eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków. › Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
  • Data: 2016-08-04 13:10:43
    Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:nnv6aq$vi$...@d...me...
    J.F. wrote:

    >ale napęd jest przekazywany mechanicznie ze wspomaganiem silnika
    >elektrycznego, poza okresami kiedy sam elektryk wystarcza co ma
    >miejsce
    >przy turlaniu się po mieście i to powoli
    >czyli nie ma ukłądu silnik->generator->elektryk->koła
    >który pozwalałby na pracę silnika na stałych w optymalnych warunkach

    Chyba sie nie przyjrzales.
    Jest przekladnia planetarna.
    Jedna czescia kreci silnik spalinowy, druga elektryczna, a trzecia
    napedza kola ... w wraz drugim silnikiem elektrycznym.

    I w tym momencie wszystko jest mozliwe.
    Np silnik spalimowy kreci sie szybko, MG1 hamuje, odbierajac z niego
    obroty i moc, i przekazuje prad do MG2.
    Albo na odwrot - silnik spalinowy kreci sie wolno, MG1 sie do niego
    doklada, a prad czerpie z MG2.

    Celowo pomijam akumulator, bo zakladam, ze przy jezdzie autostradowej
    nie ma znaczenia - jest naladowany do optymalnego poziomu i wiecej
    mocy nie odbiera, ani nie dostarcza.

    >a tu to już w ogóle bo potrzebne moce przekraczają dużo możliwości
    >silnika elektrycznego więc musisz jechać na spalinówce. więc nie ma
    >zysków z wspomagania elektrykiem.

    bardziej mi chodzilo o to, ze moce jak na silnik spalinowy sa male,
    wiec nawet mimo tej bezstopniowej skrzyni on musi ominac punkt
    optymalnej pracy.

    >Więc 3l/100 to można między bajki włożyć. Fizyki pan nie oszukasz :)

    Tez mi sie cos takiego wydaje.
    Komisjny pomiar ?

    >większe to może nie bo to w sumie planetrana jest ale mniejsze to też
    >niespecjalnie.

    Oprocz tej planetarnej przekladni mamy dwa pradnico-silniki i
    falowniki.
    To musi przynosic straty i na moj gust - co najmniej 10% ...

    J.