  • 11. Data: 2017-04-03 20:58:22
    Temat: Re: łączenie akumulatorów
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-04-03 o 17:53, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > "Na odwyrtkie" zrobił, czy taki pobór był? Czy chińska cienizna?

    na odwyrtkie ;)

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2017-04-03 22:02:11
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Dopóki nie pomylisz biegunowości to nic się nie stanie:)

    I zawsze przylezie taki i popsuje zabawę !

  • 13. Data: 2017-04-03 22:57:48
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > na odwyrtkie ;)

    No, to ja nie mam pytań, pozostaje mieć nadzieję, że ich rezystancja
    wewnętrzna była wystarczająco duża i dzielnie przyjęła na klatę... wróć, na
    zwarcie, całe 24V (bo 2x12, czyż nie?). A na poważnie - interesują mnie
    pożary samochodów, jakie przyczyny. Niejedno auto (filmów na YT od
    zaj...nia), jarając się, cały czas jest pod napięciem i np. trąbi, albo mu
    światła się świecą, nawet radiola policji się trafiła, jara się, aż miło...
    i chyba trąbi (częste w palących się autach). Czemu piszę - bo policzyłem,
    że na zwarcie, daję jakieś 1200A, to nawet do 3 minut poleci jak mocniejszy
    aku, a to wystarczająco dużo, by się rozjarać i nie chcieć zgasnąć. Aż i
    mnie się od tego zwarcia nieco ciepło zrobiło...
    https://www.youtube.com/watch?v=3ESVh5PyI7Q
    Aż do 6:20 widać, że pod prądem, klosze mu się topiły, a żarówki w nich
    nadal migały... Takie zwarcie w autobusie to mnie nie zdziwi. Aku to duża
    bateria i sporo może.
    Uff, otworzę okno, bo aż mokry jestem...

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 14. Data: 2017-04-03 23:22:26
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > I zawsze przylezie taki i popsuje zabawę !

    Żeby się tak nie skończyło...
    https://www.youtube.com/watch?v=jVLjxoFhCBM (ściszyć 2:23, jest głośno!)
    https://www.youtube.com/watch?v=-O34Zm8ryAU przez dłuższy czas pod prądem...
    Tu też... https://www.youtube.com/watch?v=KfFi1qhoshE

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 15. Data: 2017-04-04 00:46:40
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Żeby się tak nie skończyło...
    > https://www.youtube.com/watch?v=jVLjxoFhCBM (ściszyć 2:23, jest głośno!)
    > https://www.youtube.com/watch?v=-O34Zm8ryAU przez dłuższy czas pod

    a bo to robią te samochody takie łatwopalne.
    Nie mogli by to robić z samej blachy ?
    Do tego zamiast paliwa dać nakręcaną sprężynę.
    Najwyżej by się ta sprężyna rozsprężynowała...

  • 16. Data: 2017-04-04 00:56:10
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    sirapacz pisze:
    > czytam i zastanawiam się, kto troluje tutaj...
    [..]

    Ogień ogniem zwalczaj :>

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 17. Data: 2017-04-04 01:06:50
    Od: el_es <e...@n...poczta.no-spam.onet.nospam.pl>

    On 03-Apr-17 23:46, sundayman wrote:

    > a bo to robią te samochody takie łatwopalne.
    > Nie mogli by to robić z samej blachy ?

    Byle nie z magnezu albo aluminium ;)

    > Do tego zamiast paliwa dać nakręcaną sprężynę.
    > Najwyżej by się ta sprężyna rozsprężynowała...

    el es

  • 18. Data: 2017-04-04 01:38:09
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    el_es pisze:
    > On 03-Apr-17 23:46, sundayman wrote:
    [..]

    > Byle nie z magnezu albo aluminium ;)

    Audi TT jest aluminiowe.

    [..]

  • 19. Data: 2017-04-04 12:01:50
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > a bo to robią te samochody takie łatwopalne.
    > Nie mogli by to robić z samej blachy ?
    > Do tego zamiast paliwa dać nakręcaną sprężynę.
    > Najwyżej by się ta sprężyna rozsprężynowała...

    I załatwiła by temat, jak jedna z lin nośnych, co się wyrwała przy
    zakładaniu, przy budowie kolejki na Kasprowy Wierch...

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 20. Data: 2017-04-04 17:23:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >No, to ja nie mam pytań, pozostaje mieć nadzieję, że ich rezystancja
    >wewnętrzna była wystarczająco duża i dzielnie przyjęła na klatę...
    >wróć, na zwarcie, całe 24V (bo 2x12, czyż nie?).

    Jeden z akumulatorow byl mocno wyladowany, a takie polaczenie zaczelo
    go przebiegunowywac, wiec jest szansa, ze szybko spadlo do 12V i
    jeszcze pomogl stawiac opor.

> [...]
    > (częste w palących się autach). Czemu piszę - bo policzyłem, że na
    > zwarcie, daję jakieś 1200A, to nawet do 3 minut poleci jak

    Przy takim pradzie pojemnosc akumulatora znacznie spada.

    >aku, a to wystarczająco dużo, by się rozjarać i nie chcieć zgasnąć.

    2m drucika fi 0.5mm podlaczone do aku staja sie czerwone w mgnieniu
    oka.
    I napiecie spadnie niewiele.
    W samochodach takich cienkich nie ma, ale grubsze tez sie zaswieca.

    Wiec owszem - na skutek jakiegos przetarcia izolacji i zwarcia moze
    sie auto zapalic.

    Nadzieja w tym, ze PCW pali sie kiepsko, moze nic innego nie zdazy sie
    zapalic.

    >https://www.youtube.com/watch?v=3ESVh5PyI7Q
    >Aż do 6:20 widać, że pod prądem, klosze mu się topiły, a żarówki w
    >nich nadal migały... Takie zwarcie w autobusie to mnie nie zdziwi.
    >Aku to duża bateria i sporo może.

    Myslisz, ze to od zwarcia ?
    Duzo rzeczy w samochodzie jest palnych.

    W okolicach 6:10 zaczyna swiatlo slabnac ... ale chyba z powodu
    wytopienia kloszy/reflektorow.
    Czestotliwosc do konca nie spada, no ale elektronika moze byc
    niewrazliwa na napiecie.

    J.