  • 21. Data: 2015-09-01 01:12:14
    Temat: Re: jaki aparat :)
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Monday, August 31, 2015 at 6:51:22 PM UTC-4, Pszemol wrote:
    > "Slon" <z...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > [...]
    >
    > ???

    Przeczytaj ze zrozumieniem to co sam zacytowales
    i napisz czego nie zrozumiales w tym, ze zapropowany G1x
    nie jest lepszy od G10.

    Slon

  • 22. Data: 2015-09-01 02:45:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Slon" <z...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    ps.com...

    > Przeczytaj ze zrozumieniem to co sam zacytowales
    > i napisz czego nie zrozumiales w tym, ze zapropowany G1x
    > nie jest lepszy od G10.

    Ok, zapytam pelnym zdaniem :-)
    Czy rozwiniesz co to jest G1x?
    Czy nie jest to Canon G10 lub G11 czyli x zastepujesz cyfra?

  • 23. Data: 2015-09-01 03:07:35
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Monday, August 31, 2015 at 8:45:56 PM UTC-4, Pszemol wrote:
    > "Slon" <z...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Ok, zapytam pelnym zdaniem :-)

    Ok, odpowiem pelnym zdaniem.

    > Czy rozwiniesz co to jest G1x?

    Tak, doskonale rozumie - w odroznieniu od ciebie.

    > Czy nie jest to Canon G10 lub G11 czyli x zastepujesz cyfra?

    Nie nie jest to Canon G10 ani G11 i nie zastepuje x zadna cyfra.

    Mam nadzieje, ze po tym wyjasnieniu juz bedziesz w stanie zrozumiec
    to co napisalem.

    Dodam,ze zaskoczyles mnie swoja indolencja, bo o taka cie nie posadzalem.
    Widac, ze nawet nie probowales odnalezc zadnych informacji na ten temat w internwcie.

    Slon

  • 24. Data: 2015-09-01 03:51:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Slon" <z...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Dodam,ze zaskoczyles mnie swoja indolencja, bo o taka cie nie posadzalem.

    A Ty swoim brakiem kultury i brakiem jakiejkolwiek zyczliwosci.
    No ale kultura i zyczliwosc to dzis rarytas. Powinienem sie przyzwyczaic.

  • 25. Data: 2015-09-01 04:58:06
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Monday, August 31, 2015 at 9:51:29 PM UTC-4, Pszemol wrote:
    > "Slon" <z...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > A Ty swoim brakiem kultury i brakiem jakiejkolwiek zyczliwosci.
    > No ale kultura i zyczliwosc to dzis rarytas. Powinienem sie przyzwyczaic.

    Ty nawet nie znasz znaczenia slow, ktore piszesz.
    Przeciez tylko z czystej zyczliwosci odpowiedzialem ci
    pelnym zdaniem na twoje pytania.
    Przyzwyczajaj sie do wszystkiego, co chcesz.
    Jak widac juz sie przyzwyczailes do wtornego analfabetyzmu.
    Przyzwyczailes sie do chamstwa, przyzwyczailes sie do swojej indolencji.
    Przyzwyczailes sie do tego, zeby cie prowadzic za raczke jak jakiegos imbecyla.
    Widac to takze na innych grupach dyskusyjnych.
    Nie pozostawiasz mi w tym wzgledzie nawet cienia watpliwosci.

    Potrafisz podziekowac za to, ze tak zyczliwie wyjasnilem ci symbol aparatu G1x,
    ktory dla ciebie stanowil tajemnice?

    Slon

  • 26. Data: 2015-09-01 20:24:47
    Od: user <b...@d...com>

    W dniu 2015-08-31 o 23:24, Tomek Kańka pisze:
    > user <b...@d...com> napisał(a)

    > Zdjęcia w nocy, moż eoznaczać wiele róznych rzeczy i do wielu z
    > nich lampa sie nie przydaje:).

    A co może oznaczać ?? przecież napisał że chodzi o imprezy i koncerty,
    żaden kompakt nie da tu rady, jest ciemno, potrzebujesz dobre iso i lub
    jasny obiektyw, ja miło wypominam pierwszą lustrzankę Olympus E-500 i
    obiektyw zuiko 14-55, po mimo użytecznego ISO max 400 i braku
    stabilizacji zdjęcia były zaskakująco dobre, może jakiś Olympus z mikro
    4/3 ?

