  • Data: 2016-12-05 20:02:48
    Temat: Re: multimetr 600 zł
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-12-05 08:55, ww wrote:
    > Zastanawiam się nad popularnym Sanwa PC5000A lub na przykład
    > Brymen BM857S. Myślałem też o Brymenie 235 z eevblog.

    To zasadniczo odlegle od siebie mierniki. Sanva pozwala na przykład na
    bardzo szybkie pomiary przy niższej rozdzielczości (ale to samo potrafi
    wyższy model uni-t) a znowu z eevblog pozwala co najwyżej wyrywać
    lachony bo do dokładnych pomiarów się nie nadaje.

    Po pierwsze kup dwa za pół ceny. Często trzeba obserwować kilka
    parametrów na raz. Dwa to minimum. Po drugie kup z komunikacją. Tutaj
    UT61E bedzi zupełnie spoko do zastosowań hobbystycznych. Można też
    uderzyć w np. MS8340 i dorobić sobie do niego bluetooth jeśli nie chcesz
    rozdzielczości. Ogólnie dla mierników >150zł bardzo czesto komunikacje
    mozna dorobić w trywialny sposób, kwestia orientacji jaki w środku
    siedzi scalak i czy ma nogę z UARTem.

    Po trzecie kupuj szybko. Dobra Zmiana kursów nadchodzi.

    > się jakimś przetwornikiem A/C 16 bit i chciałbym mieć możliwość
    > oceny jak skakanie wyniku ma się do zmian rzeczywistego napięcia.

    Trzeba na to wydać znacznie więcej pieniędzy. Sugeruje tego nie brać pod
    uwagę przy tym budzecie. Dodatkowo utrzymanie takiego miernika jest zbyt
    kosztowne dla hobbysty.

    > pewność, że to gówniany stabilizator a nie gówniany miernik.

    Tej pewności nie ma w żadnym. Ale dwa mierniki średniej chińskiej półki
    bedą ok do okresowego sprawdzenia między sobą i jakims specjalizowanym
    wzorcem napiecia.

    > biorę pod uwagę opcji "kup uni-t za 120, to ci wystarczy". Chcę się
    > pobawić troszkę lepszym sprzętem.

    Nie warto. W tym zakresie cenowym mierniki będą miały bardzo podobne
    problemy i jakośc wykonania, tzn będą prawdopodobnie na kalibracji
    potencjometrami, będą pływaly z temperaturą, będą mialy kiepski RMS
    (choć UT61E ma absurdalnie dobry), będa mialy żałosne zabezpieczenia
    itd. Ale będą działać zaskakująco dobrze mimo narzekania wyznawców Fluke.