  • Data: 2019-07-26 22:09:40
    Temat: Re: k-d tree - jak zapisać na dysku
    Od: DMR <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Ja tam jestem amator, a więc jako osobnik nieprzewidywalny mogę w ogóle nie wiedzieć,
    że się "normalnie" nie da... ;-)

    > Czy straszna to nie wiem (IMHO nie calkiem),
    > ale jednak w pewnym sensie "wypocina".

    Logika podpowiada, że skoro dane na dysku są jednym "klockiem", to jeśli podobnie
    zorganizuje się je w pamięci, powinno to zadziałać najsprawniej.
    Pozostaje wtedy tylko przeliczyć offsety wskaźników na zero przy zapisie i względem
    początku zaalokowanego obszaru przy odczycie.
    Prościej się chyba nie da. :-)
    Ewentualnie można by zapisywać węzły w "odpowiedniej" kolejności - ale to na pierwszy
    rzut oka trywialne zadanie, wcale takim nie jest. Przynajmniej ja się poddałem.

    Mam taką strukturę, którą tworzy się tylko raz, żeby jej potem wielokrotnie używać -
    koncepcja sortowania/porządkowania danych i budowania na nowo drzewa za każdym
    odczytem, jakoś mnie tak uwiera...