  • 68. Data: 2014-07-29 02:45:41
    Temat: Re: jaki SSD
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 28 Jul 2014 21:17:17 +0200, z napisał(a):

    > Jutro sprawdzę :-)

    > Pal licho i5 czy i7. bo pewnie jeden kij. Przyjmijmy komputer A i B.
    > Chodzi o subiektywną ale wyraźne przyjemniejszą pracę z komputerem
    > wyposażonym w dysk SSD. Dwie osoby potwierdziły "przyjemność" ;-) nic
    > nie wiedząc o podzespołach. Na czas restartu nie zwracaliśmy uwagi bo to
    > się robi raz dziennie.

    Ja nie mówię, że praca na SSD nie jest przyjemna. Bo jest. Szybkość
    uruchamiania softu owszem, robi wrażenie. Przełączanie się między
    aplikacjami również - szczególnie, jeżeli masz do czynienia z konfiguracją
    skleconą przez wyznawcę, który twierdzi, że do obrabiania RAWów z 14 MPix
    matrycy (a masz ich np. 1200 sztuk, a całość i tak na klasycznym
    talerzowcu), to lepiej mieć 4GB ram i SSD niż 16 GB ram i HDD 7200 rpm.

    Niemniej jednak, jak dane do obróbki masz na SSD i soft, cache oraz tempy na
    SSD też, to może być milej. Osobiście mnie na to nie stać - bo bym się
    musiał zaopatrzyć przynajmniej w 4 SSDki 256GB, żeby w całości dane
    źródłowe, pliki robocze, cache, system i soft, trzymać na SSD. Acz
    podejrzewam, że jak Thunderbirda wypieprzę na SSD to będzie lepiej -
    szczególnie przy korzystaniu z kanałów RSS (duża ilość małych plików).

    Wszystko zależy od zastosowań, potrzeb odnośnie pojemności i szybkości oraz
    posiadanego budżetu. SSD nie jest remedium na wszystko, a samo siusianie w
    majtki, że system czy soft się szybko uruchamia, mogą być bardzo szybko
    spacyfikowane. :D

    [ Pomogę Ci... Pchaj mocniej nogami! Od czego masz nogi jak nie pchasz?! ]
    [ (Król Julian, ,,Madagaskar") ]

  • 73. Data: 2014-07-29 02:45:41
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 28 Jul 2014 20:40:05 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

    > Np. system operacyjny i kilkadziesiat pracujacych w nim procesow.

    O żebyś się nie spocił. Ja nie pracuję w drukarni, ja DTP robię. Uwierz na
    słowo - generowanie PDFa pod druk (choćby ważył ze 2 GB) to nie jest
    pierdyliard odczytów i zapisów jednocześnie i to nie są zagonione do roboty
    wszystkie wątki logiczne procesora. Wręcz przeciwnie. Tyra na ogół jeden
    rdzeń, a korzysta się z zalet ciągłych porycji danych, a nie randomowego
    wczytywania pierdyliarda małych fragmentów.

    [ Masz ochotę kupić sobie Nokię E52? Usiądź i poczekaj, aż Ci przejdzie. ]
    [ Więcej na http://maverick.jogger.pl/2011/01/21/bez-tytulu/ ]

  • 72. Data: 2014-07-29 02:45:41
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 28 Jul 2014 20:36:33 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

    > Pomyslmy.. moze dlatego, ze w swiecie realnym, inaczej niz w moim utopijnym,
    > drogi sa jakie sa i istnieja ograniczenia predkosci ;-)
    >
    > https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailp
    age&v=uPh-hRjiy6k#t=5857

    Ty patrz. A wiesz, że przy SSD też masz te ograniczenia? Jak to jest, że
    import sporych RAWów do Lightrooma mocniej zależy od taktowania proca i
    ilości ram, niże od szybkości dysku?

    [ Bigamia, to znaczy o jedną kobietę za dużo. Monogamia tak samo. ]
    [ (Rowan Atkinson) ]

  • 74. Data: 2014-07-29 07:07:35
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > I jak często dziennie ten system restartujesz, że to takie cudowne jest?

