  • 31. Data: 2014-10-10 06:55:18
    Temat: Re: licznik energii elektrycznej mechaniczny vs elektroniczny
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2014-10-08 22:50, J.F. pisze:

    > Licznik elektroniczny, owszem, moze byc dokladniejszy i np liczyc takze
    > male prady,

    Licznik elektroniczny, w odróżnieniu od indukcyjnego nie jest głuchy na
    składową stałą.

    --
    P.Jankisz

  • 32. Data: 2014-10-10 08:17:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 10 Oct 2014 06:55:18 +0200, PeJot napisał(a):

    > Licznik elektroniczny, w odróżnieniu od indukcyjnego nie jest głuchy na
    > składową stałą.

    Hm ... IMO - indukcyjny prad niesymetryczny tez liczy, i to w miare
    dobrze.

    Rzekby raczej ze to elektroniczny jest gluchy, a indukcyjny ... kto
    wie - skladowa stala to niby moze jakims polem hamujacym zaowocowac.

    Poza tym, jakby w elektroniczmym dali jakies tranformatory izolujace

    J.

  • 33. Data: 2014-10-10 08:48:57
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2014-10-10 08:17, J.F. pisze:

    > Hm ... IMO - indukcyjny prad niesymetryczny tez liczy, i to w miare
    > dobrze.

    Słowo kluczowe: "w miarę" :)

    > Rzekby raczej ze to elektroniczny jest gluchy, a indukcyjny ... kto
    > wie - skladowa stala to niby moze jakims polem hamujacym zaowocowac.

    Nawet jeśli zaczniesz energię pobierać jednopołówkowo, to składowa stała
    to zaledwie kilka % całej energii.

    --
    P.Jankisz

  • 34. Data: 2014-10-10 09:09:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Friday, October 10, 2014, 6:55:18 AM, you wrote:

    > Licznik elektroniczny, w odróżnieniu od indukcyjnego nie jest głuchy na
    > składową stałą.

    Składową stałą prądu? Myślę, że wątpię.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 35. Data: 2014-10-10 09:33:21
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    > Składową stałą prądu? Myślę, że wątpię.

    Masz prawo wątpić :)

    --
    P.Jankisz

  • 36. Data: 2014-10-10 09:47:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Friday, October 10, 2014, 9:33:21 AM, you wrote:

    > Masz prawo wątpić :)

    Przekładniki prądowe składowej stałej nie przenoszą a wymagana odporność na
    zewnętrzne pola nie pozwala na użycie przekładników kompensacyjnych z
    elementem Halla. Poza tym - to drogie jest. Użycie rezystora do
    pomiaru jest możliwe teoretycznie ale dość trudno mi przychodzi
    wyobrażenie tego sobie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 37. Data: 2014-10-10 10:53:16
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    > Użycie rezystora do
    > pomiaru jest możliwe teoretycznie ale dość trudno mi przychodzi
    > wyobrażenie tego sobie.

    No fakt, nie problem zrobić bocznik na np. 20 A, ale za dużo sygnału
    przy 20 mA z tego nie będzie.

    Sugerujesz zatem że liczniki elektroniczne też są głuche na składową stałą ?

    --
    P.Jankisz

  • 38. Data: 2014-10-10 11:11:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Friday, October 10, 2014, 10:53:16 AM, you wrote:

    > No fakt, nie problem zrobić bocznik na np. 20 A, ale za dużo sygnału
    > przy 20 mA z tego nie będzie.
    > Sugerujesz zatem że liczniki elektroniczne też są głuche na składową stałą ?

    Pewności nie mam ale - znając księgowych - obstawiam, że jednak
    zamiast skomplikowanych, precyzyjnych ADC dali jednak przekładnik i
    składową stałą olewają.

    Na rezystorze 0.01? przy 22mA (5W obciążenia) napięcie skuteczne
    wyniesie 0.22mV - jakiej stabilności musiałby być ADC, żeby był w
    stanie odczytywać składową stałą?

    Większej rezystancji szeregowej nie ma sensu dawać - nawet te 0.01?
    daje przy 25Arms ponad 6W strat do rozproszenia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 39. Data: 2014-10-10 11:35:10
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    > Na rezystorze 0.01? przy 22mA (5W obciążenia) napięcie skuteczne
    > wyniesie 0.22mV - jakiej stabilności musiałby być ADC, żeby był w
    > stanie odczytywać składową stałą?

    Nawet przyzwoite multimetry z zakresem 20 A AC nic nie pokazują poniżej
    ~10 mA AC/DC, a mówimy o licznikach produkowanych w tysiącach sztuk.

    --
    P.Jankisz

  • 40. Data: 2014-10-10 12:49:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    Hello PeJot,

    >Pewności nie mam ale - znając księgowych - obstawiam, że jednak
    >zamiast skomplikowanych, precyzyjnych ADC dali jednak przekładnik i
    >składową stałą olewają.

    Dali tani, srednioskomplikowany uklad scalony, ktory w miare
    precyzyjne ADC zawiera.

    No i teraz ... co tansze - opornik czy przekladnik ?

> [...]

    >Większej rezystancji szeregowej nie ma sensu dawać - nawet te 0.01?
    >daje przy 25Arms ponad 6W strat do rozproszenia.

    Ale 25A plynie rzadko. Zauwaz jednak ze mowisz o 0.1% pelnego
    zakresu - to ma prawo byc niedokladny :-)

    J.