    From: thrunduil <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: matlab taki wydajny?
    Date: Thu, 21 Jan 2010 01:08:27 -0800 (PST)

    On 21 Sty, 09:41, bartekltg <b...@g...com> wrote:

    > U mnie dzieje sie to samo, przy parametrach jakie podal Mariusz
    > mnozenia te nie sa robione zbyt wydajnie.

    Co to znaczy, ze nie sa robione zbyt wydajnie?
    MKL jest pisany tak, zeby byc bardzo optymalnym juz przy macierzach
    rzedu 30x30.
    To jest blisko dolnego limitu wielkosci blokow wykorzystywanych w
    Lapacku u musi byc optymalne.

    > No to sie okazuje, ze narzut matlaba dla niewielkich wektorkow jest
    > spory.

    To nie ma nic wspolnego z narzutem Matlaba.
    To sie nie skaluje liniowo. Kod mnozenia gdy prawa strona jest
    macierza robi pewna sztuczke - blocking, podstawowy kod mnozenia ma
    conajmniej szesc zagniezdzonych petli w taki sposob aby potrzebne
    rzeczy byly w pamieci cache.
    Cache misses dla L2 to koszt rzedu 200-300 cykli procesora. Unikniecie
    wiec koniecznosci czytania pamieci daje duze oszczednosci.
    Da sie to zrobic gdy prawa strona jest macierza, Gdy mnozy sie
    wielkokrotnie przez wektor z prawej strony wykorzystanie pamieci jest
    duzo gorsze, stad roznica efektywnosci. Narzut petli powinien byc
    zaniedbywalny.

    > Intelowski BLAS pokazuje skrzydla dopiero dla konkretnej ilosci
    > danych.

    Nie specjalnie pokazuje, peak jest dla macierzy ok 1.5tys x 1.5 tys.
    Pozniej nastepuje pewne zalamanie.