  • 11. Data: 2019-12-14 14:25:38
    Temat: Re: kolory
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 14 Dec 2019 13:13:01 +0100
    doszła do mnie wiadomość <20191214131301.62a05d00@mateusz>
    od Mateusz Viste <m...@x...invalid> :

    >Spróbuj lekko przyspieszyć lub zwolnić wideo.

    Ściągnąłem na dysk, w VLC dałem przyśpieszenie 1.5x i efekt wystąpił, ale te kolory
    raczej przegniłe, spodziewałem się czegoś nieco lepszego.

  • 12. Data: 2019-12-14 16:52:40
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Zobacz na innym komputerze/monitorze/telefonie.

    Sprawdziłem na absurdalnie drogim Precision 5520 z ekranem Ultra HD oraz
    na rocznym Latitude 7390 i nowym Inspiron 5593 ze zwykłym IPS Full HD.
    To dość dobrze pokrywa technologię ekranów. Wkręcacie mnie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 13. Data: 2019-12-14 17:03:09
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-12-14 o 16:52 +0100, Piotr Wyderski napisał:

    > Sprawdziłem na absurdalnie drogim Precision 5520 z ekranem Ultra HD
    > oraz na rocznym Latitude 7390 i nowym Inspiron 5593 ze zwykłym IPS
    > Full HD. To dość dobrze pokrywa technologię ekranów. Wkręcacie mnie.

    Każdy człowiek reaguje nieco inaczej. Ta sama rada co dla Olafa:
    zwolnij lub przyspiesz prędkość wideo. Możesz to zrobić w interfejsie
    YT. Ja najlepiej dostrzegam kolory w 1.25x. Olaf pisał, że widzi dopiero
    przy 1.5x. Widać nasze receptory są słabo kalibrowane w fabryce.

    Mateusz

  • 14. Data: 2019-12-14 17:14:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Dec 2019 16:52:40 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

    > Sprawdziłem na absurdalnie drogim Precision 5520 z ekranem Ultra HD oraz
    > na rocznym Latitude 7390 i nowym Inspiron 5593 ze zwykłym IPS Full HD.
    > To dość dobrze pokrywa technologię ekranów. Wkręcacie mnie.

    Myslisz, ze chcialo by im sie taki wielki przyrzad robic, zeby wkrecic
    studentow ? :-)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Tarcza_Benhama
    https://en.wikipedia.org/wiki/Benham%27s_top
    https://en.wikipedia.org/wiki/Fechner_color

    tak swoja droga to mi sie przypomnialo, ze ponoc pewien procent ludzi
    narzeka na obraz z projektorow DLP - tam kolory migaja ...

    J.

  • 15. Data: 2019-12-14 17:58:15
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Myslisz, ze chcialo by im sie taki wielki przyrzad robic, zeby wkrecic
    > studentow ? :-)

    Żona twierdzi, że widzi wyraźnie, więc to nie kwestia ekranów Della.
    Ktoś tu jest mutantem, nie będę obstawiał, kto. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 16. Data: 2019-12-14 18:05:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Dec 2019 17:58:15 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

    > Żona twierdzi, że widzi wyraźnie, więc to nie kwestia ekranów Della.
    > Ktoś tu jest mutantem, nie będę obstawiał, kto. :-)

    Wiadomo kto - kto widzi kolory tam gdzie ich nie ma :-)

    J.

  • 17. Data: 2019-12-14 18:06:50
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F. napisał(a) :

    > Wiadomo kto - kto widzi kolory tam gdzie ich nie ma :-)

    Optymista widzi :-P

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 18. Data: 2019-12-14 21:30:36
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > na rocznym Latitude 7390 i nowym Inspiron 5593 ze zwykłym IPS Full HD.
    > To dość dobrze pokrywa technologię ekranów. Wkręcacie mnie.
    Ale to powinno działać nawet na cz-b monitorze, bo to nie kamera widzi
    kolory i nie monitor je pokazuje. Monitor powinien pokazywać
    czarno-białe koło, tyle że to koło się odpowiednio kręci i kolory
    pojawiają się gdzieś w głowie. Zresztą sam na początku się złapałem na
    kombinowaniu przez chwilę jak przetwornik w kamerze wyłapał kolor z
    czerni i bieli.

    Piotrek

  • 19. Data: 2019-12-14 21:43:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Dec 2019 21:30:36 +0100, Piotr Dmochowski napisał(a):

> [...]
    > pojawiają się gdzieś w głowie. Zresztą sam na początku się złapałem na
    > kombinowaniu przez chwilę jak przetwornik w kamerze wyłapał kolor z

    Przetworniki w kamerze moga miec swoje narowy, ale to wystarczy
    stopklate zrobic.

    Przetworniki w ekranie tez moga miec swoje artefakty, i tu juz
    stopklatka nie pomoze.

    Poza tym z opisu wynika, ze to jednak efekt czysto ludzki.

    J.

  • 20. Data: 2019-12-14 21:48:50
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 14.12.2019 21:43, J.F. wrote:

    > Przetworniki w ekranie tez moga miec swoje artefakty, i tu juz
    > stopklatka nie pomoze.

    Pomoże, tylko trzeba ją zrobić na filmie, na którym nagrany jest film na
    monitorze ;)

    --
    Mirek.