  • Data: 2010-01-21 08:41:02
    Temat: Re: matlab taki wydajny?
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 21 Sty, 09:22, thrunduil <t...@w...pl> wrote:

    > To jest w zasadzie niemozliwe. Kod mnozenia macierzy jest bardzo

    Nie mow za wczesnie niemozliwe, bo pozniej trzeba bedzie odkrecac:)

    U mnie dzieje sie to samo, przy parametrach jakie podal Mariusz
    mnozenia te nie sa robione zbyt wydajnie.

    > zlozony. Bez naprawde dobrze stuningowanego memory use, wstaweg
    > asemblerowych
    > i dlugiego testowania parametrow optymalizacyjnych nie ma szans na
    > zblizenie sie do wydajnosci Matlaba. Istnieja szybsze implementacje
    > mnozenia macierzy,
    > np GOTO blas jest ok 10% szybszy, ale i tak to jest w zasadzue
    > technologiczny limit na dzisiaj.
    > Kod Matlabla (tj bibliteka MKL, matlab nie napisal tego kodu sam)
    > jest o rzad wielkosci szybszy od dobrze stuningowanego kodu w C.

    Dwie rownowazne operacje (1000 wektorow mnozymy przez macierz 1000 na
    1000),
    tylko raz w petli, a raz zwijamy w paczuszke. Jak wynikalo z
    sasiedniego
    postu, algorytm jest ten sam bo matlab korzysta z n^3.

    Elapsed time is 2.585347 seconds.

    Elapsed time is 15.379616 seconds.

    No to sie okazuje, ze narzut matlaba dla niewielkich wektorkow jest
    spory.
    Intelowski BLAS pokazuje skrzydla dopiero dla konkretnej ilosci
    danych.

    Sam uwzam, ze nie jest to szczegolnie uciezliwe, nie zdarzylo mi sie
    na to narzekac, to nadal malutkie macierze a mnozyc ciagle
    wektor chce raczej przez macierz rzadka (a wektor ma megabajty)
    ale moge sobie wyobrazic zagadnienia, gdzie taka operacja bedzie
    dominujaca.

    pozdrawiam
    bartekltg