  • 11. Data: 2015-03-13 01:33:40
    Temat: Re: nadejszła wiekopomna chwiła...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Siostro, skalpel.

    Siostro Ireno ??

  • 12. Data: 2015-03-13 03:07:18
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-03-13 o 01:33, sundayman pisze:

    > Siostro Ireno ??

    Może być. Ewentualnie:
    "Co ty mi dajesz? Brudny? Aaa, może być."

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2015-03-14 20:33:56
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Wziąłem się za sprawdzenie, czy schemat sterownika :

    https://github.com/UnifiedEngineering/T-962-improvem
    ents/wiki/T92A-Controller-Schematics

    jest poprawny (lub też zgodny z wersją T962A).
    I tu pierwsza zagwozdka. Nawet na zdjęciach PCB widać poważny błąd na
    schemacie.

    Chodzi o sterowanie grzałkami i wentylatorem głównym.
    Wg. schematu, grzałki są sterowane przez dwa inwertery U9A + U9F, z pinu
    33 MCU.
    A wentylator przez inwertery U9B + U9E z pinu 32 MCU.

    Wystarczy spojrzeć na foto PCB (sprawdziłem to też na mojej PCB na
    żywo), że grzałki są włączane z pinu 34 a wentylator z 33.

    Gdyby chodziło tylko o numer pinu, to można by powiedzieć, że to detal.
    Ale - opisy pinów na schemacie :

    Pin 32 = P1.24 / TRACECLK
    Pin 33 = P0.8/TXD1/PWM4/AD1.1

    są poprawne. Czyli jeżeli koleś poprawnie je ujął w programie - to to
    przecież nie ma prawa działać !

    Może któryś z kolegów zajrzeć w kod, jak to tam jest ?
    (nie, nie jestem leniwy - nie znam środowiska na razie)

  • 14. Data: 2015-03-14 21:03:45
    Od: 2m <m...@g...com>

    W dniu sobota, 14 marca 2015 20:33:58 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:
> [...]
    >
    > Może któryś z kolegów zajrzeć w kod, jak to tam jest ?
    > (nie, nie jestem leniwy - nie znam środowiska na razie)

    // Turn off FAN & Heater using legacy registers so they stay off during bootloader
    // Fan = PIN0.8
    // Heater = PIN0.9
    IODIR0 = (1 << 8) | (1 << 9);
    IOSET0 = (1 << 8) | (1 << 9);

  • 15. Data: 2015-03-14 21:14:29
    Od: Maks <b...@b...ble>

    W dniu 2015-03-12 o 23:28, sundayman pisze:
    > Zastosowałem dłubanie wkrętakiem i odrywanie szczypcami :)
    > Mordęga, ale jakoś poszło.

    (...)

    Na przyszłość: termoglut bardzo nerwowo reaguje na izopropanol. Robi się
    kruchy, i łatwo go oderwać. Możliwe że izopropanol go trochę rozpuszcza
    więc trzeba uważać na styki.

    Już nie pamiętam kto mi pokazał jako pierwszy, ale bardzo mu za to
    dziękuję :)

    Maks

  • 16. Data: 2015-03-14 22:16:41
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > // Turn off FAN & Heater using legacy registers so they stay off during bootloader
    > // Fan = PIN0.8
    > // Heater = PIN0.9
    > IODIR0 = (1 << 8) | (1 << 9);
    > IOSET0 = (1 << 8) | (1 << 9);

    A, no to czyli w programie jest dobrze. Nie poprawił na schemacie, czy jak ?

  • 17. Data: 2015-03-14 23:11:01
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Kolejny drobiazg... złącze ISP (J10 na schemacie) jest odwrotnie, tj.
    tam gdzie jest pin1 powinien być pin5.
    Czyli patrząc na zdjęcie kolejność jest (wg. schematu) 5-4-3-2-1.

    Potem, rezystor podciągający czujnik DS18B20 nie ma na schemacie
    wartości (4k2)

    I dlaczego zastosował zasilanie DS18B20 z linii danych, zamiast
    normalnie się podpiąć do 3.3V ?
    To się sprawdza ? Nigdy nie stosowałem takiego rozwiązania - widzę w
    datasheetcie "parasite powered DS18B20" - ale do czego jest tam w takim
    razie na schemacie tranzystor ?

  • 18. Data: 2015-03-14 23:12:25
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Potem, rezystor podciągający czujnik DS18B20 nie ma na schemacie
    > wartości (4k2)

    4k7 oczywiście.

  • 19. Data: 2015-03-14 23:40:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 14 Mar 2015 23:11:01 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > razie na schemacie tranzystor ?

    Strong pullup na czas konwersji.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2015-03-14 23:46:24
    Od: 2m <m...@g...com>

    Mod się rozwija. Kompensacja na DS była pierwsza. W opisie jest napisane dlaczego
    używa trybu parasite(bo było łatwiej przylutować :). Potem zrobili ver. 2 na
    oddzielnej płytce i tam problemu nie ma.
    Nie sugeruj się mocno schematem. To reversing i opublikowano go stosunkowo niedawno.
    piece czasami się różnią bo chińczyk montuje to co ma pod ręką - raz doda raz ujmie.
    Co do ISP to na jednych płytach jest 5 a na innych 6 pinów (chyba!)
    Zerknij tu:
    https://github.com/UnifiedEngineering/T-962-improvem
    ents/wiki/Flashing-the-LPC21xx-controller

    Przy kompensacji na DS pomiary dalej są robione przez ADC w procku. Dlatego dlatego
    jest tam wątek o kalibracji potencjometrami. Dlatego ver.2 jest lepsza bo tam
    wszystko jest brane cyfrowo z MAX'ów.
    2m