    From: "Grzybol" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: koszt lakierowania nakeda?
    Date: Wed, 6 May 2009 22:02:59 +0200

    Użytkownik "Kuczu" <p...@j...pl> napisał w wiadomości
    news:gtsphr$5i4$1@news.wp.pl...
    > To co Ty chcesz lakierowac ? Resoraka ? I pewnie farba z Castoramy ?
    > Zgadzam sie z Maverickiem. Calego motocykla (nawet nakeda) za pincet i
    > dobrze to sie nie da.
    > Obecne stawki to tak od 250 za element. Liczac oba boczki jako jeden
    > element i oba blotniki (lub blotnik i zadupek) jako jedno + zbiornik daje
    > nam 750. I to bez zadnych wodotryskow. Im lepszy lakier tym drozej. Im
    > wiecej kolorow tym drozej, im bardziej elementy uszkodzone tym drozej. Tak
    > to juz jest.

    Niekoniecznie. Podajesz ceny takie jak większość pseudoprofesjonalistów
    podaje: cena za element. Bardzo często w samochodach czy w motocyklach tak
    podają - cena za element. Co oczywiście nie ma nic wspólnego z nakładem
    pracy oraz kosztami materiałów. Dlatego pisałem, że można pomalować dobrze
    samochód/motocykl u kogoś z kim dogadujemy się od konkretnej roboty. Całej
    roboty, bez gadania o elementach. Ceny materiałów? Pierdole? Niezupełnie.
    Lakier bazowy dobrej klasy: 100-400 zł za litr, klar około 100-200 za litr,
    paperek, szpachla, duperele, zawsze zostają po innych malowaniach, więc w
    przypadku motocykla praktycznie można tego nie liczyć. Ewentualnie jakieś
    grosze. Ile farby pójdzie na zbiornik jakiś boczek, ewentualnie 2 błoitniki?
    Nie więcej niż 200 ml bazy i pewnie tyle samo klaru. Czyli 50 zł + 50 zł =
    100 zł, dodajmy do tego papier, szpachlę, jakiś odtłuszczacz, rozpuszczalnik
    razem 50 zł. Wszystko wyjdzie 150. Niech będzie 200. Pierdolę?
    Niekoniecznie. Reszta to zarobek za robotę, nie zawsze adekwatny do
    włożonego wkładu pracy. Maveric twierdzi, że pierdolę, że minimum to 1200 zł
    i więcej. Zgoda, bo on na tym nieźle przycina:-) Zresztą wszyscy przycinają
    zbyt wiele. Ale jak idą do lekarza, to każdy z nich płacze, że za 15
    minutową wizytę wziął od nich 50 czy 100 zł. Nie chcetu nikogo obrażać i
    robic wykładu nt. czasu trwania nauki, umiejętności, czy takich tam innych
    niuansów. W każdym razie pierdoli ten komu się wydaje, że malowanie
    motocykla MUSI kosztować drogo. I że musi to robić nie wiadomo jaki fachman.
    To właśnie jest pierolenie:-)

    --
    Grzybol