    >
    > A jak sie ma pecha ... tu chyba nawet nie bylo 20
    > https://tvn24.pl/pomorze,42/torun-15-latek-moze-odpo
    wiedziec-jak-doro
    > sly-za-potracenie-staruszki,965055.html

    Jasne, zdarza sie ze sie przewrócisz na rowerze przy mniejszej predkosci
    i sie zabijesz.
    Ale prawdopodobinestwo niewielkie a i trudno byłoby mi zarzucic nadmierna
    predkosc gdybym rowerzyste z predkoscia 20km/h walnał.

    Ale nie o tym był temat. Mowiłem o bezsensownym egzekwowaniu własnego
    pierwszenstwa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 100. Data: 2019-12-18 11:09:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-12-14 o 20:59, ToMasz pisze:
    > witam
    > oto filmik ukazujący jak kierowca samochodu, widzi pieszych nocą, w
    > deszczu. Dzięki dobrej woli wszystkich uczestników ruchu, bezpieczne
    > przejście odbyło się wzorowo. Ale wystarczy ze pieszy nie da szans
    > kierowcy na to aby został dostrzeżony, a skończy się tragedią.
    >
    > https://youtu.be/XzGuXWxamY4

    Nie sądzę, aby film rzeczywiście oddawał to, co widzi ludzkie oko.

    --
    Liwiusz