  • 11. Data: 2012-01-08 10:57:29
    Temat: Re: jaki tuner DVB-T na USB/PCI
    Od: "Andre" <a...@a...pl>

    qwerty wrote:

    > Taką jaką jest nadawaną. Teraz 576i, a w czerwcu 720p/1080i.
    > Nagrywane jest 1:1 co jest nadawane (bez rekompresji).

    To jak to wychodzi w odniesieniu do zapisu MB/s dla obu wyzszych
    rozdzielczosci?

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 12. Data: 2012-01-08 11:08:58
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Użytkownik "marfi" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Rozdzielczość nie ma nic do kodera. Można nadawać hd w mpeg-2, tak samo
    > jak SD w mpeg-4.

    Pisałem o tym jak jest nadawane a nie jak może być nadawane.
    Nie wykluczam, że jeszcze ktoś nadaje TV HD jako MPEG2.

    --
    marfi

  • 13. Data: 2012-01-08 11:53:07
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andre" napisał w wiadomości grup

    > To jak to wychodzi w odniesieniu do zapisu MB/s dla obu wyzszych
    > rozdzielczosci?

    To zależy od bitrate, a nie rozdzielczości. Obecnie multipleks ma pojemność
    24.882 Mbps. Gdyby całą pojemność przeznaczyć pod jeden kanał HD to twój dysk
    musiałby wyrobić w zapisie 3 MiB/s. Tylko, że będzie nadawane ok 5-6 kanałów SD
    + 1 HD.
    Obecnie kanał SD 1 godz zajmuje 1 GiB (pomijam polsat sport news, bo ma wyższy
    bitrate).

  • 14. Data: 2012-01-08 11:57:12
    Od: "Andre" <a...@a...pl>

    qwerty wrote:

> [...]
    > będzie nadawane ok 5-6 kanałów SD + 1 HD. Obecnie kanał SD 1 godz
    > zajmuje 1 GiB (pomijam polsat sport news, bo ma wyższy bitrate).

    To jakas straszna lipa chyba... 24 Mbps powinien miec jeden tylko
    kanal... Ciekawe jak przy tak malym bitrate bedzie wygladalo 720p na TV
    FullHD.

    Czy jest jakas stronka, gdzie mozna takie rzeczy sledzic?

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 15. Data: 2012-01-08 12:41:05
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andre" napisał w wiadomości grup
    > To jakas straszna lipa chyba... 24 Mbps powinien miec jeden tylko
    > kanal... Ciekawe jak przy tak malym bitrate bedzie wygladalo 720p na TV
    > FullHD.

    Próbka TVN HD z Warszawy: http://www.megaupload.com/?d=J8V5159A
    Średni bitrate to 11 Mbps. Na satelicie nadają ze średnim 9 Mbps. Polsat nadaje
    jeszcze gorzej. Widać, że platformy cyfrowe rżną w dupę swoich abonentów, bo
    naziemnie jest lepsza jakość.

    > Czy jest jakas stronka, gdzie mozna takie rzeczy sledzic?
    Jest wiele.
    Główna to strona emitela (z ich forum), satkurier itp.

  • 16. Data: 2012-01-08 12:51:29
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    marfi wrote:

> [...]
    > Większosć programów do odbioru cyfrowej TV HD nagrywa obecnie strumień
    > transportowy (TS) w postaci identycznej jak odebrano z eteru.

    Czy w takim razie dobrze rozumiem, że gdy wdrożą standard 1080i to ww.
    tuner nie będzie "sam z siebie" stwarzał problemów w zgrywaniu z taką
    rozdzielczością? Pomijam ograniczenia wynikające z CPU, płyty itp. Chcę
    się upewnić, że zapewniając te ostatnie na odpowiednim poziomie tuner
    nie będzie ograniczał możliwości zgrywania w wysokich rozdzielczościach.

    Krystian

  • 17. Data: 2012-01-08 15:32:53
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Krystek" <k...@u...pl> napisał w wiadomości
    com...
> [...]
    > się upewnić, że zapewniając te ostatnie na odpowiednim poziomie tuner nie
    > będzie ograniczał możliwości zgrywania w wysokich rozdzielczościach.

    Nic nie wskazuje na to aby w najbliższym czasie w Polsce uległ zmianie
    sposób modulacji sygnału DVB-T więc tuner powinien obsłuzyć dowolną
    kompresję w dowolnej rozdzielczości. BTW: nagrywanie strumienia DVB wymaga
    znikomej mocy procesora.

    Z praktyki wiem, że tanie chińskie tunery nie zawsze radzą sobie w wysoką
    częstotliwością kanałów i o ile działaja poprawnie na np. ~600MHz to z
    ~800MHz mogą już mieć problemy.

    --
    marfi

  • 18. Data: 2012-01-08 16:11:05
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 08.01.2012 10:30, Krystek pisze:

> [...]
    > rozdzielczości 720x576 (DVD PAL) do 30 klatek na sekundę" z jednoczesną
    > informacją, że "obsługa standardów telewizji HD 720p, HD 1080p, HD
    Jak juz pisałem ( a nie widzę swojego postu) to urządzenie podaje sygnał
    cyfrowy z anteny do kompa. resztę przetwarza komp. O ile wiem,
    producenci robią wszystko co w ich mocy, aby nic co jest lepszej jakośći
    niż PAL nie nadawało się do kopiowania i udostępniania prze net. Tak
    więc w najgorszym dla Ciebie przypadku owo urządzenie zapisze HD w pliku
    w egzotycznym standardzie nie odtwarzanym przez nic, a Tobie może
    pozwolić na zapis dowolnych sygnałów złapanych z anteny tylko w
    formacie DVD (pal)
    Poproś o wyjaśnienia sprzedawce, ale nie sądze żeby wiedział co sprzedaje
    ToMasz

  • 19. Data: 2012-01-08 16:22:50
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    ToMasz wrote:
> [...]
    > w egzotycznym standardzie nie odtwarzanym przez nic, a Tobie może
    > pozwolić na zapis dowolnych sygnałów złapanych z anteny tylko w

    To co piszesz jest w kontrze z tym co napisał np. marfi. Czyli sprawa
    dalej do zgłębienia... Czy w ogóle ktoś na grupie zgrywa materiał w
    rozdzielczościach > PAL z użyciem niezbyt drogich i popularnych tunerów
    DVB-T podłączanych przez USB lub złącze PCI?

    > Poproś o wyjaśnienia sprzedawce, ale nie sądze żeby wiedział co sprzedaje

    Spytam, ale mam podobne wątpliwości.

    Krystian

  • 20. Data: 2012-01-08 16:23:55
    Od: Krystek <k...@u...pl>