  • 21. Data: 2024-01-17 02:17:19
    Temat: Re: mobywatel - zatrudniają debili
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.01.2024 o 01:46, io pisze:

    > Taa, Ubezpiecz dobrze i podpal ten wuzek akulumatorowy:) Kup sobie np: VW
    Lupo. Nie dość że zawsze dojedziesz, to taniej niż tym dziwnolągiem z
    przeciągami :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 22. Data: 2024-01-17 02:35:17
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Lupo. Nie dość że zawsze dojedziesz, to taniej niż tym dziwnolągiem z
    > przeciągami :)

    Jak można mieć tak pojebane pomysły :-)

  • 23. Data: 2024-01-17 12:14:48
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    titanus <t...@g...kom> napisał(a):
    > ... zobaczcie sobie w Tomaszowie Lubelskim jakie nazwy mają ulice
    > "szopena", ile i gdzie są.
    > tak - jedna z nich jest oficjalną ulicą pisaną przez "sz". :D

    To jest też poprawna forma. Jeśli mamy spolszczenia to czemu z nich nie
    korzystać?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 24. Data: 2024-01-17 12:34:59
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > To jest też poprawna forma. Jeśli mamy spolszczenia to czemu z nich nie
    > korzystać?

    Mnie od zawsze bawi wymowa słowa "ketchup" w Polsce. Większość wypowiada
    to jak "keczup" zamiast "keczap". Potem się spierają, dlaczego "u" a nie
    "a". To proste. W języku polskim nie występuje "ch" jako "cz" wobec
    czego napis "ketchup" nie jest w języku polskim a w angielskim a tam
    "ch" czytamy jako "cz". Co innego, jeśli ktoś napisze 'keczup" :)...a w
    sumie powinien pisać "keczap" zgodnie z fonetyką dla języka angielskiego
    :)...a tak w sumie, to ketchup jest słowem chińskim :)
    Słowo keczup pochodzi od słowa kôe-chiap w chińskim dialekcie Xiamen i
    znaczy dokładnie zaprawa do ryb.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 25. Data: 2024-01-17 13:19:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Jan 2024 12:14:48 +0100, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > To jest też poprawna forma. Jeśli mamy spolszczenia to czemu z nich nie
    > korzystać?

    No ale potem słyszysz, ze trzeba dojechac na Szopena, wpisujesz do
    nawigacji, i prowadzi cie do innego miasta :-)

    Albo sa w miescie ulice Szopena i Chopina.
    Albo w jakiej wioseczce była taka, a potem przyłączono wioskę do
    miasta.

    J.

  • 26. Data: 2024-01-17 14:16:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > No ale potem słyszysz, ze trzeba dojechac na Szopena, wpisujesz
    > do nawigacji, i prowadzi cie do innego miasta :-)

    Szczególnie gdy idzie o słyszenie, to mamy też w Warszawie ulicę
    Idżkowskiego (Adama), o raz Idzikowskiego (Ludwika). Taksówkarze
    się mylą, a przyjezdni w ogóle nie potrafią odpowiedzieć na pytanie,
    gdzie chcą jechać.

    Aleję Wilanowską też mamy, a do tego ulicę Wilanowską. A nawet dwie,
    bo na Powiślu i w Wesołej.

    > Albo sa w miescie ulice Szopena i Chopina.

    Tak by mogło być, gdyby wcześniej miasto Wesoła nie skorygowało
    pisowni. Ale jest też ulica Kondratowicza, a do tego ulica Syrokomli.
    Nie każdy wie, że to o tego samego gościa chodzi.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2024-01-17 15:27:16
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Jan 2024 14:16:15 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > pisowni. Ale jest też ulica Kondratowicza, a do tego ulica Syrokomli.
    > Nie każdy wie, że to o tego samego gościa chodzi.

    W Warszawie z "mylnych" ulic to jest jeszcze KEN = Komiski Edukacji
    Narodowej.

    Natomiast z ciekawych pomyłek to była jakaś chińska bodajże mapa albo plan
    z napisem "Laska Babci", gdyż jakiś obcokrajowiec fonetycznie próbował
    zapisać "Las Kabacki" i tak mu rodzinnie wyszło ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 28. Data: 2024-01-17 15:59:58
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Jest kłopot jeżeli podmiot powstał z przekształcenia innego podmiotu, nabył inny
    rodzaj osobowości prawnej a NIP pozostał ten sam
    (pracowałem dla firmy, u której to rozwalało CRM).
    OIDP to Regon przy takim przekształceniu się zmieniał (ale na 100% to nie pamiętam).

    -----
    > Jeśli wybierze się opcję "firma lub instytucja", to trzeba z palca wpisać nazwę
    firmy oraz REGON.
    > Od kilkunastu lat w znakomitej większości (jeśli nie we wszystkich) programów
    wpisuje wię wyłącznie NIP, pozostałe dane są

  • 29. Data: 2024-01-17 16:01:04
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    No i teraz odpowiedz, czy Pesel zaczynający się na 14.... to prababcia, czy wnuczek.

    -----

  • 30. Data: 2024-01-17 18:06:36
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 17 stycznia 2024 o 16:01:06 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > No i teraz odpowiedz, czy Pesel zaczynający się na 14.... to prababcia, czy
    wnuczek.

    Nono, 14 to cały PESEL?
    Czy jednak ma jeszcze 9 innych cyfr?
    Z których akurat trzecia powie pięknie, czy to prababcia czy wnuczek,
    zaś 10. - czy prababcia czy pradziadek oraz czy wnuczka czy wnuczek.

    Najlepsze i tak były roczniki 2000-2009, znane jako "excel zjadł zero na początku
    PESELu" ;>
    Podstawówki już prawie pozbyły się tego problemu, ale rządzi w liceach i na studiach
    też
    pewnie słabo (echh, teraz to kończą studia ci, co się rodzili, jak ja zaczynałem -
    chyba jeszcze
    przed kowitem byłem z synkiem na jakimś festiwalu nauki na stadionie narodowym i
    jakieś
    studenciaki zrobiły tam sterowanie grą w rozbijanie muru - taką jak z kasety
    demo do spectrusia, bo do arkanoida to było daleeeko - taką opaską na mięsień
    reagującą
    na napinanie. Nie udało im się zrobić gry na dwóch graczy, więc samemu się bawiłem
    i rozbiłem wszystkie kafelki - ciekawe, czy komuś po mnie się to udało, byliśmy chyba
    pierwsi, niczym Mia Wallece i Vincent Vega - ale do takiej jednej młodej powiedziałem
    "ja w to grałem jak pani jeszcze nie było nie tylko na świecie, ale i w planach" ;P )