  • 11. Data: 2010-05-07 10:03:04
    Temat: Re: które stacje benzynowe / jakie paliwo ?
    Od: KLOSZ <konradki@USUN_TOwp.pl>

    Jezeli ma byc 98 to polecam BP Ultimate 98.

    Jakis czas temu czytalem, bo akurat wpadly mi w rece dokumenty z
    kontroli paliw w stacjach na terenie PL i wynikalo z tego, ze Ultimate
    stoi na szczycie pod wzgledem jakosci. Od tego czasu tylko to leje i
    dobrze mi z tym. Dodatkowo utwierdzilo mnie to, ze jak do puchy zaleje
    Ultimate Diesel to mam spalanie o okolo litr mniejsze niz na innych
    olejach napedowych, nie wspominajac o tym, ze przy -30 st.C nie bylo
    zadnych problemow z rozruchem.

    Nalezy jeszcze miec na uwadze, ze wiekszosc paliw typu EuroSuper 95 i
    98, tych "normalnych" i tak jest dostarczana przez polskie petrochemie,
    niezaleznie od tego czy mowa o stacji Orlen, BP, Shell czy inny Orlean.
    Roznice zaczynaja wystepowac dopiero przy paliwach typu V-Power,
    Ultimate itp.

    Zdrowko
    KLOSZ

  • 12. Data: 2010-05-07 12:05:26
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    KLOSZ pisze:

    > Roznice zaczynaja wystepowac dopiero przy paliwach typu V-Power,
    > Ultimate itp.

    wystarczy przekroczyc granice Polski i od razu lepiej, przebiegi na baku
    rosna, jakos rowniej chodzi i lepiej odchodzi
    :-)

    A nas to trzeba doplacic zeby miec to co tam jest w standardzie.

    KJ

  • 13. Data: 2010-05-07 13:55:38
    Od: "ArturVF500" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w wiadomości
    > Poza tym doloze jeszcze orlen - jeszcze ze 2 lata temu bym nie polecil,
    > teraz jest juz spoko. Jesli bedziesz w zielonej dziurze to polecam stacje
    > na szosie kisielinskiej. Zawsze mi na tej stacji do baku wchodzi najmniej
    > (nie wiem czy oni maja zepsute dystrybutory, czy tylko oni nie oszukuja),
    > a pojazd najlepiej pracuje (najrowniejsza praca, spalanie gdzies w srednim
    > zakresie).

    ha; a ja z drugiej manki - bardzo odradze ten orlen; jako ze mieszkam
    blisko, kilka razy zatankowalem tam puszke kobiety (seat zjebioza) - na 95
    (nie sprawdzalem 98 - motonga tankowalem tam z 2 razy ale to bylo jeszcze
    dawno, zanim mi zajeb***) nie dosc ze odczuwalnie gorzej jedzie to pewnego
    razu ten 75KM potwor spalil w trasie 14l tego paliwa ROTFL
    natomiast tankujac na shellu przy focusparku roznica zauwazalna na korzysc
    nie tylko w spalaniu ale tez w osiagach (tez zwykla 95, zeby nie bylo;) )

    pozdrawiam
    Artur

  • 14. Data: 2010-05-07 18:14:29
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    Jacek Czerwinski wrote:
    > W kwestii formalnej, oktany to inny parametr niż
    > wydajność/moc/kaloryczność. Co więcej, słyszałem i może to byc
    > rozsądne, że 98 nie musi być bardziej kaloryczna od 95.

    My wiemy co to są oktany, ale niewykluczone, że skład chemiczny 98
    jest po prostu lepszy, nie wiem, dodatki lepsze, cośtam, nikt tu chyba
    nie forsuje tezy, że 3 oktany więcej robią z silnika potwora.

    --
    Diobeu
    VFR 800 '01

  • 15. Data: 2010-05-07 18:47:02
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Gardeła" napisał w wiadomości

    > My wiemy co to są oktany, ale niewykluczone, że skład chemiczny 98
    > jest po prostu lepszy, nie wiem, dodatki lepsze, cośtam, nikt tu
    > chyba nie forsuje tezy, że 3 oktany więcej robią z silnika potwora.

    No i dobrze, bo zgubna ta teza.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 16. Data: 2010-05-07 19:49:17
    Od: Szwed <w...@n...pl>

> [...]
    > :-)
    >
    > A nas to trzeba doplacic zeby miec to co tam jest w standardzie.

    Nie wiesz czemu? Spece od marketingu mówią, że polski konsument akceptuje
    niską jakosc towarów :-P

    Ja mam nieciekawe przejścia z Orlenami. Moje auto nie lubi ON ich
    produkcji. BiPi i shell lubi.

    pozdr
    Szwed

  • 17. Data: 2010-05-07 20:11:33
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka
    *** "Szwed"
    Spece od marketingu mówią, że polski konsument akceptuje niską jakosc
    towarów :-P

    Polacy jako spoleczenstwo momentalnie przyzwyczajaja sie do dziadostwa - i
    dosc szybko nim sie zadowalaja a po krotkim okresie zaczynaja nawet go
    bronic...
    Niestety mam z tym do czynienia na codzien...

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 18. Data: 2010-05-07 21:21:49
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "ArturVF500" <a...@o...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > dawno, zanim mi zajeb***) nie dosc ze odczuwalnie gorzej jedzie to pewnego
    > razu ten 75KM potwor spalil w trasie 14l tego paliwa ROTFL

    Ten na kisielniskiej? Tankuje tam dopiero drugi rok i jeszcze nigdy mi sie
    nic tam zlego nie przytrafilo. Dawno to bylo? Bo ze 2 miesiace mnie tam nie
    bylo, wiec dawno tam nie tankowalem.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 19. Data: 2010-05-10 20:51:27
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2010-05-06 21:13, Mr.Pisiek pisze:

    > Czyli jakie stacje w Polsce OMIJAĆ DUUUŻYM ŁUKIEM ???

    Szerokim lukiem omijaj statoil na ul anody(rosola), na ursynowie, na
    przeciwko akademikow sggw, kiedys zatankowalem tam 8l paliwa i
    nastepnego dnia nie moglem odpalic, spuscilem z baku ponad 1,5l wody.
    I to nie byl tylko raz, jak sie tam nacialem. Juz tam nie tankuje od
    ponad 4 lat, ale wiem, ze inni tez narzekaja

  • 20. Data: 2010-05-11 07:50:27
    Od: Glub <g...@g...com>

    Michał V-R <m...@o...pl> wrote:
    > W dniu 2010-05-06 21:13, Mr.Pisiek pisze:

    > Szerokim lukiem omijaj statoil na ul anody(rosola), na ursynowie, na
    > przeciwko akademikow sggw,

    Potwierdzam, raz tam zatankowalem i były problemy. Na statoilu korzystam
    tylko z kompresora

    --
    Glub@NewsTap usenet mobile reader