  • 21. Data: 2019-12-14 22:23:49
    Temat: Re: kolory
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 14.12.2019 o 21:48, Mirek pisze:
    > Pomoże, tylko trzeba ją zrobić na filmie, na którym nagrany jest film
    > na monitorze ;)

    Zerkałem, patrzyłem się, gapiłem, w-pat-ry-wa-łem i... żadnych /cwietow/
    nie spostrzegłem, tylko bulgocącą czerń. Hipolicie, O czym wy tu p***cie??

    Może mam złą częstotliwość odświeżania, chyyyba winna współgrać z tą
    "kamerową"? Wiem, że gdy zaczęto robić hologramy, to były one uzyskiwane
    na kliszy /only/, bo kamery TV tego nie chwytały, czy tak?

    Ale obecnie są już wystarczająco dobre (czułość? rozdzielczość? głębia
    kolorów / jasności?), i widać holo-TV-fotki. Czy może to sobie z
    brudnego palucha wyssałem? Hm, może.

    A tak BTW.: coś mi po łbie kołace, że hologramy mają potężną zagadkę w
    sobie. Ponoć widać szczegóły, co to powinny być *skryte*! Np. dlatego,
    że są "z tyłu" obiektu, więc ten, powinien je zasłaniać. A nie-zasłania!
    prawda li to?

    --
    Rzeczy warte polecenia, bo polecać rzeczy DOBRE warto!
    https://myphone-explorer.en.softonic.com/ Free!

  • 22. Data: 2019-12-15 13:01:41
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 14 Dec 2019 22:23:49 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5df552e5$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    od jaNus <p...@b...pl> :

    >Zerkałem, patrzyłem się, gapiłem, w-pat-ry-wa-łem i... żadnych /cwietow/
    >nie spostrzegłem, tylko bulgocącą czerń. Hipolicie, O czym wy tu p***cie??

    Było wyjaśnione, podnieś FPS filmu o 25%(albo nawet 2x).

  • 23. Data: 2019-12-15 17:21:22
    Od: Konopny <o...@g...com>

    użytkownik J.F. napisał:

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Tarcza_Benhama

    I dochodzimy tu:
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/96/
    Benham%27s_disc_%28animated%29.gif
    mamy blado niebieski i jasny brąz

    Gif lepszy niż filmy z jutuba, tam nic nie widziałem.
    Pewnie nie ta prędkość odtwarzania.

    https://youtu.be/_t2ePlwTeBQ?t=100

    znika kropka purpurowa, pojawia się zielona etc.

  • 24. Data: 2019-12-15 18:09:06
    Od: Konopny <o...@g...com>

    użytkownik jaNus napisał:
> [...]
    > Ale obecnie są już wystarczająco dobre (czułość? rozdzielczość? głębia
    > kolorów / jasności?), i widać holo-TV-fotki.

    Co to są te holo-fotki?

    Do holografii tej starszej trza filmu o rozdzielczości 10.000 linii na mm
    obiektywy mają rozdzielczość (?) 50-100 linii na mm.
    Nowsze hologramy takie tam na biletach czy banknotach to soft i laser, wszak hologram
    to nic innego jak zarejestrowana faza światła.

    Pytanie co uznajemy za hologram?

    Może propeller clock z ibeja za 3-4 stówki migający diodami na wirujących
    ramionach?
    https://youtu.be/Oqw06wgUiP4

    I znów plus dla chińczyka za umiejętność trzepania keszu na internetowych
    pomysłach.

  • 25. Data: 2019-12-15 18:15:02
    Od: Konopny <o...@g...com>

> [...]
    > Nowsze hologramy takie tam na biletach czy banknotach to soft i laser, wszak
    hologram to nic innego jak zarejestrowana faza światła.

    Dawno, dawno temu a może całkiem niedawno
    chciałem nagrać sygnał z TV za pomocą magnetofonu.
    Jeden kanał na audio, drugi na video. Nie udało się:(

  • 26. Data: 2019-12-15 19:34:37
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 15.12.2019 18:15, Konopny wrote:

    > Dawno, dawno temu a może całkiem niedawno
    > chciałem nagrać sygnał z TV za pomocą magnetofonu.
    > Jeden kanał na audio, drugi na video. Nie udało się:(

    Ja nie próbowałem, bo wiedziałem, że się nie uda.
    Natomiast próbowałem nagrać na magnetowid sygnał EFM z głowicy CD a
    następnie odtworzyć wpuszczając go tam z powrotem. Nie udało się, ale
    odtwarzacz najwyraźniej coś łapał, bo jakieś zgrzyty na wyjściu się
    pojawiały.

    --
    Mirek.

  • 27. Data: 2019-12-15 19:42:08
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 15.12.2019 17:21, Konopny wrote:

    > I dochodzimy tu:
    > https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/96/
    Benham%27s_disc_%28animated%29.gif
    > mamy blado niebieski i jasny brąz

    Ja tu jedynie na najmniejszym cieniutkim okręgu widzę niebieski. Gdzie
    ten brązowy?

    > https://youtu.be/_t2ePlwTeBQ?t=100
    >
    > znika kropka purpurowa, pojawia się zielona etc.

    Ale to jest powidok. Do tego wystarczy się chwilę wpatrywać w
    kontrastowy obrazek a następnie w biel. Dostajemy negatyw.

    --
    Mirek.

  • 28. Data: 2019-12-15 20:02:38
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .12.2019 o 18:15 Konopny <o...@g...com> pisze:

    > Dawno, dawno temu a może całkiem niedawno
    > chciałem nagrać sygnał z TV za pomocą magnetofonu.
    > Jeden kanał na audio, drugi na video. Nie udało się:(

    To zależy, jaki "sygnał z TV" chcesz nagrać.

    Na przykład w telewizji Slow Scan TV:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/SSTV

    zwykłe magnetofony były używane do zapisu obrazu.

    --
    Trefniś

  • 29. Data: 2019-12-15 20:31:32
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    jest jeszcze: https://www.youtube.com/watch?v=UtNGVb94TFE

    http://www.vinylvideo.com/

    http://vinylvideo.supersense.com

  • 30. Data: 2019-12-15 20:55:12
    Od: Konopny <o...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 grudnia 2019 19:42:09 UTC+1 użytkownik Mirek napisał:

    Benham%27s_disc_%28animated%29.gif

    > Ja tu jedynie na najmniejszym cieniutkim okręgu widzę niebieski. Gdzie
    > ten brązowy?

    2 okręgi wyraźnie lekko brązowe i 3 bardzo słabo zabarwione na niebiesko.
    Powinienem jeszcze widzieć zielony, ale widocznie mam coś z zielonymi
    czopkami zielonego nie widzę :)
    Mniejsza o to, podobno jest jak kolega napisał w pierwszej odpowiedzi,
    chodzi o różny czas odpowiedzi/aktywności tych czopków na różne kolory.
    Tarcza wykorzystuje ten trik, ot cała magia.

    OT.
    Gra kaczki na pegazusa też nie działa na LCD, bo i czas odpowiedzi
    nie ten co na CRT.