  • 1. Data: 2014-01-18 13:31:31
    Temat: karta LPT a klucz sprzętowy
    Od: Krzysiek <k...@p...onet.pl>

    Szanowni Grupowicze!
    Może ktoś to przerabiał praktycznie i potrafi poradzić, byłbym wdzięczny.
    Potrzebuję uruchomić program zabezpieczony kluczem HASP wtykanym w port
    drukarkowy na komputerze takiego portu pozbawionym.
    Czy ktoś z Was może mi doradzić jaka, obecnie dostępna, karta LPT na PCI
    daje szansę / gwarancję sukcesu? Przy zastosowaniu karty ISA nie było
    problemu.
    system Windows 7 32 bit
    płyta Asus B85 plus

    Bardzo proszę nie pisać, żebym zmienił płytę / użył starego komputera /
    postarał się o nową wersję programu. Wiem, że to można zrobić.
    --
    Krzysiek, FEBP

  • 2. Data: 2014-01-18 15:06:12
    Temat: Re: karta LPT a klucz sprzętowy
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sat, 18 Jan 2014 13:31:31 +0100, Krzysiek napisał(a):

    > Bardzo proszę nie pisać, żebym zmienił płytę / użył starego komputera /
    > postarał się o nową wersję programu. Wiem, że to można zrobić.

    Jesli masz licencje na ten soft to chyba nie bedzie nic zlego we wzieciu
    wersji "poprawionej" o niesprawdzanie haspa? Sumienie i uczciwosc nie
    tkniete. A ze producent debil to nie znaczy, ze trzeba z tego powodu kupowac
    dodatkowe graty.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 3. Data: 2014-01-18 15:35:34
    Od: Krzysiek <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > tkniete. A ze producent debil to nie znaczy, ze trzeba z tego powodu kupowac
    Dziękuję za radę. Oprogramowanie jest odrobię nietypowe i znalezienie
    wersji shackowanej byłoby odrobinę kłopotliwe.
    --
    Krzysiek, FEBP

  • 4. Data: 2014-01-18 16:20:55
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Krzysiek naskrobał(a):

    > Dziękuję za radę. Oprogramowanie jest odrobię nietypowe i znalezienie
    > wersji shackowanej byłoby odrobinę kłopotliwe.

    Jeśli producent programu jeszcze istnieje to możliwe iż ma przygotowane
    klucze sprzętowe na USB. Widziałem coś takiego i działało ze starszym
    oprogramowaniem, do klucza był dołączony specjalny programik symujujący
    port LPT/USB.
    --
    ...::: WISKOLER :::...
    Stirlitz energicznie wtargnął do gabinetu Hitlera. "Czego chcesz?" -

  • 5. Data: 2014-01-18 16:22:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 18.01.2014 15:06, R.e.m.e.K pisze:

> [...]
    > tkniete. A ze producent debil to nie znaczy, ze trzeba z tego powodu kupowac

    Ale niestety kodeks karny tknięty.

    Durne prawo ale prawo.

  • 6. Data: 2014-01-18 16:59:45
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości
    :
    : > (...)
    :
    : Ale niestety kodeks karny tknięty.
    :
    : Durne prawo ale prawo.
    :

    Aaa, kol. Lawa (czy Ława, podpowiedz, bo nie wiem jak pisać)... Tu też się
    włączę.

    "durne" - to nawiązanie do wersji łacińskiej, czyż nie? Onegdaj jakiś
    znajomy prawnik powiedział mi o maxymie owej rzecz arcyważną. Otóż w pełnym
    brzmieniu było:

    "Dura lex, sed lex *clara*"

    - czyli: prawo twarde, ale *jasne* (przejrzyste, zrozumiałe, no - słowem:
    klarowne)

    A co dziś mamy: prawnicze bagno. Jeśli przepisy są mętne (czasami stanowiono
    je takimi *celowo*!) - to za wszelkie konsekwencje wynikające z
    niejasności - powinien ponosić winę ustawodawca (dokładniej: ciało, które
    owe buble wyprodukowało). Wszelkie - czyli finansowe, jak i (ewentualnie)
    karne. W żadnym wypadku - szary zjadacz chleba, czy też przedsiębiorca.

    Jestem też zdania, że przepisów powinno być jak najmniej, i owa "objętość
    graniczna" powinna być monitorowana przez Sąd Najwyższy. Jeśli po to, żeby
    się dowiedzieć, czy przypadkiem człowiek nie stanie się mimowolnym
    przestępcą - trzeba przeczytać 37 grubych tomiszczy - to jest to niewątpliwy
    sygnał, iż źle się dzieje w państwie polskim...

    Tak czy siak, jeśli się zastanowisz drogi Czytelniku nad tym jednym
    słówkiem, to powinieneś dojść do wniosku, że ominięcie owego "clara" -
    całkowicie zmienia sens maxymy, w zasadzie niemal o 180 stopni!

  • 7. Data: 2014-01-18 18:15:07
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-01-18 13:31, Krzysiek pisze:
> [...]
    > Czy ktoś z Was może mi doradzić jaka, obecnie dostępna, karta LPT na
    > PCI daje szansę / gwarancję sukcesu? Przy zastosowaniu karty ISA nie

    To czemu nie kupiłeś np. MSI H87M-P32 czy B85M-P32 czy też ASRock B85M Pro4?

    Pytanie czy program szuka klucza po adresie sprzętowym czy wystarczy mu
    deklaracja portu LPT w Windows.
    Jak to pierwsze to niestety chyba tylko właśnie wymiana płyty.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2014-01-18 18:57:32
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-01-18 13:31, Krzysiek wrote:
    [...]
    > Czy ktoś z Was może mi doradzić jaka, obecnie dostępna, karta LPT na PCI
    > daje szansę / gwarancję sukcesu? Przy zastosowaniu karty ISA nie było
    > problemu.
    Ale to chyba zależy przede wszystkim od tego zabezpieczonego softu.
    Jeśli jest jakiś archaiczny, "dosowy", gdzie programista mógł gmerać w
    porcie wg własnego widzimisię i do tego zakodował na twardo nazwy/numery
    portów to mogą być problemy. Ale chyba już nikt nie używa takich
    zabytków :-D. Natomiast jeśli korzysta z mechanizmów Windows to nie
    powinno być żadnych problemów i każda sprawna karta powinna działać.

    Poza tym możesz sobie kupić jakąś używaną kartę na PCI za 50zł lub mniej
    i po prostu sprawdzić. Ja od lat używam karty na kości NetMos-a i
    wszystko jest OK. Aczkolwiek nigdy nie miałem okazja aby sprawdzić ją z
    HASP-em.

  • 9. Data: 2014-01-18 21:14:49
    Od: Krzysiek <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > i po prostu sprawdzić. Ja od lat używam karty na kości NetMos-a i
    > wszystko jest OK. Aczkolwiek nigdy nie miałem okazja aby sprawdzić ją z

    Dzięki, program jest w pełni łindołsowy, pewnie masz rację, po prostu
    spróbuję. Dam znać o wynikach, może się komuś przyda.
    --
    Krzysiek, FEBP

  • 10. Data: 2014-01-19 19:39:45
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-01-18 16:22, Andrzej Lawa pisze:

    > Ale niestety kodeks karny tknięty.

    Ciekawe który paragraf? To, że coś jest zabronione w licencji, wcale nie
    oznacza łamanie prawa. Licencja na oprogramowanie nie stanowi prawa.