  • 27. Data: 2015-09-01 20:39:20
    Od: Jer <j...@k...pl>

    W dniu 01.09.2015 o 00:35, Pszemol pisze:
    > "Jer" <j...@k...pl> wrote in message

    test/

    > Całkiem niezłe. Co Ci się w nich nie podoba? Coś konkretnego?

    Ja nie zwracam uwagi na "artyzm" fotek a na użyteczność aparatu na
    etapie zakupu. Z szumami myślę, że tu jest problem. Tak przy okazji
    mając do obróbki zdjęcia wykonane przez kogoś innego Canonem wcześniej
    opisywanym zdziwiłem się że aparat za 6k też takie posiada. I to foty
    robione w jasny słoneczny dzień.

    > A zdajesz sobie sprawę, że fotki robi fotograf a nie aparat?
    >
    > Innymi słowy, dobry fotograf zrobi lepsze fotki kiepskim aparatem
    > niż do dupy fotograf z najlepszą lustrzanką w ręce... Pamiętaj o tym :-)

    Już odpisałem na to w innym poście

    > Drugi to ilość fotek na jednym ładowaniu akumulatora.
    > Co jeszcze?

    > Zrobiliśmy jak widzę pewien postęp :-)
    ale po co ;)

    --
    J.

  • 28. Data: 2015-09-01 20:39:32
    Od: Jer <j...@k...pl>

    W dniu 01.09.2015 o 00:48, Pszemol pisze:
    > "Jer" <j...@k...pl> wrote in message

    > W warunkach jakie opisałeś:
    > - wyłączyłbym lampę błyskową
    a po co lampa włączona :)

    > - ustawił odpowiednią równowagę bieli
    no może o tym nie pomyślałem

    > - tryb "A" (Aperture-priority mode) aby zdjęcia nie były poruszone gdy
    > łódką kiwa
    raczej było i A
    > - ustawił maksymalnie otworzoną przesłonę (u Ciebie f/2.8) aby mieć max
    > światła
    hmm

    > - przysunął obiektyw jak najbliżej okienka łodzi podwodnej aby nie było
    > odbić

    raczej był maksymalnie blisko

    > Nie, w smartfonie jest po prostu dużo lepiej dopracowany
    > software obsługujący tryb automatyczny aparatu niż
    > w aparatach klasy G10 czy XZ-2, które bardziej polegają
    > na umiejętnościach fotografa ;-)
    Znowu mi piszesz, że się nie znam na robieniu zdjęć :)

    --
    J.

  • 29. Data: 2015-09-01 22:53:33
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > obiektyw zuiko 14-55, po mimo użytecznego ISO max 400 i braku
    > stabilizacji zdjęcia były zaskakująco dobre, może jakiś Olympus z mikro

    Tyle że z jakimś jaśniejszym szkłem, niż w kicie. Inaczej przewaga
    większej matrycy może być zniweczona przez znacznie ciemniejszy
    obiektyw. Dobre kompakty mają obiektywy jaśniejsze o dwie pozycje
    przesłony (f/1,8) czyli przepuszczają 4x więcej światła niż taki kit z
    f/3,5 na szerokim końcu. Jest to porównywalne z różnicą powierzchni
    matryc 1/1,7" i 4/3. Różnice w jakości obrazu w kiepskich warunkach
    oświetleniowych mogą więc okazać się zdecydowanie mniejsze niż by się
    chciało z powodu konieczności podbicia czułości.

  • 30. Data: 2015-09-01 23:54:20
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    user <b...@d...com> napisał(a)

> [...]
    > obiektyw zuiko 14-55, po mimo użytecznego ISO max 400 i braku
    > stabilizacji zdjęcia były zaskakująco dobre, może jakiś Olympus z mikro

    Napisał "dziennej, nocnej, koncerty, krajobrazy,mecze" - wszystko po
    przecinku. Po co mu ta lampa na meczu? Zeby w telewizji ładnie wygladało
    jak błyskaja lampy na trybunach? Na koncertach też się rzadko przydaje,
    po 1. zwykle jest daleko, po 2. często nie wypada.

    Reasumując, IMHO lampa daje lepsze efekty w dzień niż w nocy oraz lampa
    nie zastąpi jasnego szkła.

    --
    Tomek