  • 1. Data: 2011-01-13 12:05:51
    Temat: jaki układ do wyświetlacza 7seg
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Witam.

    Zrobiłem za pomocą przycisków i diód prostowniczych wyświetlanie cyferek na
    wyświetlaczu 7segmentowym.

    Zajęło mi to 48 diód prostowniczych.
    Działa tak że wciskam przycisk p1 to wyświetla mi 1 itd..

    Czy jest jakiś układ scalony który zastąpi mi te 48 diód, jakiś
    koder/dekoder?

    Serdeczne dzięki za pomoc

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2011-01-13 12:17:19
    Temat: Re: jaki układ do wyświetlacza 7seg
    Od: "Bodzio SE" <b...@v...pl>

    Użytkownik "pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Działa tak że wciskam przycisk p1 to wyświetla mi 1 itd..
    >
    > Czy jest jakiś układ scalony który zastąpi mi te 48 diód, jakiś

    Tak 7447
    http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://static.how
    stuffworks.com/gif/stamp-7447.gif&imgrefurl=http://e
    lectronics.howstuffworks.com/microcontroller5.htm&h=
    313&w=398&sz=28&tbnid=0H4MO4qNvzjo8M:&tbnh=98&tbnw=1
    24&prev=/images%3Fq%3D7447&zoom=1&q=7447&usg=__Ob62i
    VYxg918wHQM6ICiR9CKLGo=&sa=X&ei=LO0uTe-HAoabOuKykbMK
    &ved=0CCQQ9QEwAg

  • 3. Data: 2011-01-13 12:19:45
    Od: "Bodzio SE" <b...@v...pl>

    Użytkownik "Bodzio SE" <b...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    24&prev=/images%3Fq%3D7447&zoom=1&q=7447&usg=__Ob62i
    VYxg918wHQM6ICiR9CKLGo=&sa=X&ei=LO0uTe-HAoabOuKykbMK

    No i sterownik kodu BCD

  • 4. Data: 2011-01-13 12:55:56
    Od: "tadeusz" <t...@o...pl>

> [...]
    > Działa tak że wciskam przycisk p1 to wyświetla mi 1 itd..
    >
    > Czy jest jakiś układ scalony który zastąpi mi te 48 diód, jakiś

    Pamięć PROM (EPROM) 16 bitowa.
    Można by zrobić na 8 bitowej ale potrzebny by był dodatkowy układzik na
    wejściu. No i trzeba pamiętać o prądzie wyjściowym.
    tadeusz

  • 5. Data: 2011-01-13 13:03:40
    Od: "tadeusz" <t...@o...pl>

    Użytkownik "tadeusz" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Można by zrobić na 8 bitowej ale potrzebny by był dodatkowy układzik na
    > wejściu. No i trzeba pamiętać o prądzie wyjściowym.

    No nie, pomyłka, oczywiście starczy 8 bitów na wyjściu a na wejściu co
    najmniej 10. Jakieś stare z odzysku za grosze.
    Tadeusz

  • 6. Data: 2011-01-13 13:21:59
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-01-13 13:05, pawel pisze:

    > Zrobiłem za pomocą przycisków i diód prostowniczych wyświetlanie cyferek
    > na wyświetlaczu 7segmentowym.

    [...]

    > Czy jest jakiś układ scalony który zastąpi mi te 48 diód, jakiś
    > koder/dekoder?

    1. Enkoder priorytetowy (HEF4532) + dekoder na 7 seg. (4511 lub 7447)
    2. jakiś mały uC (np. tiny2313)
    3. eprom (27c16, 27c512)

  • 7. Data: 2011-01-13 13:29:13
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    tadeusz wrote:
    > Użytkownik "pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pamięć PROM (EPROM) 16 bitowa.
    > Można by zrobić na 8 bitowej ale potrzebny by był dodatkowy układzik
    > na wejściu. No i trzeba pamiętać o prądzie wyjściowym.
    Witam,
    jak programować to np. atmelek ATtiny2313
    spokojnie wystarczy i bez dodatkowych diod czy innych elementów
    tylko rezystory do wyświetlacza potrzebne.
    Ewentualnie jeśli ma być tanio i mało elementów bez programowania
    to CD4511 dekoder BCD na wyświetlacz i HC147 koder DEC na BCD.
    Układy w SMD zajmą mniej miejsca od 20 diod.
    --
    pzdr, j.r.

  • 8. Data: 2011-01-13 15:43:45
    Od: "jacek" <j...@w...pl>

> [...]
    > Działa tak że wciskam przycisk p1 to wyświetla mi 1 itd..
    >
    > Czy jest jakiś układ scalony który zastąpi mi te 48 diód, jakiś

    CD40110 najprostrzy układ nawet z licznikiem