eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaładowanie akumulatora ołowiowego z elektrolitem płynnym, a tętnienia napięcia prostownika › Re: ładowanie akumulatora ołowiowego z elektrolitem płynnym, a tętnienia napięcia prostownika
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: ładowanie akumulatora ołowiowego z elektrolitem płynnym, a tętnienia
    napięcia prostownika
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 31 Dec 2017 13:42:35 +0100

    Dnia Sun, 31 Dec 2017 12:18:57 +0100, jedrek napisał(a):
    > Ile źródeł tyle wersji dotyczących tradycyjnych zalewanych elektrolitem
    > ołowiowców samochodowych.
    > W jednych źródłach podają, że tętnienia napięcia ładowania nie powinny
    > przekraczać 1,5% (chyba, że dotyczy to tylko obecnych "delikatnych"
    > żelowych, tam wiadomo, że napięcie i prąd są bardzo ostro ustalone).

    tu moze byc inna rzecz - i dotyczy tez zwyklych aku.
    Moj "zwykly prostownik" ma 19V szczytowe, a miernik pokazuje 11.9
    - zwykly miernik, usrednia.
    Po podlaczeniu aku miernik pokaze 14-15V ... aku niby naladowane, a
    prad ciagle plynie w szczytach napiecia.
    Nieduzo, moze z 0.5A ... ale zelowe tego nie lubia.

    > Stare artykuły z radioelektroników z lat 80/90 wskazywały wręcz, że
    > ładowanie impulsowym prądem (czyli mostek prostowniczy i na wyjściu 100Hz

    Byla taka moda, kto wie z czego wynikla, mam wrazenie ze ladowania
    zwyklych baterii. Gdzies tam sie pokazal artykulik, ze mozna, tylko
    trzeba pulsujacym pradem (*)

    I zaczeli stosowac do wszystkiego. Czasem bez sensu - np trafo, dwie
    diody w dwie strony, w szereg z nimi dwa potencjometry. Mozna sobie
    ustalic prady ladowania i rozladowania osobno.

    Troche pozniej sie pojawily na swiecie informacje o odsiarczaniu
    specjalnie dobrana czestotliwoscia, ktora rozbija krysztalki PbSO4 ...
    kto ich tam wie - moze voodoo, moze kazda czestotliwosc dobra.

    (*) - a te baterie to kto wie czy nie tylko "alkaliczne", a u nas
    probowali leclanche.

    > dwie połówki wyprostowanego sieciowego 50Hz) służy ołowiowcom (analogia do
    > NIMH, które ponoć lubią implusowe ładowanie, czyli to co proponuje ładowarka
    > BC-700 - lecą sobie piki ładujące, których wartość skuteczna odpowiada
    > oczekiwanemu prądowi ładowania).

    A to nie wiadomo - czy akumulatory tak lubia, czy tworcy inaczej nie
    potrafili :-)

    Podobnie bylo w telefonach Siemens serii 45 i chyba 35 - w tajnym menu
    pojawia sie status telefonu i parametr bodajze PWM 99%. Po dojsciu do
    4.2V procenty zaczynaly spadac i gdzies przy 20% ladowanie sie
    konczylo. Po czym, jesli ladowarka byla podlaczona, to po ok pol
    godziny ladowanie znow sie wlaczalo, szybko dochodzilo do 4.2V, potem
    % spadaly i po paru minutach znow byl koniec.

    Mam wrazenie, ze wiele telefonow tak mialo, tzn nie mialy jakiegos
    regulatora ladowania, tylko bazowaly na rezystancji ladowarki.

    J.