    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: kolejna chińska myśl techniczna
    Date: Tue, 17 Mar 2015 19:05:17 +0100

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Jawi pisze:

    >Akurat takich przypadków, to ja bym się aż tak nie czepiał. Ktoś
    >potrzebuje ogniwa konkretnych rozmiarów (nie części do wlutowania,
    >tylko paluszka do wetknięcia w urządzenie), na pojemność
    >niespecjalnie
    >zwraca uwagę, cena mu odpowiada, więc kupuje. Jeśli wszystko się
    >zgadza
    >z deklaracjami producenta, to dlaczego oceniać negatywnie?

    Ale jak sie zgadza ? 3000mA mialo byc, a jest 1000 albo i mniej.
    Jak ktos kupuje do latarki i chce w nocy swiecic, to roznica moze byc
    istotna.

    A czemu takie oceny ? ta sama zasada co z Allegro.
    Klient zaplacil, i jak dostanie to juz sie cieszy.
    Wsadza do latarki - swieci. No to wystawia pozytywa.

    Malo osob ma profesjonalna ladowarke i potrafi zmierzyc pojemosc,
    albo sprawdzona latarke i okazje do sprawdzenia ile godzin naprawde
    swieci.

    >Chińczycy przyzwyczaili nas do kreatywnego podejścia do takich danych
    >jak czas pracy na bateriach, zużycie paliwa itp.

    No owszem. Dawniej mogloby mnie bulwersowac ze kupilem 3000 a dostalem
    2000.
    Dzis sie spodziewam ze dostane najwyzej 2000, wiec jak tyle dostane,
    to pozytyw.
    Ale tu dostaje 1000 czy mniej.

    Co dodatkowo bulwersuje ... to przeciez taka podrobka wymaga pracy i
    maszyn.
    A takie ogniwo nie kosztuje az tak wiele. Oplaca im sie tak oszukiwac
    ?
    Najwyrazniej oplaca...

    >Sprzedaje się też
    >plastikowe adaptery pozwalające na użycie typowych paluszków w
    >miejsce
    >tych grubasów, R20, czy jak im tam było. Pojemności ogniw tak
    >wzrosły,
    >że większe od paluszków AA przestały mieć sens. A urządzenia zostały.

    O, sens jak najbardziej by byl. Tylko producenci cos nie chca
    wyprodukowac akumulatora R20 stosownej pojemnosci.
    Kto wie - moze i w srodku daja R6 :-) Ale poki pojemnosc podaja
    prawdziwa, to OK. Rynek tez reaguje prawidlowo i nie kupuje.

    Nawiasem pytajac ... byly adapterki R20 na dwa paluszki.
    Nie kupilem, a teraz nie ma :-(
    Choc tak prawde mowiac ... co ja jeszcze mam na R20 ... chyba nic ...

    J.