eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci › Re: jedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci
  • Data: 2017-06-26 15:21:57
    Temat: Re: jedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Pan Paweł Pawłowicz napisał:
    [...]
    >Ponadto wciąż mnie intryguje ta (aż) kilkudziesięcioprocentowa
    >absorbcja.
    >To ogromna czułość w porównaniu z Ramanem, gdzie sygnał wtórny jest
    >na
    >poziomie ułamków ppm.

    Pewnie dlatego powszechnie uzywa sie IR :-)

    Przy okazji - Pawle, jakie sa wspolczynniki absorbcji dla gazowego CO2
    ?
    Bo jesli sie nie pomylilem, to mi wychodzi, ze w powietrzu to
    wystarczy pare metrow dla bliskiej 100%,
    wiec stezenie CO2 nie mialoby znaczenia - 0.02% czy 0.05% - i tak
    pochlonie 99.9... % IR.

    Chyba, ze chodzi o fale poza glownymi prazkami absorbcji, tam CO2
    wykazuje tlumienie male ... i moze jest istoczne czy przez 10km sie
    poteguje do 20% czy do 90% ?

    > Dlaczego zatem potrzebne są tak długie czasy
    >akwizycji? Trudno wziąć silniejsze źródło podczerwieni? Co właściwie
    >robi tam za źródło promieniowania (detektor to pewnie jakieś
    >Hamamatsu).

    Dzisiaj sie pewnie robi inaczej, ale widzialem takie urzadzenie z lat
    ... chyba jeszcze 70-tych, to wiecej tam bylo mechaniki niz
    elektroniki.
    Zarowka, monochromator zmienny, fotopowielacz.
    Do tego jakies kola ze szczelinami przepuszczajace swiatlo przez
    probke i odniesienie naprzemian.
    Samo "przemiatanie" calego zakresu widma troche trwalo, bo mechanika
    czyms krecila.

    Dzis sie daje siatke dyfrakcyjna i kamere liniowa, to mozna w ulamku
    sekundy widmo zmierzyc.
    Ale krzem tylko w bliskiej IR lapie, wiec pewnie trzeba inny czujnik
    ... i sie gorzej scala :-)

    J.