  • 171. Data: 2019-01-09 09:59:59
    Temat: Re: mistrz kierownicy w BWM na pasach (i dwa trupy)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Chyba że sąsiednim pasem albo pod prąd wyprzedzi go mądry inaczej,
    > który uważa że pierwszeństwo regulują prawa fizyki.

    Zawsze moze sie zdarzyc cos złego, zwłaszcza jak trafisz na głupka.
    Ale to nijak ma sie do mojej wypowiedzi.

    > Zresztą masz tu:
    >
    > http://torun.wyborcza.pl/torun/51,48723,24318038.htm
    l?i=1

    Jakie wnioski mam wyciagnac z tych zdjec w kontekscie mojej wypowiedzi?

    > Ktoś pisał, że na następnym pasie to już się musi zatrzymać... Głowy
    > nie dam, ale jestem na 90% pewny, że wypdzedzał w okolicach
    > przejścia.

    Aha, no to nie wiem co powiedziec skoro jestes na 0% pewny ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 172. Data: 2019-01-09 10:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Oczywiście, że nei poparte, bo to jakieś głupie pomysły, żeby pieszy
    > miał czekać aż w zasiegu wzroku nie będzie samochodu.

    Z ciekawości - z czyja teza teraz dyskutujesz?

    > Ty nie manipuluj - pieszy na przejściu ma pierwszeństwo. Jeśli go
    > zmuszasz do przyspieszania, to jesteś sprawcą wymuszenia
    > pierwszeństwa.

    Ja go do niczego nie zmuszam. Ja cały czas mówie o tym co moze zrobić
    pieszy zeby w pewnych sytuacjach zwiekszyc swoje bezpieczenstwo.
    I zachowanie pod tytułem: widze szybko zblizajacy sie pojazd ktory byc
    moze mnie nie widzi a mimo to przechodze spacerowym tempem przez ulice bo
    on musi mi ustapi takim zachowaniem nie jest.

    > A wspólną cechą tych innych krajów jest to, że nikt tam nie
    > kombinuje jak dla dobra pieszego zinterpretaować jego pierwszeństwo
    > na ustąp pierwszeństwa. Więc przestań manipulować i uprawiać
    > hipokryzję. Dlatego u nas ginie tylu pieszych, że kierowcy "w imie
    > ich dobra" uzurpują siębie pierwszeństwo, tam gdzie wyrażnie stoi,
    > że mają go ustąpić.

    Cały czas mam wrazenie ze dyskutujesz z własnymi tezami.
    Na pewno nie z moimi.

    > No ale przecież kierowcy nagrywają - i to oni na pieszych narzekają
    > a nie piesi, więc sdkąd pomysł, że piesi mieliby to wrzucać.

    Widocznie starc miedzy samochodami jest wiecej i sa bardziej ciekawe.
    W tych filmikach start miedzy samochodem a pieszymi tez jest niewiele.
    A potrącen jednak sporo.

    > Z tym że _częściej_ są to skutki lekkomyślności właśnie kierowcuy.

    Byc moze.
    Co wcale nie oznacza ze przypadków lekkomyslnosci pieszych jest mało.
    Naprawde nie widujesz pieszych przechodzacych przez ulice z twarza
    wpatrzona w smartfona?

    > No dobra - może nie dosłownie "Za duzo jezdze zeby wierzyc w te
    > bajki o dbajacych o własne bezpieczenstwo pieszych. dla wielu
    > wazniejsze jest to co w smartfonie..."
    > Co generalnie prawdą nie jest, bo miałbyś hatakumbę;)

    Generalnie nie. I wcale tak nie twierdziłem.
    gdybym uwazał ze to generalnie tak wyglada to zamiast napisac "dla wielu"
    napisałbym "dla wiekszosci".

