    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: kontynuacja generatory: mersen vs ranlux
    Date: Tue, 11 Oct 2016 22:00:29 +0200

    On 09.10.2016 23:12, M.M. wrote:

    > Nie można użyć gotowca, dieharder ma zwalone testy a
    > dla tych poprawnych wyświetla że generator ich nie
    > zalicza. Im dłuższy test, tym większe prawdopodobieństwo
    > że dieharder wyświetli failed. Nie twierdzę że przez
    > dwie godziny napisałem coś super rewelacyjnego, ale
    > chyba nie mam wyboru.

    Co to znaczy "nie mam wyboru"?

    Uważasz, że zmajstrujesz test który nie będzie się wykrzaczał
    dla rzeczywistych liczb losowych?
    Bardzo możliwe.
    Ja też umiem napsiać taki test. Licze zera i jedynki, mają
    być z grubsza po połowie ;-)

    Nie o to chodzi, by test się nie wykrzaczał.
    Ważniejsze jest, jak _silny_ jest ten test w obszarze
    jego stosowalności (zanim sie wykrzaczy i dla losowych).

    Twoim zadaniem byłoby więc nie napisanie testu, który
    się nie wykrzacza, ale ma małą 'moc sprawdzającą',
    ale testu, który się nie wykrzacza i równie dobrze
    jak dieharder wykrywa złe generatory.

    To nie jest proste i to nie jest nawet robota na dwa tygodnie;>

    Zresztą, procedura postępowania jest w dieharder wyjaśniona.

    Jest tryb testowania 'do zepsucia'. Jeśli testowany generator
    psuje się dla tego samego rzędu #p_samples co najlepsze
    generatory, to uznajemy, że test wyczerpał swoje możliwości
    i test należy zaliczyć pozytywnie.

    > Gdy wady wyjdą, to pomyśli się nad poprawkami. Gdy
    > wady wyszły w dieharderze to nie ma sensu abym nawet
    > myślał nad poprawkami.

    - To wady w sensie 'test nie ejst dowolnie mocny',
    a nie 'test jest popsuty'.

    > No wiem, tak to już bywa w tworzeniu oprogramowaniu.
    > Pewne jest, że ja tego kodu nie poprawię. A jak są
    > nie działa, to używać też nie mogę.

    Przeciez działa.
    Dokłądnei tak jak opisano w dokumenbtacji;>

    > Nie sądzę abym zrozumiał w kilka chwil na tyle, aby
    > go poprawić. Swój kod mogę w kilka godzin napisać.

    I co z tego?
    Prawdopodobnie będzie to słabsz yest niż dieharder
    na domyślnych ustawianiach czy od biedy -m 100.

    > Idealny nie jest, ale żeby FAILED?

    Pamiętaj, zę ejst tam kilka generatorów MT.
    Kilka, bop je modyfikowano. Z jakiś powodów;>

    > Tylko to co napisałem - na oko. Częściej było prawdopodobieństwo
    > z przedziału 10-40% niż w MT.

    To równie dobrze możę znaczyć "gorzej";>

    > Porównanie z oczekiwanym rozkładem i całka po rozkładzie
    > chi-kwadrat.

    Całka?

    > I tak i nie. Generalnie porównanie rozkładu jest
    > lepsze. Ale przy pewnych założeniach porównanie do
    > wartości oczekiwanej całki też jest niczego sobie.

    Tak, przy testowaniu genertora do obliczenia tej konkretnej całki ;-)

    pzdr
    bartekltg