  • 1. Data: 2016-07-31 17:11:32
    Temat: kto ma pierwszeństwo na rondzie
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ten kto szybciej wjechał za obrys koła co nie? ;)

    Rozpędzony hrabia zatrąbił na mnie bo ja wjeżdzałem ze startu
    zatrzymanego. Ale na pewno byłem bardziej wystający bo przepuszczałem.

    Goń się burolu.

    --
    jak się człowiek śpieszy to lakiernik się cieszy

  • 2. Data: 2016-07-31 17:17:03
    Temat: Re: kto ma pierwszeństwo na rondzie
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 31.07.2016 o 17:11, PiteR pisze:
    > ten kto szybciej wjechał za obrys koła co nie? ;)

    Formalnie wjeżdżający, bo jest z prawej.
    Ale w 99,9 % rond w Polsce, znaki zmieniają ten stan rzeczy i
    pierwszeństwo ma znajdujący się na rondzie.

    > Rozpędzony hrabia zatrąbił na mnie bo ja wjeżdzałem

    To w 99,9 % miał rację.

  • 3. Data: 2016-07-31 17:18:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-31 o 17:11, PiteR pisze:
    > ten kto szybciej wjechał za obrys koła co nie? ;)

    Jest dokładnie odwrotnie - kto już wjechał, ten ustępuje każdemu
    wjeżdżającemu.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2016-07-31 18:53:05
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:

> [...]

    za obrys koła ronda ma się rozumieć jeśli rondo jest koliste.

    > Formalnie wjeżdżający, bo jest z prawej.
    > Ale w 99,9 % rond w Polsce, znaki zmieniają ten stan rzeczy i
    > pierwszeństwo ma znajdujący się na rondzie.

    Czyli jak dwóch dojeżdza do ronda albo dwóch stoi przed znakiem ustąp
    pierwszeństwa to który ma pierwszeństwo? Ten który szybciej wjedzie.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 5. Data: 2016-07-31 18:54:49
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 31.07.2016 o 17:18, Liwiusz pisze:

    > Jest dokładnie odwrotnie - kto już wjechał, ten ustępuje każdemu
    > wjeżdżającemu.

    Naturalnie! A świnie latają.

    --
    Kaczin

  • 6. Data: 2016-07-31 19:39:19
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2016-07-31 o 17:18, Liwiusz pisze:

    > Jest dokładnie odwrotnie - kto już wjechał, ten ustępuje każdemu
    > wjeżdżającemu.

    Porady tutaj są super, aż dziw że jeszcze żyjecie.

  • 7. Data: 2016-07-31 20:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kaczin j...@p...interia.pl ...

    > Naturalnie! A świnie latają.

    Na rondzie oczywiście Liwiusz ma rację.
    Tyle ze w Polsce takich czystych rond nie uswiadczysz - praktycznie kazde
    poprzedzone jest znakiem ustap pierwszenstwa co diametralnie zmienia ogólną
    regułę...

  • 8. Data: 2016-07-31 20:08:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-07-31 19:39, Dawid wrote:
    > Porady tutaj są super, aż dziw że jeszcze żyjecie.

    Nie, akurat ta jest słuszna. Polecam znaleźc *normalne* rondo i tam
    przetestować swoją przeżywalność. Normalne, podkreślam. Nie takie ze
    znakami ustąp pierszeństwa na wjazdach tylko *normalne* rondo.

    Dla wyjasnienia:

    a) normanle rondo, rzadko spotykane:

    http://prawkotesty.pl/ilustracje/29.jpg
    http://tinyurl.com/zm83apt

    b) nienormalne rondo z odwrotnym pierszeństwem, czesto spotykane:

    http://3.bp.blogspot.com/-pcY9Cyi6kzQ/UbRwz_9K75I/AA
    AAAAAAAgM/NIXxWs8UJQo/s1600/20130603_105341.jpg

  • 9. Data: 2016-07-31 20:19:37
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 31.07.2016 o 18:53, PiteR pisze:

    > za obrys koła ronda ma się rozumieć jeśli rondo jest koliste.

    > Czyli jak dwóch dojeżdza do ronda albo dwóch stoi przed znakiem ustąp
    > pierwszeństwa to który ma pierwszeństwo? Ten który szybciej wjedzie.

    Nie.
    Ten który przy spornym zjeździe z ronda znajdzie się z właściwej strony.

  • 10. Data: 2016-07-31 20:23:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Sebastian Biały pisze tak:

    > b) nienormalne rondo z odwrotnym pierszeństwem, czesto spotykane:

    skoncentrujmy się na tym nienormalnym :)

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.