    > Równie dobre stwierdzenie, jak "jak ktoś chce to może sobie uważać,
    > że zkak droga z pierwszeństwem nadaje pierwszeństwo, jego
    > indywidualna sprawa, ale ja nie uważam tego za zdroworozsądkowe". Po
    > to są przepisy, żeby pierwszeństwo rozstrzygac na podstawie prawa a
    > nie zasadą zachowania pędu.

    Rozmawialismy juz o tym i tłumaczyłem ci ze w wielu sytuacjach postepuje
    inaczej niz mowia przepisy po to zeby było bezpieczniej płynniej etc.
    Przykładek zatłoczona droga, sznur samochodów w obie strony i jeden
    chcacy skrecic w lewo. nie ma pierwszenstwa i powinien czekac ale zdrowy
    rozsadek kaze go przepuscic zeby inne samochody nie stały zan im i nie
    czekały.
    Z pierwszenstwem jest podobnie - co mi z pierwszenstwa jezeli jade główna
    droga i widze jak na drodze poprzecznej z duza predkoscia zbliza sie twój
    przykładowy tir. Jezeli tylko widze taka sytuacje to zwalniam i obserwuje
    a nie jade z mysla: mam pierwszenstwo to niech on sie martwi.

    > Gratulacje - pewnie jesteś z 99% procenta samców, co jeżdzą znacznie
    > lepiej niż średnia. Ja niestety jestem tylko odrobinę powyżej i
    > cholera nie starcza zasobów. Abs i esp też robią robotę lepiej niż
    > ja sam... No cóż..., ktoś musi być gorszy, żeby wszyscy inni mogli
    > być lepsi;)

    Dlatego ze obserwuje lusterka? Fakt, czesc porusza sie po drodze tak
    jakby nie uzywała.. Ale kierunkowskazów tez nie umieja uzywac prawidłowo
    wiec co sie dziwic...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 173. Data: 2019-01-09 10:13:11
    Temat: Re: mistrz kierownicy. "idioci".
    Od: j...@j...org

    On Wednesday, January 9, 2019 at 5:33:31 PM UTC+9, J.F. wrote:

    > Calego smogu i w calej Polsce to moze nie, ale popatrz kiedys na
    > skrzyzowaniu. Moze sie trafi jakis stary diesel,gdzie bedzie widac
    > kiedy on dymi a kiedy przestaje.
    >
    > U mnie po miescie spalanie ze dwa razy wyzsze niz w kapeluszniczej
    > trasie. I co sie z tym paliwem dzieje ?

    I to wszystko, bo ustępujesz pieszym na pasach? Serio?

  • 174. Data: 2019-01-09 10:28:52
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 08 Jan 2019 23:55:52 +0100, Alik wrote:
    > Zanieczyszczenie środowiska powodowane przez hamujące , czekające i
    > ruszające samochody jest duuuuuuużo większe niż zanieczyszczenie
    > środowiska powodowane przez pieszych czekających.

    Czyli znów wraca ten żałosny argument "jestem cham bo to ekologicznie"...

    Samochód sprzedaj i jeździj autobusem lub innym tramwajem - wtedy będzie
    ekologicznie.

    Mateusz

  • 175. Data: 2019-01-09 14:51:20
    Od: "Alik" <s...@r...pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości

    > Czyli znów wraca ten żałosny argument "jestem cham bo to ekologicznie"...
    >
    > Mateusz

    Najpierw przeczytaj kilka razy na trzeźwo, zapytaj się kolegów,
    lub koleżanki starszych o dwie klasy, czy dobrze zrozumiałeś
    to może nie będziesz pisał głupot.

    Wycinasz tekst i nie wiesz o co chodzi :
    Cytat :

  • 176. Data: 2019-01-09 18:45:07
    Od: "Alik" <s...@r...pl>

    Użytkownik <j...@j...org> napisał w wiadomości
    ps.com...
    On Wednesday, January 9, 2019 at 7:57:00 AM UTC+9, Alik wrote:
> [...]
    ps.com...

> [...]

