  • Data: 2010-02-06 01:26:01
    Temat: Re: matlab taki wydajny?
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 6 Lut, 01:26, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:

    > Chyba jednak trzeba, ponieważ podczas budowania układu w każdym z
    > równań występuje mnożenie przez nowy element funk( x_i , x_j ) ?

    Podstaw sobie wirtualnie nowa tabelka x_{51+50j+i}=funk( x_i , x_j )
    i nie mysl o niej inaczej.

    > Tak, to cały czas dopasowanie najmniejszymi kwadratami. Po
    > zbadaniu siłowym, po wyczuciu intuicyjnym wybiera się
    > funkcje które dzialaja najlepiej i dopiero za drugim razem
    > optymalizacja nieliniowa.

    Ale ja w tym zagadnieniu dalej nigdzie nie widze miejsca z
    nieliniowoscia.
    Liniowosc w regresji dotyczy sie liniowej zaleznosci od parametrow,
    a nie danych.

    > Policzenie tego jest proporcjonalne do odczytu danych z dysku.
    > Ale czasami mam bardzo dużo zer, wtedy moza skompresowac
    > i trzymac wszystko w RAM.

    Na odczyt 50 zmiennych (jedna linijka danych) wykonujesz
    kilkaset tysiecy operacji zmiennoprzecinkowych.
    Za to pozniej masz luksusowa sytuacje.

    > Mozna robic dwie sumy, jedna mala, a druga duza. Jak ta mala
    > urosnie na tyle, alby miala wplyw na duza to mozna polaczyc
    > obie. Nie bawilem sie w to nigdy. Ciekawe czy da sie rozwiazac

    Sposobow jest wiele. Ktory wybrac, zalezy nieco od danych.

    > stabilniej uklad rownan, jakbym kazdy parametr mial wyrazony
    > jako dwie sumy? Hmmm... moze to prosty sposob na zwiekszenie
    > stabilnosci?

    Niewiele to pomoze.

    > Raczej potrzebujemy cudu :)

    Atam. Chyba, ze czegos istotnego o problemie nie dopowiedziales.
    Propozycje podtrzymuje;p

    pozdrawiam
    bartek