  • 1. Data: 2009-12-28 13:20:44
    Temat: jakie max napiecie moze byc na wej. 7812?
    Od: "Michał" <m...@t...pl>

    Witam,
    czy lm7812 moża podłączyć do ok 24V? obciążenie będzie małe, max 200mA?
    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2009-12-28 13:25:53
    Temat: Re: jakie max napiecie moze byc na wej. 7812?
    Od: "Ent" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > czy lm7812 moża podłączyć do ok 24V? obciążenie będzie małe, max 200mA?
    > Pozdrawiam
    > Michał

    1 google
    2 pdf
    3 VinMAX 35V

  • 3. Data: 2009-12-28 13:27:15
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    > czy lm7812 moża podłączyć do ok 24V? obciążenie będzie małe, max 200mA?

    Można, ale na przyszłość spróbuj samodzielnie poszukać karty katalogowej.
    Napięcie maksymalne to 35V z tego co znalazłem.

    Inna kwestia to właśnie moc tracona. Tutaj ok. 2,4W. To nie jest wcale tak
    mało i kawałek radiatora musi być.
    --
    Pozdr
    EM

  • 4. Data: 2009-12-28 13:37:53
    Od: "Michał" <m...@t...pl>

> [...]
    > Napięcie maksymalne to 35V z tego co znalazłem.
    >
    > Inna kwestia to właśnie moc tracona. Tutaj ok. 2,4W. To nie jest wcale tak

    Dzieki, google znam i używam, datascheet znalazłem:), ale może nie
    doprecyzowałem pytania, chodziło mi o to, czy można go użyć bez radiatora
    przy takiej mocy, bo wiadomo - im wiekszy radiator tym wieksza moc, u mnie
    to mało, ale właśnie miejsca nie mam i sądziłem, że tyle pociągnie bez
    dodatkowej blachy.
    Dziekuję za pomoc,
    pozdrawiam
    Michał

  • 5. Data: 2009-12-28 16:28:14
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > czy można go użyć bez radiatora
    > przy takiej mocy

    Nawet jesli sie nie upali, to ja bym nie mial odwagi. Lepiej dac jakas
    przetwornice i miec chlodno wokol. Szczegolnie jak nie masz miejsca.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2009-12-28 18:49:37
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > miejsca nie mam ...

    Może taki element rozwiąże problem:
    http://www.pliki.jm.pl/karty/AMSR178NZ.pdf

    Paweł

  • 7. Data: 2009-12-28 20:04:08
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2009-12-28 14:37, Michał pisze:

> [...]
    > przy takiej mocy, bo wiadomo - im wiekszy radiator tym wieksza moc, u mnie
    > to mało, ale właśnie miejsca nie mam i sądziłem, że tyle pociągnie bez

    Ale o jakiej małej mocy piszesz? Dla malucha w TO220 wytracenie ponad 2W
    to już nielada wysiłek. Nie ma znaczenia sam prąd, który chcesz pobierać
    (200 mA) - przemnóż to przez spadek napięcia (24V-12V) i się robi
    nieciekawie. Radiator obowiązkowo. Albo na prawdę pomyśl o przetwornicy.
    Moduł 24V->12V znajdziesz pewnie gotowy do wlutowania, zobacz np. w TME.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2009-12-28 21:29:03
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > czy lm7812 moża podłączyć do ok 24V? obciążenie będzie małe, max 200mA?

    Skoro problemem jest moc to podaj jaki będzie średni prąd i przez jak
    długi czas (bez przerwy) może płynąc prąd większy od średniego i ile
    później będzie miał układ na "ostygnięcie" :)... Tak czy siak
    rozważyłbym jednak przetwornicę, jednak dla układu który na przykład
    pobiera w spoczynku 20mA a później przez kilka sekund 200mA i parę minut
    znowu 20mA, to 7812 wystarczy ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 9. Data: 2009-12-29 08:33:11
    Od: "Michał" <m...@t...pl>

> [...]
    > jednak przetwornicę, jednak dla układu który na przykład pobiera w
    > spoczynku 20mA a później przez kilka sekund 200mA i parę minut znowu 20mA,

    No właśnie ciężko powiedzieć jak będzie z obciążeniem, ale mam nadzieje,że
    da radę.
    Na wszelki wypadek wrzuciłem 7815, trochę mu to da zapasu na samym spadku.
    Pogrzebę za tymi przetwornicami. W sumie potrzebuję z 24zmiennego robić
    12-15 stalego/ 200-300mA i tak składałem mostek, stabilizator, kondensator
    i działało, ostatnio gdzieś mi się sztuka przypaliła i zacząłem się
    zastanawiać czy nie przesadziłem:)
    Tak czy inaczej, rzeczywiście wygląda na to, że kawałek alu trzeba dokręcać.
    pozdrawiam
    michal

  • 10. Data: 2009-12-29 10:53:32
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > kondensator i działało, ostatnio gdzieś mi się sztuka przypaliła i
    > zacząłem się zastanawiać czy nie przesadziłem:)

    No to trochę niedoszacowałeś napięcia. Po wyprostowaniu i odfiltrowaniu
    będzie ok. 32-33V. Bez obciążenia może być sporo więcej, zależy z czego to
    napięcie pochodzi. Dodaj do tego jeszcze maksymalne napięcie sieci
    energetycznej i nagle się kazuje, że nie tylko na stabilizatorze liniowym
    odkładana jest znacznie większa moc niż zakładałeś, ale także napięcie
    przekracza maksymalne.

    Pozdrawiam
    EM