    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: kradzieżpr?du
    Date: Sat, 6 Feb 2010 19:34:30 +0000 (UTC)
    <s...@4...com>

    Pan J.F napisał:

    > Ale po co ? Nic to nie da.

    W celach poznawczych. Bo niektórzy w macanie ręką nie wierzą.

    > Juz predzej zamontowac sobie nowoczesny grzejnik zamiast zeberek i
    > niech spoldzielnia kombinuje jak to rozliczac :-)

    Wykombinują, że należy pobierać dodatkową opłatę za nowoczesność.

    > Moze to byl miernik ciepla ? Podzielnikow takich nie widzialem.

    A podzielnik to nie miernik ciepła? Tylko taki niedoskonały, obarczony
    wciąż zmieniającym się systematycznym błędem. Ale gdy wziąć *iloraz*
    odczytów, błąd przestsaje mieć znaczenie -- stąd nazwa "podzielnik".

    > No ale jesli ja lubie miec 23 C, i jestem gotow za to zaplacic ?

    No to zaproponować powiększenie mocy za stosowną dopłatą. Ja jako
    dobry i zgodny sąsiad dałbym się przekonać.

    > Albo nie mam pieniedzy albo jestem zielony i wole miec 18 st ?

    No to sobie przykrącam (bo to mój przypadek, wspomniałem o tym --
    widać niżej). Na zniżkę nie liczę.

    > Ale skoro ci odpowiada "od metra", to pewnie i podzielniki ci beda
    > odpowiadac, wiec w ogole nie ma problemu.
    > Mozesz miec tylko problem taki ze cale te podzielniki kosztuja wiecej
    > niz gdyby dzielic "od metra".

    Ja się spodziewam, że ich instalacja kosztuje więcej niż instalacja
    sprawnej regulacji. Rachunki za energię też są większe.

    > Tak czy inaczej - przy calej swej ulomnosci pomiarowej te podzielniki
    > nie sa wcale takie zle, a "wspolczynnik sprawiedliwosci" tez zmniejsza
    > zatargi.

    Cóż, sprawiedliwość społeczna, to kosztowna rzecz, wszyscy za to płacą.
    Ale zatargi mniejsze, fakt. Ludzie w pewne rzeczy uwierzą łatwiej niż
    w inne.

    --
    Jarek