    From: NETLOG Daniel Kulesza <k...@t...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: konsorcja firm operatorskich Nieliczni, ale zadowoleni
    Date: Wed, 18 Feb 2009 22:14:54 +0100

    crazy bejbi pisze:

    > Nie interesuje mnie wspólny zakup sprzętu, bo celujemy generalnie w
    > troszkę inny target sprzętowy (albo JA mam takie wrażenie o InetGroup -
    > być może mylne). Nie interesuje mnie tani zakup kolejnych RB w puszce
    > lepszej/gorszej. Niestety taki mam obraz inetGroup (choć tak jak
    > napisałem w ankiecie - interesuje mnie poparcie grupy w celach poważnego
    > lobby - i tutaj biorę pod uwagę wszystkie powyższe wpisy z ostatnich
    > paru tygodni - wielki SZACUNEK dla inetgroup za ruszenie medialne tematyki.
    >
    > co do TANICH zakupów, to:

> [...]

    Każdy w grupie szuka czegoś innego, dla jednego jest to tani sprzęt, dla
    drugiego jest to wspólna reklama, jeszcze inny przystąpi żeby tylko
    popatrzeć co się dzieje.
    Ja mam sieć na kablu i w iNET wspólne zakupy na razie nie dają mi dużych
    korzyści. Choć miesięcznie i tak oszczędzam kilkaset zł. Jestem tam, bo
    wiem, że to duża siła.
    Mimo tych wszystkich medialnych akcji, które nie zawsze są takie
    jakbyśmy chcieli są rzeczy ważniejsze.
    Dla mnie największym osiągnięciem iNET jest dialog jaki zaczęły
    prowadzić firmy pomiędzy sobą. Na ostatnim zjeździe miło było popatrzeć
    jak 47 firm (osób było 60) rozmawia ze sobą, wymienia się
    doświadczeniami itp. Często firmy te działają na tym samym terenie.
    Zrozumieli w końcu, że my wszyscy lokalni ISP jedziemy na tym samym
    wózku. Wiedzą, że konkurentem są wielkie firmy, a nie firma obok.

    W GW po raz pierwszy ukazała się ogólnopolska reklama lokalnych
    operatorów. Małe firmy zaistniały w wielkich mediach. Krytycy od razu
    zarzucili, że ta reklama nie da nam klientów. Mieli rację, bo to nie
    było naszym celem. Reklama lokalnych operatorów miała się znaleźć obok
    takich "potęg jak Netia i Dialog". Reklama ta miała pokazać urzędnikom
    na różnych szczeblach, że jest coś takiego jak iNET. W wielu miejscach
    Polski lokalne firmy odczuły zmianę nastawienia urzędników. Stali się
    bardziej przychylni.

    Co do technologii to na III zjeździe iNET (który będzie trwał 2 dni),
    bardzo wiele czasu będzie poświęcone na tematy związane z budową sieci
    światłowodowych. Chcemy się przygotować do dotacji unijnych, które już w
    czerwcu mają stać się bardziej dostępne. Będą zmiany w kryteriach wyboru
    projektów. Jeżeli wszystkie nasze propozycje będą uwzględnione to
    nastąpią rewolucyjne zmiany.

    Głównym celem iNET group jest budowa wspólnej marki. Im więcej firm w
    grupie tym łatwiejszy dostęp do mediów.

    --
    NETLOG DANIEL KULESZA

    Należę do grupy internetowej iNET group <http://www.inetgroup.eu/>