    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jaki prąd rozruchu (aku, civic ufo)
    Date: Mon, 19 Dec 2016 16:08:49 +0100

    Użytkownik "yapann" napisał w wiadomości grup

    >Z tego co ustaliłam, normalnym jest, iż _oryginalny aku (możen ie u
    >wszystkich modeli aut, ale wielu) może wydolić lat 7 i więcej, a
    >markiu sklepowej - 2-3, w po rywach do niewiele więcej. To w
    >dzisiejszych czasach chyba z resztą oczywisty (nieststy, oczywiście
    >nie tylko wśród akumulatorów) zabieg ekonomiczny. Msz przyzwyczaić
    >się że że idziesz po upłynięciu gwarancji grzecznie do sklepu po
    >nowy.

    Az takie oczywiste to to nie jest, bo ten fabryczny to ciagle "zwykly
    akumulator".
    Wiadomo, ze akumulatorowi szkodza wyladowania, to teraz pytanie, czy
    to auto mialo instalacje w porzadku, czy jezdzilo regularnie, czy auto
    bylo garazowane w tych samych warunkach co nowe ... no i czesto trzeba
    auto trzymac kolejne 5 lat, zeby wiedziec jaka byla zywotnosc aku.
    (Tzn - jak ktos zmieni auto w 3 lata po zakupie aku z marketu, to
    nadal nic nie wie, chyba, ze mu ten aku padnie wczesniej).

    J.