  • Data: 2016-08-02 11:42:48
    Temat: Re: kto ma pierwszeństwo na rondzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2016-08-01 o 22:57, Akarm pisze:

    >Skąd wziąłeś to "jeżeli"? Nie wynika to z zapisu w rozporządzeniu.

    Warto jednak zacytowac calosc:

    "Znak C-12 ,,ruch okr??˝ny" (rys. 4.2.12.1) stosuje si?? na
    skrzy˝owaniach drog w celu wskazania kierujacym, ˝e ruch pojazdow
    odbywa si?? dooko?a wyspy w kierunku wskazanym na znaku.
    Znak C-12 stosuje si?? ?acznie ze znakiem A-7 i umieszcza si?? na
    ka˝dym wlocie zgodnie z zasadami okreElonymi w punkcie 5.2.1.2."

    Jako ze pkt. 5.2.1 mowi o drogach z pierwszenstwem, to .... hm,
    dwojako to mozna rozumiec.

    A tamze:

    "Na skrzy˝owaniach z ruchem okr??˝nym woko? placu lub wyspy
    pierwsze?two daje si?? kierujacym znajdujacym si?? na skrzy˝owaniu
    przed kierujacymi wje˝d˝ajacymi na skrzy˝owanie poprzez zastosowanie
    znakow A-7 i C-12 (rys. 5.2.1.3 lit. a). "

    No i nadal nie wiem - minister tylko wskazuje sposob nadania
    pierwszenstwa (w razie potrzeby), czy nakazuje nadac pierwszenstwo
    pojazdom na skrzyzowaniu ?

    Ale jest pkt. 8.4.

    "Je˝eli na wlotach zosta?y zastosowane znaki pionowe C-12 ,,uch
    okr??˝ny" ?acznie ze znakami A-7 ,,stap pierwsze?twa", wowczas pojazdy
    na wlotach sa podporzadkowane w stosunku do pojazdow znajdujacych si??
    w ruchu okr??˝nym i ka˝dy z wlotow znakuje si?? zgodnie z zasadami
    okreElonymi w punkcie 7.6.2.2"

    IMO - minister (nie calkiem) wyraznie dopuszcza samo C-12, choc nie
    wykluczam, ze nakazuje uzywac razem :-)

    J.

    Robert