  • 11. Data: 2014-01-19 20:25:00
    Temat: Re: karta LPT a klucz sprzętowy
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BQB" napisał w
    news:52dc1bf1$0$2356$65785112@news.neostrada.pl...
    (...)
    : >
    : > Ale niestety kodeks karny tknięty.
    :
    : Ciekawe który paragraf? To, że coś jest zabronione w licencji, wcale nie
    : oznacza łamanie prawa. Licencja na oprogramowanie nie stanowi prawa.
    :

    Pacta sunt servanda - jeśli podpisałeś zobowiązanie (licencję), to nie
    udawaj, że to tylko pic, bo niby producent jest - bo ja wiem? - bezczelny?
    Jeśli nie będzie się przestrzegać umów (bo tak Ci jest w tej chwili
    wygodnie), to cały dorobek cywilizacji idzie na śmietnik!

  • 12. Data: 2014-01-19 21:00:23
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Krzysiek" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Bardzo proszę nie pisać, żebym zmienił płytę / użył starego komputera /
    > postarał się o nową wersję programu. Wiem, że to można zrobić.

    Są duże szanse. Większy problem gdybyś użył przejściówek USB-LPT. Wtedy szanse
    są znikome.

  • 13. Data: 2014-01-19 21:22:20
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Szanowni Grupowicze!
    > Może ktoś to przerabiał praktycznie i potrafi poradzić, byłbym wdzięczny.
    > Potrzebuję uruchomić program zabezpieczony kluczem HASP wtykanym w port
    > drukarkowy na komputerze takiego portu pozbawionym.
    > Czy ktoś z Was może mi doradzić jaka, obecnie dostępna, karta LPT na PCI
    > daje szansę / gwarancję sukcesu?

    Obojętnie jaka karta LPT, z tym, że trzeba doinstalować sterowniki do HASP
    (jest kilka rodzajów klucza HASP na LPT). Jest jeszcze problem z
    bezpośrednim dostępem do portu LPT, niektóre programy tego wymagały, pod XP
    jest taki programik UserPort:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=410
    33

  • 14. Data: 2014-01-19 22:05:24
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-01-19 20:25, (c)RaSz pisze:
> [...]
    > Jeśli nie będzie się przestrzegać umów (bo tak Ci jest w tej chwili
    > wygodnie), to cały dorobek cywilizacji idzie na śmietnik!

    Taaa, kupiłeś rzecz i nie możesz zrobić z nią co chcesz?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 15. Data: 2014-01-19 22:10:30
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Taaa, kupiłeś rzecz i nie możesz zrobić z nią co chcesz?

    Tak jak na przykład nie możesz zeskanować książki i wystawić do
    ściągnięcia. No a przecież kupiłeś...
    A program kupiłeś z zabezpieczeniem sprzętowym i tak zobowiązałeś się go
    używać. Na pewno nie krakować ani zmieniać kodu wykonywalnego.
    Przem

  • 16. Data: 2014-01-19 22:12:08
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-01-18 16:22, Andrzej Lawa pisze:
    > Ale niestety kodeks karny tknięty.
    > Durne prawo ale prawo.
    Martwe prawo.

    Maciek

  • 17. Data: 2014-01-19 22:16:05
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Martwe prawo.

    Jak zrobią kontrolę w firmie to zobaczymy.

  • 18. Data: 2014-01-19 22:29:00
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-01-19 22:16, qwerty pisze:
    > Jak zrobią kontrolę w firmie to zobaczymy.
    Kto zrobi i jak zrobi to masz chociaż pojęcie, czy bazujesz na legendach
    o tym jak to do Zdziśka na chatę Policja wpadła, bo słyszeli w maglu, że
    ma scrackowanego łindołsa?

    Maciek

  • 19. Data: 2014-01-19 23:09:24
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Andrzej Lawa" <a...@l...com> wrote in message
    > Ale niestety kodeks karny tknięty.

    imho niespecjalnie

    "Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje cudzy program
    komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej."

    jezeli posiada licencje to osiagniecie korzysci majatkowej raczej nie
    wystepuje wiec fakt ze uzyskal nie ma znaczenia bo cel sie nie zgadza

    --
    http://db.org.pl/

  • 20. Data: 2014-01-19 23:19:27
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "(c)RaSz" <N...@p...onet.pl> wrote in message
    > Pacta sunt servanda - jeśli podpisałeś zobowiązanie (licencję), to nie
    > udawaj, że to tylko pic, bo niby producent jest - bo ja wiem? - bezczelny?

    licencje sa pelne klauzul niedozwolonych, zaden producent softu nie
    bierze odpowiedzialnosci za jego dzialanie, za jego wspolprace z
    systemem, za to co moze sie stac z twoimi danymi na tym samym
    komputerze, i za nic innego (chyba ze akurat maja dobry dzien,
    wzglednie kupujesz jakies olbrzymie rozwiazanie) wiec wymaganie
    na userze zeby w imie bog wie czego uzywal zabytkowego sprzetu
    ktory dawno temu mial zabezpieczac przed skopiowaniem tego softu
    i nie zdal egzaminu to troche bezczelnosc z ich strony

    w niemczech microsoft juz sie na swoich zapisach licencyjnych dla
    oem przejechal, ale jezeli soft jest niszowy to nikt nawet tej
    licencji nie czyta

    (i moim zdaniem do tego powinnismy dazyc - jezeli producent sprzedaje
    kawal kodu bez gwarancji to nie powinien moc obwarowywac tego
    dodatkowymi widzimisie innymi niz zakaz dalszego rozpowszechniania
    osobom trzecim)

    > Jeśli nie będzie się przestrzegać umów (bo tak Ci jest w tej chwili
    > wygodnie), to cały dorobek cywilizacji idzie na śmietnik!

    bez przesady, jezeli jakas banda w ciemnej uliczce zaproponuje ci
    ze za piataka da ci przejsc bez wpierdolu to dajac mu piatke
    zawierasz z nimi umowe?

    --
    http://db.org.pl/