    Zawsze przydaje sie czas dostepu + szybkosc (np. cache firefoxa),
    ale osobiscie cenie SSD za cisze.
    Dysk byl jedynym glosnym elementem w mojej budzie, no i juz nie jest :).

  • 75. Data: 2014-07-29 07:12:04
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Chcę kupić Toshiba Q Series HDTS312EZSTA
    > http://www.skapiec.pl/site/cat/8/comp/9372412
    >
    > Co o nim myślicie?

    To jakas nowosc?
    Widziales jakies testy?

    Ogolnie z SSD do 128MB trzeba uwazac.
    Niby od 256MB mozna brac juz w ciemno,
    ale chyba zdecydowalbym sie na MX100:
    http://www.skapiec.pl/site/cat/8/comp/10516147

    Ciut drozej, ale pewniej (testy),
    2x wiecej miejsca a to dla dzialania SSD istotne.

  • 76. Data: 2014-07-29 08:15:41
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-07-26 20:45, Santana pisze:

    > Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Całkowicie wystarczająca pojemność dla rozsądnego użytkownika. Mam o
    > połowę mniejszy i od kilku lat spokojnie wystarcza. Nie na fotki i
    > filmiki oczywiście :) Od tego jest dysk magnetyczny.

    120 to mało, W8 + OpenOffice + BF4 (+dodatki) + Diablo3 (+dodatek) i
    miejsca brak .. żadnych filmików, zdjęć itp .. tylko to co wyżej.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 77. Data: 2014-07-29 08:39:23
    Od: Stregor <s...@g...com>

    > Ty patrz. A wiesz, że przy SSD też masz te ograniczenia? Jak to jest, że
    > import sporych RAWów do Lightrooma mocniej zależy od taktowania proca i
    > ilości ram, niże od szybkości dysku?

    Czy to przypadkiem nie jest debata o wyższości świąt Wielkiej Nocy nad
    Bożym Narodzeniem?

    Kogo stać i/lub kto POTRZEBUJE, ten sobie sprawi SSD i będzie sobie
    chwalił pod niebiosa. Kto nie, ten nie, i będzie zrzędził.
    Te technologie, mimo tego że dyski zbudowane na nich umieszczane są w
    podobnych sprzętach, mają tak naprawdę inne swoje wady i zalety. Więc,
    świadomy użytkownik pokieruje się swoimi potrzebami i będzie szczęśliwy.
    Czy ktoś puka się w czoło na wieść o tym, że facet obrabiający pliki
    wideo w czasie rzeczywistym kupuje kilkakrotnie droższy HDD mający
    gwarancję prędkości zapisu liniowego? Nie. A przecież Seagate Barracuda
    jest tańszy, i może nawet w jakimś teście "average speed" ma większy.
    Więc po co przepłacać?

    P.S. w pracy mam HDD, w domu na ultrabooku (też używanym do podobnej
    pracy) mam SSD + HDD na USB, gdy potrzebuję dostępu do archiwum. Niebo a
    ziemia na korzyść SSD.

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 78. Data: 2014-07-29 09:01:09
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-07-29 02:45, Przemysław Ryk pisze:
    > No ale - SSD masz pod soft i system czy pod coś jeszcze?

    Soft i system. Jest różnica warta wydania marnych 300 zł.

  • 79. Data: 2014-07-29 09:06:34
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 29 Jul 2014 08:39:23 +0200, Stregor napisał(a):

    > Kogo stać i/lub kto POTRZEBUJE, ten sobie sprawi SSD i będzie sobie
    > chwalił pod niebiosa. Kto nie, ten nie, i będzie zrzędził.

    I to jest clue kazdgo "sporu" o SSD :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 80. Data: 2014-07-29 09:29:21
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 120 to mało, W8 + OpenOffice + BF4 (+dodatki) + Diablo3 (+dodatek) i
    > miejsca brak .. żadnych filmików, zdjęć itp .. tylko to co wyżej.

    Subiektywne.
    U mnie W8 i całe oprogramowanie zajmuje 46GB w typ 13GB hiberfil.sys.
    Wszekie dokumenty i śmietniki na HDD, TEMP i Cache na RAMdysku.

    --
    marfi