    From: "Grzybol" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: koszt lakierowania nakeda?
    Date: Thu, 7 May 2009 14:06:15 +0200

    Użytkownik "maverik" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gtsse6$smu$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > wybacz ale k.. obrazasz ten zawod a w tej wypowiedzi mnie, więc Ci
    > odpowiem,

    Czym obrażam zawód? I Ciebie. Napisałem, że temat mojej wypowiedzi Ciebie w
    zasadzie nie dotyczył - nie pisałem o artystycznym malowaniu aerografem.

    - naked 4 elementy: lakier bazowy 300 gram, zakładając lakier
    > bazowy firmy RM bądź innej się szanującej - 90 zł
    > - lakier bezbarwny położony prawidłowo na 2 bądź 3 raz w międzywarstwach
    > 500 g + utwardzacz - 100 zł
    > - materiały na przygotowanie - podkład i inne około 50 zł, piszę
    > przykładowo o fullerze RMa za 160 zł litr

    Wiele się pomyliłem? Poza tym, że wymianiasz materiały z samych górnych
    półek:-)

    > - amortyzacja tygodniowa warsztatu (ZUS, amortyzacja kabiny lakierniczej
    > - filtry i inne, prąd, pomocnik) minimum 500 zł miesięcznie

    Jak pijesz kawę i zapraszasz panienki z agencji to tyle musi kosztowac
    pewnie. I za to ma klient płacić?

    > Malowanie tego typu motocykla trwa 3-4 dni.

    Założyciel posta pisał o malowaniu zwykłego nakeda. Pokrycie go lakierem,
    bez obrazków. Ludzie robia to w 2 dni, niektórzy w 1 dzień. Te 2 dni to nie
    jest 2 dni pracy. Chodzi tylko o zasychanie poszczególnych etapów obróbki.
    Samej roboty fizycznej jest tam niewiele.

    > Koszt materiałów oraz pracy nad takim motocyklem to 500-600 zł.

    Jesli nawet, to ta różnica z 1200 zł, czyli te 6 stów to jest uczciwy
    zarobek za te Twoje 2 dni pracy?

    > To jest bardzo duży skrót całokształtu, ale nie czuje zobowiązany
    > tłumaczyć komukolwiek skąd się biorą ceny za profesjonalną usługę.

    To błąd. Bo każdy kllient chce to wiedzieć.

    > Mnie jest naprawdę przykro że niektórzy w swojej pracy nie zarabiają, po
    > czym snują wnioski że każdy zarabia za dużo.

    Skąd taka złota myśl? Ktoś tak napisał?

    > Jakbyś kolego wziął prawie
    > 150 tysięcy złoty kredytu za warsztat uznałbyś że 500 zł za malowanie
    > motocykla to nieporozumienie.

    Te grosze kredytu to ma być jakaś powalająca mnie na kolana suma? :-)
    Napiszę jak Twoi koledzy: a kto Ci kazał brać kredyt? Trzeba było zostać
    lekarzem i brać łapówki. Po cholerę się męczysz jako lakiernik? :-)

    > I wybacz ale nie porównuj brudnych warsztatów garażowych z miejscami
    > gdzie malowanie motocykla omawia się w miłym biurze przy kawie.
    > Dla mnie EOT.

    W którym miejscu napisałem o brudnym warsztacie garażaowym? Ka to ja pije w
    kawiarni. Z jakimś matołkiem w warsztacie raczej nie pijam, zdecydowanie
    wolę ładną dupę i miłą knajpę.

    Jak EOT, to po cholerę ta grupa? Nie sądzisz.

    P.S. Szczekają tu niektórzy, bo zaczepiłem zawód jednego z Waszych.
    Maverica - precla. Koledzy bardzo się wzburzyli i wszyscy chcą dojebać mi bo
    jak ja smiałem:-) Kiedys o tym już pisałem - grupa kolesi:-) Potwierdzeniem
    jest ten wątek.

    --
    Grzybol