  • 51. Data: 2019-12-18 09:28:08
    Temat: Re: kolory
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-12-17 o 17:01, J.F. pisze:
    > Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    >>> https://en.wikipedia.org/wiki/Benham%27s_top

    > Ale moze jakies inne/lepsze.
    > Np maja trzy osobne matryce na kazdy kolor.

    Oczywiście że mają osobne.

    > Wystarczy troche szybciej i zniknie, ale kto wie ile drozej kosztuje szybszy
    przetwornik ... i kontroler.

    Ten mój kosztował 3500. Nie uważam go za drogiego. Ma jedną matrycę.

  • 52. Data: 2019-12-18 12:17:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2019-12-17 o 17:01, J.F. pisze:
    > Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Oczywiście że mają osobne.

    A te "domowe" maja jedna matryce i migaja kolorami.

    >Ten mój kosztował 3500. Nie uważam go za drogiego. Ma jedną matrycę.

    Teraz projektorki bardzo tanie mozna kupic ... ale co warte i jak
    zrobione to nie wiem.

    W kazdym badz razie przyspieszenie migania moze sie okazac kosztowne.

    J.

  • 53. Data: 2019-12-18 19:01:43
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    J.F. wrote on 17.12.2019 02:40:

    > No to trzeba obiektywu co ma 100 tys linii/mm ...

    > skad ten cytat ? Bo "film" ... drobna niedokladnosc wymiaru i
    > kolejne naswietlania nie trafia na siebie ...

    Musisz to powiedzieć fachowcom od sprzętu do naświetlania, bo może bedni
    żyją w nieświadomości :-)

  • 54. Data: 2019-12-20 10:22:25
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-12-18 o 12:17, J.F. pisze:
    > Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    pl...

    > A te "domowe" maja jedna matryce i migaja kolorami.

    Mój ma jedną, jest domowy i nie miga. Ale jeszcze się przyjrzę w weekend.
    Mam go co prawda z pięć lat, i migotania nie widziałem,
    ale może jak podejdę blisko do ekranu, to coś zobaczę.

    Wiek ktoś może czy tak zwany efekt tęczy w projektorach DLP,
    to jest właśnie to migotanie? Czy to jeszcze inny efekt?

  • 55. Data: 2019-12-20 12:13:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >Wiek ktoś może czy tak zwany efekt tęczy w projektorach DLP,
    >to jest właśnie to migotanie? Czy to jeszcze inny efekt?

    O to wlasnie chodzi.
    On miga z natury, bo jednak matryca wyswietla kolejno trzy kolory.
    Na tyle szybko, ze wiekszosc ludzi tego nie zauwaza, i w zasadzie nie
    powinna, ale niektorzy cos tam widza ekstra.

    Ale po zastanowieniu ... to chyba nie jest efekt Benhama, bo kolory w
    DLP zmieniaja sie szybko.
    No i efekt B powszechny, a na DLP tylko nieliczni narzekaja.

    J.

  • 56. Data: 2019-12-20 19:04:18
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 20.12.2019 12:13, J.F. wrote:
> [...]

    > DLP zmieniaja sie szybko.
    > No i  efekt B powszechny, a na DLP tylko nieliczni narzekaja.

    Tęcza pojawia się jaki się patrzy kątem oka i przemiata się wzrokiem.
    Widzi ją chyba każdy, tylko nie każdy zwraca na to uwagę.

    --
    Mirek.

  • 57. Data: 2019-12-23 10:02:24
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-12-20 o 19:04, Mirek pisze:

    niektorzy cos tam widza ekstra.

    > Tęcza pojawia się jaki się patrzy kątem oka i przemiata się wzrokiem.
    > Widzi ją chyba każdy, tylko nie każdy zwraca na to uwagę.

