  • Data: 2009-02-13 17:21:10
    Temat: Re: [ mallware doklejajacy zdalnie kod do stron ]
    Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On Feb 11, 3:30 pm, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

    > Gdzieś będzie musiało mieć, chyba że zrezygnujesz ze smarty ;)
    > A na dziadostwa doklejające kod przez FTP i tak nic to nie da...
    >
    > Pozdrawiam,
    > --
    > Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    > I don't want something I need. I want something I want.

    Mam identyczny problem - wczoraj to coś podoklejało mi właśnie taki
    kod, jaki podany został w pierwszym mailu.

    Dodam, że kod ten zostaje doklejany zaraz za znacznikiem <body>,
    jeżeli taki istnieje - w przeciwnym wypadku wrzuca go na końcu
    dokumentu.
    Mi dokleiło to ten kod do plików nazwanych index.html, index.php,
    main.html i home.html (więc zapewne do home.php też by dokleiło).
    Wczoraj to coś zaatakowało około południa, po tym jak wyrzuciłem ten
    kod - za jakąś godzine znowu się pojawił. Znowu usunąłem - za pół
    godziny znowu... Usunąłem - za kilka minut znowu, i w końcu
    zainstalowałem taki prototypowy wyłapywacz zawartości tablicy $_SERVER
    wszystkich, którzy wchodzą na stronę, i wtedy ataki ustały. Ale
    dzisiaj o 11:32 (taką mam datę ostatniej modyfikacji przy
    zaatakowanych plikach). Ten wyłapywacz $_SEVER'a jednak nic nie
    wykrył, czyli to coś musi chyba przez FTP edytować te pliki. Szukałem
    w logach apacha, ale nic niezwykłego tam nie znalazłem.

    Dodam że używam PHPTAL'a (system szablonów).

    Jeżeli będziecie wiedzieli coś więcej na ten temat, piszcie. Razem to
    coś pokonamy ;-)