  • 1. Data: 2009-10-26 15:45:43
    Temat: jaki router bezprzewodowy
    Od: "-" <d...@w...o2.pl>

    witam.
    prosze o rade, jaki router bezprzewodowy kupic do takiej sieci:

    komputer z karta IEEE 802.11g
    komputer z karta IEEE 802.11g
    drukarka brother DCP-375CW bezprzewodowo
    modem kablowy z sieci multimedia (przez rj45 lub usb)

    dobrze, gdyby byl prosty w instalacji. dziekuje za wszelkie sugestie

  • 2. Data: 2009-10-26 16:15:20
    Temat: Re: jaki router bezprzewodowy
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "-" <d...@w...o2.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > modem kablowy z sieci multimedia (przez rj45 lub usb)
    >
    > dobrze, gdyby byl prosty w instalacji. dziekuje za wszelkie sugestie

    Rozumiem, że ma być bez print serwera? wrt54gl+tomato (lub inny alternatywny
    soft).

  • 3. Data: 2009-10-26 16:19:07
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

> [...]
    > modem kablowy z sieci multimedia (przez rj45 lub usb)
    >
    > dobrze, gdyby byl prosty w instalacji. dziekuje za wszelkie sugestie

    ja uzywałam kilkanascie TP linków- ale testowałem również D- linki (524)
    linksysy, Belkiny, netgear, czy asus,
    wg mnie nie ma zadnej róznicy dla nie zaawansowanego usera, wiec tp link 340
    wypada najlepiej jakosc/cena. i tego polecam

  • 4. Data: 2009-10-26 16:21:09
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał w wiadomości grup
    > Rozumiem, że ma być bez print serwera? wrt54gl+tomato (lub inny alternatywny
    > soft).

    Jak chcesz coś tańszego to Ovislink 1600gl, ale nie wiem jak ze stabilnością pod
    tomato.

  • 5. Data: 2009-10-26 20:14:49
    Od: "-" <d...@w...o2.pl>

    > wg mnie nie ma zadnej róznicy dla nie zaawansowanego usera, wiec tp link
    > 340 wypada najlepiej jakosc/cena. i tego polecam

    te tp link (nie robi tego tpsa?;)) cenowo mi sie podobaja, tylko na np
    przewodowym Asmax nie bylo u mnie internetu, wyczytalem, ze "cos" (TLL?)
    jest ustawione przez dostawce (mm) na 1 i jakos to trzeba ominac..

  • 6. Data: 2009-10-26 20:26:18
    Od: "-" <d...@w...o2.pl>

    >(TLL?)
    > jest ustawione przez dostawce (mm) na 1 i jakos to trzeba ominac..

    sprawdzilem komenda "ping" i dla np google jest 56 a dla allegro 254

  • 7. Data: 2009-10-27 16:14:40
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    > sprawdzilem komenda "ping" i dla np google jest 56 a dla allegro 254

    ttl to zupełnie inna sprawa niż ping.
    Obniza sie parametr zebys nie podłaczył se w domu routera- takie
    zabezpieczenie admina-
    Niektóre routery nie radzą sobie z tym
    niektóre maja mozliwosc ustawienia tego
    a niektóre automagicznie omijaja- obniżają wartośc ttl
    TP linki są w tej trzeciej kategorii - wiec bedziesz miał neta bez wzgledu
    na to co admin se tam ustawił

  • 8. Data: 2009-10-28 00:32:05
    Od: vDon <v...@o...eu>

    - wrote:
    > witam. prosze o rade, jaki router bezprzewodowy kupic do takiej sieci:

    <cut>

    > dobrze, gdyby byl prosty w instalacji. dziekuje za wszelkie sugestie

    Jeśli ma po prostu działać to tańszy TP-Link powinien wystarczyć. Nie
    wiem tylko jak w praktyce działa "autokorekcja" TTL w tych modelach.
    Ciutkę drożej znajdziesz WA-2204A. Mniej "user friendly", za to z bardzo
    przydatnymi opcjami typu ręczne ustawianie TTL a nawet QoS (prosty, ale
    jest). Jeśli funkcjonalność jest priorytetem to wykosztuj się na coś w
    stylu WRT-54GL lub WRT-54GS rev. 1.x. Obowiązkowo z alternatywnym
    firmware np. Tomato (dla estetów) lub Open/X-Wrt (dla lubiących grzebać)
    na pokładzie.