  • 11. Data: 2012-01-10 08:02:39
    Temat: Re: kryteria kabla sat
    Od: "DareckY" <D...@g...com>

    Użytkownik "oneir" <s...@s...com> napisał w wiadomości
    news:jefdkc$iid$1@inews.gazeta.pl...

    > ha, to jest 20 letni kabel z linka zamaist pojedynczej zyly ale pochodzil
    > z zapasow wojskowych zapewne produkcji zsrr i byl uzywany w instalacjach
    > antenowych radiostacji, wyglada solidnie, ekran z oplotu ale tak gestego
    > ze niczym nie rozni sie od tej blachy aluminiowej w obecnych kablach

    To jak ten kabel pochodzi z instalacji radiostacji to nie jest kablem
    dostosowanym do TV , poprostu ma inną impedancje -) .
    Czyli podsumowywując nie nadaje się do tej instalacji .

  • 12. Data: 2012-01-10 09:25:03
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > To jak ten kabel pochodzi z instalacji radiostacji to nie
    > jest kablem dostosowanym do TV , poprostu ma inną
    > impedancje -) .
    > Czyli podsumowywując nie nadaje się do tej instalacji .

    Rzeczywiście może tak być, nie pomyślałem o tym. Wyszedłem z
    założenia że to kabel 75-omowy skoro działała na nim TVK
    :-). Ale z góry bym go nie przekreślał, niech Kolega
    spróbuje i sam zobaczy czy zadziała. Nic nie traci w
    końcu... Te 5 metrów może dać radę, widziałem większe cuda
    które działały ;-). A jak nie zadziała to po prostu położy
    nowy i po sprawie.

  • 13. Data: 2012-01-10 10:36:52
    Od: "AM" <a...@w...pl>

    Użytkownik "DareckY" <D...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > dostosowanym do TV , poprostu ma inną impedancje -) .
    > Czyli podsumowywując nie nadaje się do tej instalacji .

    Tutaj się nie zgodzę, kable stosowane w radiostacjach
    ( zależy w jakich) mają oporności 50, 75, 150, 300 om.
    Tak więc oporność 75 jak najbardziej pasuje do TV.

  • 14. Data: 2012-01-12 00:35:01
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    > Tutaj si? nie zgodz?, kable stosowane w radiostacjach
    > ( zale?y w jakich) maj? oporno?ci 50, 75, 150, 300 om.
    > Tak wi?c oporno?? 75 jak najbardziej pasuje do TV.

    Jeśli już to impedancja, a nie oporność.

    Jingiel

  • 15. Data: 2012-01-13 00:34:57
    Od: "AM" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jingiel" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

    > Jeśli już to impedancja, a nie oporność.
    >

    > Jingiel

    To wytłumacz mi czym się różni impedancja falowa od oporności falowej?.

  • 16. Data: 2012-01-13 07:29:50
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2012-01-13 01:34, AM pisze:
    > U?ytkownik "Jingiel"<x...@x...xx> napisa? w wiadomo?ci

    > To wyt?umacz mi czym si? r?ni impedancja falowa od oporno?ci falowej?.

    Teraz dopiero piszesz o oporności falowej. Wcześniej pisałeś wyraźnie
    tylko o oporności. Więc się sprostowałeś.

    Jingiel

  • 17. Data: 2012-01-13 09:32:11
    Od: "AM" <a...@w...pl>

    > Teraz dopiero piszesz o oporności falowej. Wcześniej pisałeś wyraźnie
    > tylko o oporności. Więc się sprostowałeś.
    >

    > Jingiel

    Zauważ, że cały czas jest dyskusja o kablu który ma przenieść
    sygnał telewizyjny ( w.cz) to o jakiej oporności lub impedancji
    jeżeli nie falowej można pisać ?.

  • 18. Data: 2012-01-13 10:04:36
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    > Zauwa?, ?e ca?y czas jest dyskusja o kablu kt?ry ma przenie??
    > sygna? telewizyjny ( w.cz) to o jakiej oporno?ci lub impedancji
    > je?eli nie falowej mo?na pisa? ?.

    Dobra, temat zamknięty. Pojęcie impedancji falowej stosuje się jeszcze w
    akustyce, ale to inna śpiewka. A w ogóle to ustaw sobie kodowanie.

    Jingiel