  • Data: 2016-05-23 10:17:58
    Temat: Re: jazda po łuku
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-05-23 o 09:56, Tomasz Pyra pisze:

    > I co to da?
    > Że ktoś przejmie wszystkie błędy od równie nieumiejącego jeździć, tyle że
    > mającego już prawo jazdy?

    Nie bardzo wiem, jak się do tego odnieść.

    Teraz te błędy przejmuje ucząc się jeździć po odebraniu prawa jazdy, w
    moim systemie błędy te mogły by być wychwycone przez egzaminatora.

    > Znakomita większość kierowców nie potrafi nawet poprawnie usiąść w
    > samochodzie, poprawnie złapać kierownicy i poprawnie zaparkować samochodu.
    > O czym tu dalej mówić?
    > Czego mieli by uczyć? I po co?

    Wystarczy, że ty potrafisz poprawnie usiąść ;)

    > No to zaproponuj formę kursu po którym kierowca będzie miał doświadczenie
    > od razu :)

    Doświadczenie zdobywa się jeżdżeniem.
    Taką formą kursu jest możliwość swobodnego jeżdżenia pod okiem osoby
    posiadającej uprawnienia - nieograniczoną limitem finansowym typu "40zl/h".

    > A zacznij od zdefiniowania co jest problemem na drogach, czego w związku z
    > tym brakuje przeciętnemu kierowcy na drodze i w jaki sposób mógłby to coś
    > nabyć jeszcze na etapie kursu.

    Problemem jest nadpobudliwość na drogach (podawany tu przykład Szwecji
    jako kraju, który ma mało wypadków śmiertelnych z czegoś wynika -
    konkretnie z tego, że jeździ się tam spokojniej. I nie chodzi tylko o
    nieprzekraczanie prędkości, ale i "niewymuszanie respektowania swojego
    pierwszeństwa", zachowywanie odstępów między pojazdami, niejeżdżenie na
    ogonie, niepoganianie itp.).

    No i jest tam system, gdzie kursant może sobie jeździć po mieście
    samodzielnie wraz z osobą z prawem jazdy. Czyli to działa.

    --
    Liwiusz