  • 1. Data: 2015-03-11 13:23:24
    Temat: poszzukiwane coś w rodzaju ćwiartki 74241
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Dzieńdobrywieczór,

    akurat mam drobny problemik dotyczący elektronicznego przełącznika.
    Konkretnie, mam urządzenia, które mają łącza seryjne z połączonym RX i
    TX, TTL. Reszta wymaga rozłącznych TX i RX. Mam sygnał przełączający.
    Dotychczas robiłem toto na 74HCT241, bo miałem, a i tak potrzebowałem 4
    kanałów. Teraz szef chce, by całość była mała, a właściwie jeszcze
    mniejsza i dała się upakować do wtyczki. Obecny wymiar to 15x9mm przy
    jednym kanale. Szerokość mi pasuje, bo taka wtyczka jest, ale długość
    nie za bardzo. No i 4 kanały to za dużo, po co mam grzać świat. Teraz
    szukam czegoś w rodzaju ćwiartki 74241. Myślałem o ADG719, ale on nie ma
    bufora, a kable mogą być u mnie dość długie (z 10m i 10 urządzeń na
    drucie), prędkość 57 kbps, czyli jeszcze w miarę strawna.

    Najlepszy byłby gotowiec, bo z 2x 1G125 plus inwerter (tranzystor) robi
    się duże ;-)

    Waldek

  • 2. Data: 2015-03-11 13:48:45
    Temat: Re: poszzukiwane coś w rodzaju ćwiartki 74241
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 11.03.2015 o 13:23, Waldemar pisze:
> [...]
    > drucie), prędkość 57 kbps, czyli jeszcze w miarę strawna.
    >
    > Najlepszy byłby gotowiec, bo z 2x 1G125 plus inwerter (tranzystor) robi

    Nie ćwiartka, ale połówka - hct125 lub hct126, do tego w obudowie tssop:
    http://pl.farnell.com/nxp/74hct125pw-118/buffer-driv
    er-non-inv-3-state/dp/2438723
    http://pl.farnell.com/nxp/74ahct126pw-q100-1/buffer-
    line-driv-non-inverting/dp/2444935

  • 3. Data: 2015-03-11 14:40:34
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 11.03.2015 um 13:48 schrieb Zbych:

    > Nie ćwiartka, ale połówka - hct125 lub hct126, do tego w obudowie tssop:
> [...]
    niestety nie pasuje. 241 ma wejścia OE dla 4 i ~OE dla innych 4 wejść.
    Przy 74125 potrzebuję jeszcze inwertera. Całość niewiele mniejsza od
    74241 w TSSOP. Mam nawet (zresztą opisałem) 1G125, czyli jeden bufor w
    obudowie SOT23. Dwa takowe plus mos jest mniejsze. Chyba tak też zrobię.

    Dzięki za zainteresowanie

    Waldek

  • 4. Data: 2015-03-11 15:00:02
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 11.03.2015 o 14:40, Waldemar pisze:

> [...]
    > 74241 w TSSOP. Mam nawet (zresztą opisałem) 1G125, czyli jeden bufor w
    > obudowie SOT23. Dwa takowe plus mos jest mniejsze. Chyba tak też zrobię.

    Z jednego bufora trójstanowego 125 możesz zrobić inwerter (wystarczy
    dodać na wyjściu rezystor ściągający do masy, wejście na stale do Vcc i
    sterować wejściem /OE).

  • 5. Data: 2015-03-11 15:50:12
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

    > Najlepszy byłby gotowiec, bo z 2x 1G125 plus inwerter (tranzystor) robi
    > się duże ;-)

    Może to overkill, ale ATtiny4, 5, 9, 10 wydaje się pasować...

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 6. Data: 2015-03-11 18:37:40
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 11.03.2015 um 15:50 schrieb Gof:

    > Może to overkill, ale ATtiny4, 5, 9, 10 wydaje się pasować...

    Nie, za mały fanout

    Waldek

  • 7. Data: 2015-03-12 11:19:33
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    On 2015-03-11 13:48, Zbych wrote:

    > Nie ćwiartka, ale połówka - hct125 lub hct126, do tego w obudowie tssop:
> [...]

    A może ja wezmę połówkę i razem poszukamy ćwiartki ?

    Pozdrawiam

    Adam

  • 8. Data: 2015-03-17 14:22:06
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    > Nie, za mały fanout

    To może połącz równolegle dwa wyjścia tego ATtiny albo dodaj tranzystor?
    Zawsze to mniej, niż 2x 1G125 + tranzystor...

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/

  • 9. Data: 2015-03-17 14:42:11
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 17.03.2015 o 14:22, Gof pisze:

    > To może połącz równolegle dwa wyjścia tego ATtiny albo dodaj tranzystor?
    > Zawsze to mniej, niż 2x 1G125 + tranzystor...

    A po co, skoro można kupić 1G125 + 1G126?

  • 10. Data: 2015-03-17 14:55:05
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 17.03.2015 um 14:42 schrieb Zbych:

    > A po co, skoro można kupić 1G125 + 1G126?

    Faktycznie! Przypasuje, dzięki!

    Waldek