    Tej metody oglądania nie stosowałem.
    Wypróbuje dzisiaj

    _____

    Przyjrzałem się dokładnie w weekend.
    Gdy podejdę do ekranu na 30cm lub mniej widac pojedyńcze "piksele" matrycy w
    kształcie kwadratów.
    Piksele to nie sa, bo jest ich jakoś za duoż w porównaniu do rozdzielczości
    projektora.
    I te kwadraty "mienią się trochę". Ciężko to opisac słowami, Próbowałem nagrac
    komórką
    ale dochodza szumy komórki i się robia kolejne "mienienia" z winy komórki.
    Efekt ten mogę zobaczyć oczywiście tylko na nieruchomym obrazie z doległości nie
    większej niż
    30cm. Przy ruchomym obrazie nie mam możliwości zobaczenia tego efektu.

  • 58. Data: 2019-12-23 10:30:15
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-12-23 o 10:02, robot pisze:

    ale niektorzy cos tam widza ekstra.

    > Tej metody oglądania nie stosowałem.
    > Wypróbuje dzisiaj

    Chociaż, po zastanowieniu, nie gwarantuję że wypróbuje.
    Bo jeszcze nie daj boże zobaczę tą tęczę. A znając siebie,
    jak raz zobaczę, to już zawsze w każdym filmie będę widział.
    I projektor do wyrzucenia...

  • 59. Data: 2019-12-23 20:04:41
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 23.12.2019 10:30, robot wrote:

    > Chociaż, po zastanowieniu, nie gwarantuję że wypróbuje.
    > Bo jeszcze nie daj boże zobaczę tą tęczę. A znając siebie,
    > jak raz zobaczę, to już zawsze w każdym filmie będę widział.
    > I projektor do wyrzucenia...

    Jak się siedzi i patrzy się w ekran a nie co chwilę na partnerkę ;) to
    nie ma problemu.

    Do oglądanie filmów dla mnie też byłby ok.
    Gdyby to miało być do wyświetlania jakichś danych np. w centrum
    sterowania - wg mnie nie do przyjęcia... chociaż - pewnie się można
    przyzwyczaić.
    Ostatnio widziałem w jednej cieciówce telewizor CRT w akcji: o kurcze
    ale to mruga! ;)

    --
    Mirek.

  • 60. Data: 2019-12-24 00:31:07
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 23.12.2019 o 20:04, Mirek pisze:
    > Jak się siedzi i patrzy się w ekran a nie co chwilę na partnerkę ;)
    > to nie ma problemu.

    - Nnno, /signum temporis/, niedługo skończymy jak dinozaury!
    Wiecie, jak wyginęły? Zaczęło się od wprowadzenia dla ichniej dziatwy
    "lekcji przygotowania seksualnego". No to straciły wszelkie
    /zainteresowanie/, ot co!

    Dziś młodzież nie lata na podryw, tylko ślepi w netowe pornosy,
    podobnież *ponad* 50% ruchu w sieci, prze-ra-ża-ją-ce!

    LGTB-QWERTY-NSDAP paradują ze swoimi bezwstydnymi flagami, a w
    katolickim ponoć kraju nie widziałem jeszcze, aby kto przystanął na
    ulicy, i się modlił, z krzyża znakiem: czemu, czy to powód do wstydu
    większy, niż to całe u-tęczowjanie???

    W Japonii ponoć faceci najchętniej kupują sobie sex-manekiny, wyposażone
    w AI, oraz kopulo-procesory 11 generacji: ponoć lepsze od biologicznych
    "słodkich grządek" po stokroć, horrendum!

    ----
    Mirku, rozwal ekran, jeśli Ci zabiera czas, który mógłbyś przeznaczyć
    /na partnerkę/!! (albo i *pod*, pozycja "na jeźdźca" jest klawa, jeśli
    facet wie, co zrobić z uwolnionymi wtedy rękami, ku Jej rozkoszy...)

    --
    Rzeczy warte polecenia, bo polecać rzeczy DOBRE warto!
    https://myphone-explorer.en.softonic.com/ Free!