    From: " " <p...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: konsorcja firm operatorskich Nieliczni, ale zadowoleni
    Date: Wed, 18 Feb 2009 18:46:01 +0000 (UTC)

    futszaK <f...@g...com> napisał(a):

    > Konsorcjum? Innym razem
    >
    > Sporej grupy ankietowanych ISP nie interesują konsorcja. Na przykład
    > Wojciech Babicz, współwłaściciel Trustnetu, waha się, czy
    przystępować
    > do jakiegokolwiek zrzeszenia. Operator nie wie, jakie korzyści mógłby
    > z tego odnieść.
    > – Być może przystąpię do KIKE, bo ma pewną siłę przebicia, potrafi
    > wywierać wpływ na urzędników – mówi. – Nie liczę natomiast, że
    obniĹ
    > źÄ™
    > koszty działalności. Wprawdzie członkowie niektórych konsorcjów, na
> [...]

    Ciekawi mnie ta czesc wypowiedzi, ze tak naprawdę konsorcjum się nie opcła bo
    nie obnizy mu kosztów działalnosci ... staram się ale tego nie
    rozumiem.Oczywiscie dla częsci konsorcjum, lub konsorcjantów np porozwalanych
    po calym kraju oczywiscie nie musi, ale jestem przekonany ze zjawisko skali
    robi swoje

    srednia cene mb bedą miec lepsza jesli kupi jeden z nich 30mb internetu czy
    jak sie zbiora i kupia wspolnie 0,5Gb?

    powod jest inny -zatrzetrzewienie i brak checi wspolpracy bo
    ja nie potrzebuje
    po co?
    oszukaja mnie
    ja kupuje 150mb a kolega tylko 30mb wiec on wynegocjuje cene dzieki mnie - i
    co mi za to da
    dzielenie sie kontentem
    ponoszenie kosztów wspolpracy (czy proporcjonalnie do ilosci uzytkownikow czy
    do ilosci potrzebnego pasma czy po rowno)
    no i nawjwazniejsze z tamtym i owanym do konsorjum nie bo z nim konkuruje na
    tym i na tamtym osiedlu.
    i tysiace innych pierdulowatych problemow

    Panowie - tylko efekt skali, bo jak nie to poplyniecie z interesem, albo
    bedziecie musieli sie prznosic na glebokie peryferie wykluczenia cyfrowego :-
    ) ktorego podobno nie ma.

    konkurencja w postaci tpsa i kablowek Was wykosi w ciagu 3-4 lat. Bo watpie
    czy jestescie , albo bedziecie do tego czasu przygotowani do 20mb za 99zł

    pozdro