  • 1. Data: 2016-12-15 23:17:07
    Temat: jaki prąd rozruchu (aku, civic ufo)
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    Witam,
    jaki prąd rozruchowy ma oryginalny aku w civic 2009 1.8? - na samym aku nie
    znajduję by było to napisane...

    dzięki

  • 2. Data: 2016-12-15 23:52:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bede zgadywal, jak oryginalny to wystarczajacy. Informacja o pradzie rozruchowym
    nikomu korzystajacemu z samochodu nie jest specjalnie do niczego potrzebna. Ot taki
    chwyt reklamowy marketoidow. Nasz jest lepszy bo ma wiecej. I ludzie to kupuja.

  • 3. Data: 2016-12-16 00:51:17
    Temat: Re: jaki prąd rozruchu (aku, civic ufo)
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    chwyt reklamowy marketoidow. Nasz jest lepszy bo ma wiecej. I ludzie to kupuja.

    A tak naprawdę (ale Ty o tym wiesz) im mniej tym lepiej, bo teoretycznie
    akumulator powinien dłużej pożyć.
    Akumulatory trakcyjne nie bez powodu mają małe prądy, a żyją
    wielokrotnie dłużej od rozruchowych.

    @yapann - zobacz może, jakiej mocy masz rozrusznik - stąd będzie
    wiadomo, jaki prąd pobiera.
    Chyba, że fabrycznie masz zamontowaną mocną wyciągarkę ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2016-12-16 01:19:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Prad rozruchu nie wynika z nalepki na obudowie akumulatora. Wynika z tego ile pobiera
    rozrusznik + inne odbiorniki jakie sa wlaczone w chwili odpalania i rezystancji
    wewnetrznej akumultora. O tym ze nadrukowany prad rozruchu o niczym nie decyduje
    swiadczy fakt ze zuzyty akumulator majacy 10% pojemnosci znamionowej pozwala na
    uruchomienie silnika.

  • 5. Data: 2016-12-16 01:43:39
    Temat: Re: jaki prąd rozruchu.
    Od: "Janeczko" <f...@d...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Prad rozruchu nie wynika z nalepki na obudowie akumulatora.

    Zenek - nie przemyślałeś tego.
    Oczywiście, że wynika.
    Weź dwa nowe, w pełni naładowane akumulatory,
    ale z znacznie różniącymi się prądami rozruchu
    na nalepkach i zrób test.
    Przekonasz się, że "prąd rozruchu wynika z nalepki".

  • 6. Data: 2016-12-16 04:04:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nowy akumulator to taki co nigdy nie byl podlaczony. Po zinstalowniu w czasie
    eksplotacji robi sie stary. Do uzytku przestaje sie nadawac jak ma z 10% pojemnosci
    latem i z 15% pojemnosci zima. To taki stary akumulator jak ma zamiast 60Ah 6Ah tez
    bedzie mial prad rozruchowy jak na nalepce czy mniejszy?

  • 7. Data: 2016-12-16 06:09:12
    Od: "Janeczko" <f...@d...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    >10% pojemnosci latem i z 15% pojemnosci zima. To taki stary akumulator jak
    >ma zamiast 60Ah 6Ah tez bedzie mial prad rozruchowy jak na nalepce czy

    Zenek
    Ty zapytałeś o następne zagadnienie.

    Zakończmy najpierw pierwszą sprawę, czyli, jak niżej :

> [...]

    ale z znacznie różniącymi się prądami rozruchu
    na nalepkach i zrób test.
    Przekonasz się, że "prąd rozruchu wynika z nalepki".

    Jak coś nie rozumiesz, to śmiało pytaj się.

  • 8. Data: 2016-12-16 09:16:47
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-15 o 23:17, yapann pisze:
    > Witam,
    > jaki prąd rozruchowy ma oryginalny aku w civic 2009 1.8? - na samym aku
    > nie znajduję by było to napisane...
    >
    > dzięki

    Weź metrówkę pomierz wymiary obecnego i kup najtańszy w najbliższym
    sklepie o pasujących wymiarach, bez zbędnego spuszczania się nad marką i
    cyferkami.

    Lewis

  • 9. Data: 2016-12-16 09:39:44
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-12-16 o 09:16, Lewis pisze:
    > Weź metrówkę pomierz wymiary obecnego i kup najtańszy w najbliższym
    > sklepie o pasujących wymiarach, bez zbędnego spuszczania się nad marką i
    > cyferkami.
    Dodaj jeszcze: w sklepie, który nie wygląda na taki zwijający się co pół
    roku i w którym jest szansa pozytywnie realizować warunki rękojmi,
    gwarancji etc.

    Maciek

  • 10. Data: 2016-12-16 09:53:37
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-16 o 09:39, Maciek pisze:
    > Dodaj jeszcze: w sklepie, który nie wygląda na taki zwijający się co pół
    > roku i w którym jest szansa pozytywnie realizować warunki rękojmi,
    > gwarancji etc.

    na 95% taki aku spokojnie wytrzyma 12-24miesiące z resztą bosze czy inne
    cuda techniki wytrzymują niewiele więcej a kosztują kilkukroteni drożej.

    Kupiłem już kilka wolfów z allegro za kwotę do 160zł i spokojnie 2lata
    wytrzymują. Z czystym sumieniem mogę taki aku po 2 latach wymienić na
    nowy i nie zastanawiać się czy zimą odpali...

    A kupowanie jakiegoś wydziwionego niewiadomo czego za 500zł to trzeba
    mieć coś nie tak z własnym ego.

    Lewis