-
Data: 2016-05-23 10:17:58
Temat: Re: jazda po łuku
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2016-05-23 o 09:56, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Mon, 23 May 2016 00:21:33 +0200, Liwiusz napisał(a):
>
>> W dniu 2016-05-22 o 23:58, Tomasz Pyra pisze:
>>
>>>
>>> 20dni*8h*100zł = 16000zł
>>
>> Liczysz wedle bezsensownej idei obecnego kursu. W praktyce powinno być
>> tak, że kursant wsiada w samochód z kimś, kto ma prawo jazdy, i sobie
>> jeżdżą.
>
> I co to da?
> Że ktoś przejmie wszystkie błędy od równie nieumiejącego jeździć, tyle że
> mającego już prawo jazdy?
Nie bardzo wiem, jak się do tego odnieść.
Teraz te błędy przejmuje ucząc się jeździć po odebraniu prawa jazdy, w
moim systemie błędy te mogły by być wychwycone przez egzaminatora.
> Znakomita większość kierowców nie potrafi nawet poprawnie usiąść w
> samochodzie, poprawnie złapać kierownicy i poprawnie zaparkować samochodu.
> O czym tu dalej mówić?
> Czego mieli by uczyć? I po co?
Wystarczy, że ty potrafisz poprawnie usiąść ;)
>>>> Bo teraz to właściwie nie wiadomo po co jest - do egzaminu nie
>>>> przygotuje, realnej jazdy niewiele nauczy - de facto nauką jazdy są
>>>> pierwsze miesiące po odebraniu prawa jazdy (zakładając, że ktoś wówczas
>>>> w ogóle jeździ).
>>>
>>> I tak jest i tak będzie, bo to się nie da tak, żeby po kursie wychodził
>>> ukształtowany kierowca z doświadczeniem.
>>
>> To tylko dowód z twojej niewiedzy lub niewiary.
>
> No to zaproponuj formę kursu po którym kierowca będzie miał doświadczenie
> od razu :)
Doświadczenie zdobywa się jeżdżeniem.
Taką formą kursu jest możliwość swobodnego jeżdżenia pod okiem osoby
posiadającej uprawnienia - nieograniczoną limitem finansowym typu "40zl/h".
> A zacznij od zdefiniowania co jest problemem na drogach, czego w związku z
> tym brakuje przeciętnemu kierowcy na drodze i w jaki sposób mógłby to coś
> nabyć jeszcze na etapie kursu.
Problemem jest nadpobudliwość na drogach (podawany tu przykład Szwecji
jako kraju, który ma mało wypadków śmiertelnych z czegoś wynika -
konkretnie z tego, że jeździ się tam spokojniej. I nie chodzi tylko o
nieprzekraczanie prędkości, ale i "niewymuszanie respektowania swojego
pierwszeństwa", zachowywanie odstępów między pojazdami, niejeżdżenie na
ogonie, niepoganianie itp.).
No i jest tam system, gdzie kursant może sobie jeździć po mieście
samodzielnie wraz z osobą z prawem jazdy. Czyli to działa.
--
Liwiusz
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław