  • 1. Data: 2010-08-15 08:40:50
    Temat: na co wymienić Canona S5 IS? "turystyczne" wykorzystanie
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    Aktualnie Canon S5 IS. Aparat wykorzystywany "turystycznie" i "imprezowo"
    czyli

    - fotki na wycieczkach (zarówno w plenerze jak i w ciemnych miejscach,
    budynki, zamki, kopalnie, piwnice).

    Wady S5 w temacie to problemy w ciemnych miejscach (pierwszy plan dobrze
    oświetlony, reszta kiepsko albo odwrotnie) oraz zbyt wolne ładowanie się
    lampy błyskowej (z 5-7s momentami jak się ciągle robi fotkę z lampą).
    Niestety przewodnik w niektórych obiektach wręcz biegiem goni więc czas ma
    tu znaczenie.

    - fotki na imprezach (dla siebie, jakieś urodziny, imieniny, wesela)

    Jako, że fotograf ze mnie żaden to pstrykam w trybie głównie auto -
    konieczny warunek więc taki by tryb auto spisywał się bardzo dobrze.

    - tryb makro do fotografowania przedmiotów np. 2x2cm (czasami coś się trafi
    do sfotografowania; w S5 działał tylko w trybie manualnym; w nowym też może
    być na tej zasadzie)

    - rozbudowany tryb manualny konieczny nie jest - czasami coś eksperymentuję

    - zasilanie obojętne (jeśli nie AA to niezbyt trudno dostępne akumulatory bo
    z 1-2 zapasowe będą potrzebne)

    - storage karty SD (choć to nie konieczne)

    - raczej optuje za 1 obiektywem bo ani czasu na wymianę przy pędzącym
    przewodniku nie ma ani znów wygodne noszenie wielu obiektywów nie jest.
    Jednak znów - nie jest to warunek konieczny.

    - może być lustrzanka, hybryda itd - ważna jakość zdjęć w trybie auto.
    Chętnie bym spróbował lustrzanki (ale tryb auto).

    Kwota ok 3 000 PLN

    Co polecacie?
    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 2. Data: 2010-08-15 09:50:47
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Arek pisze:

    > Aktualnie Canon S5 IS. Aparat wykorzystywany "turystycznie" i "imprezowo"
    > czyli
    >
    > - fotki na wycieczkach (zarówno w plenerze jak i w ciemnych miejscach,
    > budynki, zamki, kopalnie, piwnice).

    Do tego potrzebna albo mocna lampa zewnętrzna, albo jasny obiektyw, albo
    statyw, a najczęściej co najmniej 2 z tych 3 rzeczy. Dobrze jest też
    mieć szerokokątny obiektyw.

    > Wady S5 w temacie to problemy w ciemnych miejscach (pierwszy plan dobrze
    > oświetlony, reszta kiepsko albo odwrotnie)

    plus

    > Jako, że fotograf ze mnie żaden to pstrykam w trybie głównie auto -
    > konieczny warunek więc taki by tryb auto spisywał się bardzo dobrze.

    = problemy z doświetleniem drugiego planu.
    Niestety, pozostając wyłącznie w auto będziesz skazany na takie problemy
    z każdym aparatem. Używanie trybów tematycznych jest obecnie bardziej
    skomplikowane niż nauczenie się kilku zasad fotografii(chodzi o
    bezsensowną mnogość trybów tematycznych, które tak na prawdę nie różnią
    się za bardzo ustawieniami, a jest ich już tyle, że dłużej zajmie ci
    szukanie właściwego i zastanawianie, który najlepiej będzie pasował)

    > - tryb makro do fotografowania przedmiotów np. 2x2cm (czasami coś się trafi
    > do sfotografowania; w S5 działał tylko w trybie manualnym; w nowym też może
    > być na tej zasadzie)

    Od trybu makro lepszy będzie konwerter makro. Na końcu podajesz sumę
    3000zł do wydania, więc wnioskuję, że wydanie 250zł na porządny
    konwerter nie będzie bólem.

    > - rozbudowany tryb manualny konieczny nie jest - czasami coś eksperymentuję
    Tryb manualny rozbudowany jest zawsze tak samo - ty decydujesz o czasie,
    przysłonie, czułości, ogniskowej, ostrości.

    > - może być lustrzanka, hybryda itd - ważna jakość zdjęć w trybie auto.
    > Chętnie bym spróbował lustrzanki (ale tryb auto).

    Moim zdaniem potrzebujesz trochę przyłożyć się do nauki fotografowania,
    jeśli chcesz uzyskać z aparatu cokolwiek więcej niż to, co do tej pory.
    A jeśli koniecznie chcesz zmienić aparat (dobry powód to chociażby
    filmiki 720p lub fullHD), to są całkiem nieźli następcy tego S5 -
    Canon SX10IS (stopka na lampę błyskową, zoom 28-560)
    lub SX1 IS - droższy i w czymś tam lepszy, ale z zewnątrz bliźniaczo
    podobny.
    Poszukaj sobie wg. wymaganych parametrów na tej stronie:
    http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp

    Masz 3000zł do wydania. Możesz zastanowić się nad Panasonikiem G1 lub
    GF1, ale jedynie z kitowym obiektywem. Z ciekawszym 14-140(ekwiwalent
    28-280mm - 10x zoom) będzie chyba powyżej 3000zł.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --

    http://www.prawnicydlabiznesu.pl/

  • 3. Data: 2010-08-15 10:17:35
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    Paweł W. wrote:

    > Masz 3000zł do wydania. Możesz zastanowić się nad Panasonikiem G1 lub
    > GF1, ale jedynie z kitowym obiektywem. Z ciekawszym 14-140(ekwiwalent
    > 28-280mm - 10x zoom) będzie chyba powyżej 3000zł.

    Kwota płynna, jak trzeba i warto to się znajdzie więcej (choć maksimum myślę
    5 000 PLN). Dziękuje za uwagi.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 4. Data: 2010-08-15 10:22:43
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    Arek wrote:

    > Jako, że fotograf ze mnie żaden to pstrykam w trybie głównie auto -
    > konieczny warunek więc taki by tryb auto spisywał się bardzo dobrze.

    - zapomniałem o możliwości nagrywania filmów HD (1080p 50kl/s to chyba
    aktualnie realny wymóg? od biedy 720p 50kl/s). Jakoś mimo, że mam kamerę to
    prawie nigdy jej nie używam, a filmiki nagrywam S5 aktualnie więc nie widzę
    sensu inwestowania w nową kamerę (a wolę aparat z taką funkcją).

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 5. Data: 2010-08-15 10:27:31
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Arek pisze:

    > - zapomniałem o możliwości nagrywania filmów HD (1080p 50kl/s to chyba
    > aktualnie realny wymóg? od biedy 720p 50kl/s).

    Jeśli chcesz 50 lub 60fps, to tylko i, nie p. Nie przypominam sobie,
    abym widział aparat, który potrafi 1080p 50(60)kl/s. Musisz też zwrócić
    uwagę, czy aparat ma możliwość przestawienia z 30 na 25kl/s, o ile w
    twoim przypadku ma to znaczenie. Sporo aparatów ma 30fps i jest
    nieprzestawialne na 25fps. Niektóre aparaty w trybie 1080p mają jedynie
    20fps(któreś Canony, chyba SX10 IS i SX1 IS właśnie i może jeszcze jakieś).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --

    http://www.prawnicydlabiznesu.pl/

  • 6. Data: 2010-08-16 11:02:50
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    Paweł W. wrote:

> [...]
    > nieprzestawialne na 25fps. Niektóre aparaty w trybie 1080p mają jedynie
    > 20fps(któreś Canony, chyba SX10 IS i SX1 IS właśnie i może jeszcze

    Canon EOS 550D wygląda ciekawie:
    1920 x 1080 (1080P, 16:9) @ 30/25/24 fps

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 7. Data: 2010-08-17 06:46:09
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@...a.z.e.t.a.pl> napisał w wiadomości
    > Kwota płynna, jak trzeba i warto to się znajdzie więcej (choć maksimum
    > myślę 5 000 PLN). Dziękuje za uwagi.

    Kwota nawet 50.000zl nic tu nie da.

    Pawel Ci odpisal dobrze - musisz opanowac chocby minimum warsztatu,
    inaczej zawsze bedziesz mial "pierwszy plan dobry, reszta niedoswietlona"...

    J.

  • 8. Data: 2010-08-17 09:37:06
    Od: Marx <M...@n...com>

    Moze jakis bezlusterkowiec np NEX, a moze najtansza opcja jakis kompakt
    pokroju Sony HX5. Tu duzo zalezy czy wolisz klocka z dobra jakoscia czy
    kompakta z gorsza.
    Marx

  • 9. Data: 2010-08-17 10:31:25
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    Jakub Jewuła wrote:

> [...]
    >
    > Pawel Ci odpisal dobrze - musisz opanowac chocby minimum warsztatu,
    > inaczej zawsze bedziesz mial "pierwszy plan dobry, reszta

    To już wiem. Pozostaje dobrać sprzęt na wymianę skoro i tak chcę wymienić (a
    tak, uczyć się moge już na S5).

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl