  • Data: 2009-12-30 14:37:29
    Temat: Re: jakie max napiecie moze byc na wej. 7812?
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja natomiast w podobnym przypadku (tyle, że 5V z 24VAC) zastosowałem z
    > powodzeniem diodę pojedynczą jako prostownik jednopołówkowy a za nią
    > odpowiednio dobrany rezystor mocy i dopiero dalej odpowiednio duży
    > kondensator.
    > W ten sposób nie tylko znaczna część mocy odkłada się w rezystorze, ale
    > także umieszczenie kondensatora za rezystorem powoduje ogólnie mniejsze
    > straty mocy - przynajmniej tak mi się zdawało jak to robiłem.
    > Poza tym na wejściu stabilizatora będzie niższe napięcie niż wynikające z
    > amplitudy.

    No wszystko zależy od poboru prądu, na pewno da się to dobrać do
    aplikacji :)... pytanie co się dzieje przy różnych poborach prądu
    (niektóre urządzenia ciągną tyle samo cały czas inne zmieniają pobór
    prądu w szerokim zakresie), co się stanie jak się pojemność kondensatora
    będzie zmieniać z czasem no i najważniejsze - nie zawsze wskazane jest
    pobieranie niesymetrycznego prądu....

    Pozdrawiam
    Konop