    > Jakie dokładnie obciążenia natury powodują hamujący kierowcy
    > przepuszczający pieszych? Jaki to jest procent smogu,

    Każde zmniejszenie ilości smogu jest istotne.
    Nie tylko o smog chodzi. Hamowanie, postój, ruszanie powoduje
    dodatkowe, niepotrzebne zużycie paliwa, zużycie mechanizmów samochodu.
    Paliwo, mechanizmy trzeba wydobyć, przetworzyć, wyprodukować,
    przetransportować,
    wybudować miejsca sprzedaży, klimatyzować miejsca sprzedaży, itd.
    to wszystko zanieczyszcza niepotrzebnie, dodatkowo środowisko
    tylko dlatego bo idiota, debil kierowca niepotrzebnie zatrzymuje się
    chociaz za nim nikt nie jedzie, albo jedzie jeden, max dwa samochody.

    Myśl trochę, myślenie nie boli.

  • 177. Data: 2019-01-09 20:25:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.01.2019 o 10:00, Budzik pisze:

    > Dlatego ze obserwuje lusterka?

    Tak - obserwujesz prostopadłą drogę w lusterkach...

    Shrek

  • 178. Data: 2019-01-09 20:29:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.01.2019 o 09:58, kk pisze:

    > Gdzie i w czym niby są rozsądniejsi?
    >
    > Czy statystyka wypadków z udziałem pieszych potwierdziłyby ten rozsądek?

    Tak - kategorii wypadków z udziałem pieszych w większości przypadków
    winni są... inni. Nie nie żartuje - statystyki mówią, ze w wypadkach z
    udziałem pieszych częściej winę ponoszą kierowcy niż piesi.

    > Odwoływanie się do przepisów nic tu nie da, rzeczywistość jest taka jak
    > była, piesi są zwrotniejsi i więcej widzą więc mogą więcej zrobić dla
    > bezpieczeństwa niż kierowcy. Tłuką Ci to już chyba wszyscy tutaj.

    Jeden właśnie tłucze, że wcale tak nie uważa. Idąc twoim tokiem
    rozumowania przepisy są nieistotne, liczy się masa, ewentualnie kto ma
    broń. Naprawdę - skoro nie da się ciebie nauczyć rozsądku normalnie, to
    życzę ci żeby cię wyedukował jakiś tir według twojej szkoły. Pamiętasz
    tego od "wal w osobówkę"? W sam raz pasuje do twojej teorii.

    Shrek

  • 179. Data: 2019-01-09 20:32:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.01.2019 o 09:59, Budzik pisze:

    > Zawsze moze sie zdarzyc cos złego, zwłaszcza jak trafisz na głupka.
    > Ale to nijak ma sie do mojej wypowiedzi.

    Ma - postulujesz przeczodzić tylko jak masz pewność, że jest
    bezpiecznie, bo fizyka i cmentarze. A potem twierdzisz, że tylko na
    pierwszy pas trzeba uważać, bpo na następnym _muszą_ się zatrzymać. Ja
    osobiście właśnie tego następnego obawiam się bardziej. Masz zresztą w
    tym wątku wytłumaczone dlaczego. Jeden z drugim pisze, że ledwo
    wyhamowali i widzą w tym winę kretyna, co się zatrzymał.

    Shrek

  • 180. Data: 2019-01-09 21:06:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.01.2019 o 09:33, J.F. pisze:

    > Calego smogu i w calej Polsce to moze nie, ale popatrz kiedys na
    > skrzyzowaniu. Moze sie trafi jakis stary diesel,gdzie bedzie widac
    > kiedy on dymi a kiedy przestaje.

    To jest myśl. Pierwszeństwo powinno być uregulowane nie przepisami, nie
    masa, a normą euro - ci z wyższą jadą ostatni, a nadpierwszeństwa mają
    tdiki z certyfikatem lejącego wtrysku;)

    Shrek